לא יאומן – אך זה נכון!


לא יאומן – אך זה נכון!

12 עובדות מעניינות שקשה להאמין שאמיתיות

מספר מקרי מוות בזירת האגרוף גדל באופן דרמטי עם תחילת השימוש בכפפות אגרוף. לפני שהתחילו להשתמש בהן, המתאגרפים נהגו להכות אחד את השני באגרופים חשופים. מכות בראש (המסוכנות ביותר) הסתיימו לעתים קרובות בזרועות שבורות, ולכן הן כמעט ולא היו השימוש.

נמרה אחת הרגה 430 אנשים.

זה יותר מאשר הקורבנות של התקפות כרישים במשך 300 השנים האחרונות.

זה יותר מקורבנות שנהרגו על ידי נחשים, דובים, זאבים ועכבישים ארסיים יחד במהלך 100 השנים האחרונות.

זו הייתה נמרה שצדה בנפאל באזור הודי קומאון. בשנת 1911, היא נורתה על ידי הצייד האגדי ג'ים קורבט.

לפני 3,600 שנים, בסיביר התהלכו להן ממותות. והמצרים בנו את הפירמידות לפני כ -4,000 שנים.

קיים כוכב לכת שמכוסה בקרח נשרף. לא יבש, אבל חם מאוד. על פני כוכב לכת זה, הנקרא Gliese 436 b, הטמפרטורה נשמרת על 300 מעלות צלזיוס, אך הקרח לא נמס. זה הודות לכוח הכבידה - הוא כל כך חזק, שדוחס את המים ושומר אותם במצב מוצק.

חשיפה לקרינה ניתן למדוד בעזרת בננות. זה נקרא "שווה ערך בננה". העובדה היא שהבננות רדיואקטיביות מטבען, בגלל שהן מכילות אשלגן -40. אקוויוולנט בננה מוגדר כאקטיביות של חומר המוחדר לגוף בעזרת אכילת בננה. צילום רנטגן של שיניים, למשל - זה שווה ערך ל- 50 בננות.

אנוסוגנוסיה – זה כאשר אדם לאחר שבץ מוחי או כל נזק אחר הופך להיות נכה (לדוגמה, מאבד את היכולת להזיז את היד שלו), אבל לא יכול להבין את מחלתו, ומבטיח לאחרים שהוא בסדר גמור ומסרב לקבל טיפול.

הנכדים של הנשיא ארצות הברית העשירי - ג'ון טיילר (נולד בשנת 1790) עדיין בחיים.

14 שנים לפני שקיעת "הטיטאניק", יצא לאור ספר של מורגן רוברטסון בשם "הבל". בספר הוא מספר את סיפורה של הספינה הגדולה ביותר של זמנו עם חוסר סירות הצלה, שהתרסקה לתוך קרחון וטבעה. הספינה הייתה בעלת שם "טיטאן".

יום השנה השנייה לחיי המשפחה הסתיים בשני אירועים טרגיים עבור תיאודור רוזוולט בן ה- 25:
קודם כל אמו מתה בזרועותיו מטיפוס הבטן. שעה לאחר מכן, הוא נפרד מאמו ועלה למעלה לקומה השנייה של ביתו, כדי להיות עד למותה של אשתו במהלך הלידה.

בוונוס - יום הוא ארוך יותר משנה.

יערות גשם טרופיים של אמזון, מעת לעת מקבלות "דשן" מהסהרה. הרוח נושאת את חלקיקי החול עם חומרים מזינים דרך האוקיינוס לאזורים הטרופיים, שם הוא נופל ותורם לשגשוג של צמחיית היער.

במרכזו של "חרב של אוריון" נמצא לא כוכב אלא ערפל. זוהי ערפילית בלבד, אותה ניתן לראות מכדור הארץ אפילו בלי טלסקופ. היא כל כך גדולה, שאם המרחק בין כדור הארץ לשמש היה שווה לאינץ' (2.54 ס"מ) ,הרוחב של ערפילית הייתה 12 מייל ( 19,312 ק"מ) .

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> לא יאומן – אך זה נכון!