טריקים מהעבר


טריקים מהעבר

בשנות 1880 המאוחרות, יצרני הסיגריות החלו לשים באריזות נייר כרטיסים מקרטון קשיח, כדי לחזק את האריזה. לא עבר זמן רב, והם חשבו על איך להגדיל את המכירות על ידי הדפסה על הכרטיסים האלה – הם הדפיסו תמונות של ידוענים ונערות יפות כדי שאנשים יוכלו לאסוף.

כרטיסים אלה (שהמשיכו להדפיס עד שנת 1940) היום בעלי ערך רב. הכרטיס היקר ביותר, עם תמונה של אדם שאינו מעשן - שחקן בייסבול הונוס ואגנר - נמכר בשנת 2007 תמורת 2.8 מיליון דולרים.

בשנת 1910, חלק מיצרני הסיגריות החלו להדפיס כל מיני "טריקים לחיים" - טריקים פשוטים שיעזרו להתמודד עם משימות ואתגרים יומיומיים מהר יותר.

יצוין, כי כל הטריקים הללו הומצא לפני כ -100 שנה, כאשר הבטיחות הדאיגה את האנשים פחות מאשר היום. לכן, אנו ממליצים לקוראים לחשוב היטב לפני שאתם מאמצים את כל העצות הללו.


1. כיצד להכין לבד מטף לכיבוי אש:

ממיסים פאונד אחד (כ- 454 גרם) של מלח וחצי קילוגרם של אמוניה בשני ליטרים של מים. יוצקים את התערובת לתוך בקבוקי זכוכית דקים - כל אחד כליטר. אם מתחילה השרפה – צריך לזרוק לתוך האש בקבוק אחד או כמה בקבוקים, ואולי תוכלו להימנע מהתפשטות האש.


2. כיצד להוציא קוץ

מלאו בקבוקון עם פיה רחבה במים חמים כמעט עד אפס מקום, הניחו את ידכם כך שהאזור עם הקוץ יהיה מעל המים ותנו לחיצה טובה. לאחר זמן מה, הקוץ ייצא לבד.


3. איך לשמור על טריות של ביצים

כדי לשמור את ביצים טריות במשך זמן רב, צריך רק לשים אותם בקופסה עם מלח יבש (כך שהמלח יכסה את כל הביצים לחלוטין) ותשמרו במקום קריר ויבש. חשוב לחסום את הגישה של האוויר לקליפה.


4. איך לחטוב נכון את העץ

ראשית, עליכם לקבוע את הכיוון שבו העץ ייפול. לאחר מכן, צריך לחטוב בשני מקומות – אחד למעלה והשני למטה – כפי שמצוין בציור. לאחר מכן, באמצעות חבל – תמשכו את העץ בכיוון הרצוי.


5. כיצד לעצור כלב משוגע

בשביל זה תצטרכו להשתמש בדבר, שצריך להיות בארסנל של כל צופה - מקל או אפילו מטפחת, שתוכלו להחזיק בשני הקצוות, כפי שניתן לראות בציור. לפני הנשיכה, הכלב ינסה להעיף את ההגנה שלכם בעזרת רגלו, וזה ייתן לכם את ההזדמנות לתת לו בעיטה.


6. איך לא לתת לצמחים להתייבש בזמן שאתם בנסיעה:

מלאו במים קערה גדולה או דלי, שימו את זה במקום גבוה ומקמו מסביב את הצמחים שלכם. תעשו צמה רופפת מחוט צמר, שימו קצה אחד בכלי עם מים (שיגיע לתחתית) ואת הקצה השני בעציץ. לכל עציץ תצטרכו "צמה" נפרדת.


7. איך להדליק גפרור ברוח

להתמודד עם בעיה זו ניתן בקלות - צריך לשפשף את הבסיס של הגפרור כפי שמוצג בתמונה. כשתדליקו את האש - הסיכוי שהאש תיכבה יהיה קטן!


8. איך לעשות גשר חבל מעל לנהר

צריך לקשור קצה אחד של חבל חזק לעץ. לאחר מכן, שלחו את אחד מהסקאוטים לשחות מעבר לנהר ולחבר את הקצה השני של החבל לעץ אחר. תעשו משהו שדומה למושב, חברו אותו ללולאה, שתוכל לנוע בחופשיות לאורך החבל. לאחר מכן, באמצעות חבל דק המחובר למושב ובעזרתם של שני סקאוטים – אפשר להעביר אדם לצדו השני של הנהר.


9. איך להציל אדם מהתחשמלות

אם אתם עדים לכך שאדם נגע בחוטים חשופים של חשמל – אל תגעו בקורבן, אלא אם כן ידיכם מוגנות על ידי כפפות גומי או כמה שכבות של בד יבש. נתקו את חוט החשמל ולאחר מכן תשלחו באופן מיידי לקרוא לרופא.


10. כיצד לעשות מסנן מים

את המסנן הטוב והיעיל ביותר ניתן לבנות מדלי מגולוון נקי, לאחר שתעשו חור קטן בחלק התחתון שלו, שדרכו מושחל צינור בגודל המתאים. המים יחלחלו דרך השכבות של חול גס ואבני נחל מובחרים, בהם צריך למלות את הדלי – וייצאו משם מים נקיים לגמרי!

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> טריקים מהעבר