דברים שלא היינו עושים אם לא הפרסומת!


דברים שלא היינו עושים אם לא הפרסומת!

צחצוח השיניים


צחצוח השיניים יעזור לשמור על בריאותן - כולם ידעו את האמת הזו אפילו בשנת 1900. אבל זה לא היה מספיק: אנשים כמעט ולא צחצחו את שיניהם, ולכן, לעתים רחוקות קנו משחות שיניים. קלוד הופקינס, אחד מקופירייטרים הראשונים בעולם, פיתח מסע פרסום עבור Pepsodent והבין איך לשכנע אנשים לצחצח שיניים פעמיים ביום. מה שצריך – זה להבטיח להם יופי! כך בפרסומות הופיעו בחורות עם חיוך נוצץ, והקונים קיבלו נוסחה פשוטה: אם אתם רוצים שיניים יפות כמו של בחורות אלו – תצחצחו אותם פעמיים ביום. וזה עבד! הבטחה לקבל שיניים לבנות יותר הפכה למוטיבציה גדולה, וצחצוח השיניים הפך להרגל ברחבי העולם.


לשתות מיץ תפוזים


בתחילת המאה העשרים, החקלאים הקליפורניים החליטו להגביר את המכירות של התפוזים ופנו לאיש פרסום אלברט לסקר. אבל האנשים גם ככה אוכלים תפוזים. איך נגרום להם לצרוך יותר? ואז לסקר התחיל לפרסם מיץ תפוזים. המיץ לא היה משקה פופולרי, אבל אנשים התחילו לשים לב אליו, לאחר שגילו מהפרסומת שיש בו הרבה ויטמין C והוא בכלל בריא מאוד. הדפסים הצבעוניים הציעו להתחיל את הבוקר עם כוס מיץ תפוזים, ועדיין ישנה אמונה שמיץ תפוזים הוא המשקה הטוב ביותר לארוחת בוקר. מאוחר יותר, לסקר עשה את אותו הדבר עם אננסים.


לדאוג לרעננות הנשימה


הביטוי "נשימה רעננה" קיים בלקסיקון שלנו רק הודות לפרסום. הפרסום הוא זה ששכנע את הצרכנים שריח רע מהפה – זה חסרון רציני, היוצר מכשול בתקשורת ומהווה בעיה אוניברסלית בכלל. הכי חזק הפרסומת השפיעה על נשים. במיוחד עבורן, יצאו מודעות פרסומיות עם כותרות כמו "תמיד שושבינה, ואף פעם לא כלה" (ומה שהיה אשם בכך – זה כמובן ריח רע מהפה). כבר במשך 90 שנה, על הפחד מהריח רע מהפה שלנו בנויות מכירות של מסטיק ומשחות שיניים מרעננות.


לתת כרטיסי ברכה


כרטיסי ברכה – מקובל לתת היום לכל אירוע, וגם ללא כל סיבה. זה לא תמיד היה כך. בתחילת המאה העשרים, גלויות שימשו כדי לשלוח בדואר ברכה ליום הולדת או חג, ולא לתת אותה יד ביד. יום אחד, ג'ויס הול, המייסד של הולמרק, החליט שהאמריקאים – הם אנשים עליזים ופתוחים שיתמכו ברעיון של כרטיסי ברכה "ללא סיבה". כך הושק הכרטיס הראשון המוקדש לידידות. כדי לפרסם את המוצרים שלו, הול עלה עם הסלוגן המבריק. זה נשמע כך: "הולמרק . אם חשוב לכם לתת את הטוב ביותר". כך יוצא, שהמתנה לא תהיה טובה אם לא יהיה מחובר אליה כרטיס ברכה שאתם בחרתם באהבה. זה נהיה כלל חדש במסורת של ברכות. בהדרגה, אנשים התרגלו לעובדה שברכה בכרטיס – זו תוספת חובה לכל אירוע. וחברת הולמרק הקימה עסק שמגלגל מיליונים.


לאכול מוצרים מוכנים


במהלך מלחמת העולם הראשונה, יצרנים רבים למדו לעשות מזונות "מהירים" וארוחות מוכנות, ומאוחר יותר הם המשיכו להשתמש בטכנולוגיות אלה. אבל מוצרים כמו נסקפה וג'לו נמכרו גרוע מאוד. התברר שעקרת בית – היא לא חייל, ואין לה צורך למהר, ולכן שימוש במזון "מהיר" זה הוא סימן לעצלות וחוסר יכולת לבשל. יצרנים העמידו פנים שהמון תלוי בצרכן במהלך הבישול. הם התחילו להדפיס על האריזה הוראות ארוכות (להוסיף מים חלב / סוכר / קר, לקשט כך, להגיש כך...), ומודעות הציעו מתכונים מתוחכמים למזונות שלמעשה היו אמורים להקל על החיים. הטריק עבד: הקונים כבר לא היו מתביישים לקחת את התערובות החצי מוכנות מהמדפים.


לצבוע את השיער


במשך זמן רב היה נהוג לחשוב שאישה הגונה לא אמורה לצבוע את השיער שלה. בשנות ה -50 בארה"ב זה נסלח רק לשחקניות וזמרות. עם זאת, בשנת 1957 יצא לאור פרסום של צבע לשיער קליירול, ששינה את דעת קהל. הפרסומת הראתה נשים משפחתיות לבושות היטב עם שיער בצבע בולט. הטקסט אמר שהן נהנות מהגוונים הטבעיים של קליירול. הדוגמניות נבחרו כל כך טוב, שהציבור האמין: את יכולה להיות גם אמא מושלמת וגם לצבוע את שיערך בבלונד – ואין שום בושה בכך. צביעת השיער הפכה לנורמה, והחברה כעבור מספר שנים הפכה למובילה בשוק.


עישון בתנועה


בסוף המאה ה- 19, עישון – היה סוג של טכס. נהוג היה לעשן סיגר או מקטרת בבית או אצל החברים, בחברה טובה בזמן שיחה נינוחה. רבים נהנו מעונג הגדול בתדירות לא גבוהה יותר מפעם בשבוע. ואז המציאו את הסיגריה - כמעט כמו סיגר, אבל קטנה יותר וזולה יותר לייצור. ג'יימס דיוק היה הראשון שהתחיל בייצור ההמוני של הסיגריות והחל לפרסם אותן באופן פעיל. דיוק קידם את הרעיון שהסיגריות מתאימות יותר לקצב המואץ של החיים. הזמן שיחק לידיו: בשנת 1890 האמריקאים התחילו להשתמש גם בגפרורים, אשר אפשרו להצית את הסיגריות ברחוב. ובשנת 1920 הגיע המותג קאמל עם הפרסום בכל מקום, וכולם שכחו מסיגרים, טבק לעיסה ומקטרות. הטכס של עישון הפך לכיף קצר בתנועה, והרבה אנשים התמכרו לסיגריות – דבר שהעלה את המכירות שלהן עוד יותר.


להאמין בסנטה קלאוס


סנטה קלאוס כפי שאנו מכירים אותו הוא פרי המצאתם של מחלקת השיווק של חברת קוקה קולה, כאשר הם החליטו לקשר את האגדה עם המותג שלהם לפני הרבה זמן. זו הייתה שנת 1931 כאשר החברה החליטה להפוך את הגמד-האלף-הקדוש בגרביים ירוקות לאיש המבוגר הטוב לב - הסמל המסחרי של קוקה קולה. סנטה קלאוס עם בקבוק קולה ביד, נסע במזחלת שהובילו איילים, נכנס דרך הארובות לבתים והביא לילדים מתנות. לחברה לקח יותר מ -80 שנים כדי לקשר אותו בחוזקה עם העונה של החג החורפי החשוב ביותר.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> דברים שלא היינו עושים אם לא הפרסומת!