10 המצאות שהופיעו במקרה


10 המצאות שהופיעו במקרה

תומס אדיסון אמר - "הכל מגיע למי שעובד ולא יודע לחכות". אבל לא תמיד התקדמות היא המטרה. כמה רעיונות מעולים באים לראש במקרה. לפניכם 10 המצאות מקריות כאלה:

1. דבק מגע

בשנת 1942 ,הפיזיקאי האמריקאי ד"ר הארי קובר ניסה להפריד את הפלסטיק השקוף עבור כוונת טלסקופית של נשק נייד. בניסוי, הוא עבד עם cyanoacrylate, אשר הדביק בחוזקה את חומרי הבדיקה. אבל רק לאחר 6 שנים, ד"ר קובר הבין את פוטנציאל המלא של החומר הזה , שאינו זקוק לשום לחץ או חום. כך נוצר דבק מגע.

עובדה מעניינת - בתקופת מלחמת וייטנאם, דבק מגע שימש כדי לעצור את הדימום בפצעים פתוחים. כך ההמצאה שהייתה אמורה לשפר את כלי הנשק – בסופו של דבר הצילה חיים של רבים.


2. מדבקות

הפיזיקאי האמריקאי ספנסר סילבר המציא את הדבק עצמו, אך הסטיקרים הדביקים נוצרו על ידי ארתור פריי. בשנת 1968, סילבר ניסה ליצור את הדבק עבור עבודה מושלמת עם נייר, שיוכל להחזיק את הנייר על פני השטח, אבל לא מספיק חזק - כדי שתהיה אפשרות להסיר את הנייר מבלי לקרוע אותו. בנוסף, היה עליו להיות דביק לשימוש חוזר.

אבל בחברה בה עבד סילבר לא התעניינו ברעיון שלו. עד שארתור פריי לא התחיל להשתמש בדבק כדי להדביק סמנים למזמורים. הוא היה זה שהציע להשתמש בחומר זה ליצירת מדבקות לשימוש חוזר. אז הרעיון צבר פופולריות .


3. מדפסת הזרקת דיו

מהנדס בחברת Canon שם בטעות מלחם חם על עט כדורי. וכאשר הדיו התחיל לזרום משם עלה בראשו רעיון ליצור מדפסת הזרקת דיו.


4. דינמיט

אלפרד נובל המציא את הדינמיט. כשהוא עובד על ניטרוגליצרין, הוא ניסה לעשות אותו יותר יציב על מנת למנוע פיצוצים בשוגג. בקבוקון של החומר נפל על הרצפה, בה הייתה הרבה נסורת. הנסורת נתנה איזושהי יציבות לחומר והבקבוקון לא התפוצץ. נובל שיפר את הנוסחה וכך יצר את הדינמיט.


5. ווזלין

הכימאי האנגלי רוברט צ'זברו בשנת 1859 הבחין שעובדים רבים בתעשיית נפט מתלוננים על חומר - "שעווה", שמצטבר בצינורות של משאבות נפט. צ'זברו מייד לקח את החומר לבדיקה והתחיל לעשות ניסויים. התברר שהחומר מרפא לחלוטין את הפצעים והחתכים. הכימאי נתן לו את השם "וזלין". הטווח של שימוש בווזלין באותה התקופה היה רחב - מניקוי שטיחים ועד לניקוי אף. הממציא היה כל כך בטוח בתכונות המרפא של הווזלין, שאכל אותו כפית בכל יום. הוא נפטר בגיל 96.

6. ויאגרה

מטרתה המקורית של ויאגרה – זה טיפול בתעוקת לב. אבל כאשר חברת התרופות פייזר חקרה את תופעות הלוואי של התרופה, הם מצאו שלחץ דם גבוה לא יורד, אך למטופלים הופיעה זקפה מצוינת. אז שינתה החברה את כיוון המחקרים, והתחילה לחקור את ההשפעות של ויאגרה על בעיות זיקפה. בשנת 1998, התרופה אושרה, ומאז גברים רבים החלו לחיות חיים שמחים.


7. נירוסטה

המטלורגיסט האנגלי הארי ברירלי ניסה ליצור סגסוגת פלדה אל חלד לייצור נשק .
נירוסטה נוצרה כאשר הוא ערבב כרום 12.8% עם פחמן 0.24%. הסגסוגת שהתקבלה הייתה עמידה בפני חומצות, אפילו לחומץ ומיץ לימון. מאוחר יותר, הבין שהמציא את הסגסוגת האידיאלית לסכו"ם, שהיה מיוצר לפני כן מכסף ופלדה והתקלקל עם הזמן.


8. LSD

הסם הזה התגלה על ידי מדען שוויצרי אלברט הופמן, שניסה ליצור תרופה מקלה על כאבים במהלך לידה. החומר שהתקבל לא נראה לו יוצא דופן, והוא החזיר אותו על המדף. בשנת 1943, בעת שעבד עם החומר בלי כפפות וקיבל מנה גדולה של החומר בטעות, הוא הבין את מאפיינים האמיתיים שלו. הוא חווה "זרם רציף של תמונות פנטסטיות, צורות יוצאות דופן עם מחזה ססגוני של צבעים עזים".


9. שקיות התה

סוחר בחנות בניו יורק, תומס סאליבן החליט למכור את התה שלו בשקיות משי – הוא חשב שכך יהיה יותר נוח לשקול אותו. התברר שהקונים שמו את השקיות האלה במים רותחים כדי לקבל את התוצאות שהם רצו. וכך הסוחר הבין שהדבר הוא גאוני!

10. מיקרוגל

בשנת 1946, מהנדס פרסי ספנסר בדק מגנטרון, שפולט קרינת מיקרוגל. במהלך הבדיקות ,השוקולד שהיה בכיסו - נמס. פרסי חשב שאולי המגנטרון הוא הסיבה לכך, והניח בסמוך למכשיר זרעים להכנת פופקורן. כאשר הוא קיבל את הפופקורן, ספנסר החליט להכין ביצה – אך היא התפוצצה. כל זה הוביל אותו להאמין שאנרגיה בתדר נמוך מסייעת לבשל במהירות את המזון, וכעבור שנה נוצר מכשיר המיקרוגל הראשון.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> 10 המצאות שהופיעו במקרה