כיצד למנוע הנגאובר


כיצד למנוע הנגאובר

אסור לערבב אלכוהול, לשתות בירה אחרי ויסקי, לשתות מים בין מנות של אלכוהול – דברים אלו ידועים לכולם. אבל לפני שאתם שותים והרבה, אתם צריכים לקחת בחשבון כמה דברים נוספים, ואז באמת תרגישו בהבדל משמעותי בין מצב הבריאות שלכם ושל חבריכם לאחר ערב מהנה בבר.

אנו מציעים לכם חמישה דרכים נוספות למנוע הנגאובר.

תשכחו מקוקטיילים דיאטתיים

על פי המחקרים האחרונים, מספיק רק לערבב אלכוהול עם משקה דיאטתי – ורמת האלכוהול בדם שלכם תעלה באופן מיידי ב- 18 אחוזים. ומה קורה כאשר הדבר מתרחש? ללא סוכר וקלוריות הנמצאים במשקה שלכם - האלכוהול נכנס היישר לזרם הדם. כמובן, אנחנו לא חסידים של משקאות על בסיס פרוקטוז, אבל כמה קלוריות נוספות יכולות להאריך באופן משמעותי את הדרך שלכם אל "הכאב שאחרי".


אל תעשנו

אפילו לאלה ש- "לא מעשנים" קשה לוותר על סיגריה אחרי משקה טוב, אך על פי מחקר שנערך באוניברסיטת בראון, האיחוד של שני ההרגלים הרעים האלה כמעט באופן בלתי נמנע מוביל לכך שיום למחרת יהיה אבוד. החוקרים מאמינים שניקוטין מקדם את שחרור הציטוקינים בתוך הגוף, חלבונים המווסתים את התגובה החיסונית. התוצאה של הדבר – המוח משתגע, הראש כואב, והראיה מעורפלת.


אל תשתו אלכוהול כהה

שיעור קטן בכימיה: תסיסה וזיקוק של אלכוהול, לעתים קרובות מובילים להיווצרות של רעלים בו - אומר דוקטור, מומחה במטבוליזם של אלכוהול ופרופסור לאנתרופולוגיה ביוניון קולג' - ג'יימס שפר. הריכוז של רעלים הוא גבוה לא רק באלכוהול זול, אותו בדרך כלל צורכים הצעירים, אלא גם במשקאות הכהים האלכוהוליים כגון ויסקי, בורבון, ברנדי, וסוגים מסוימים של טקילה. באחד המחקרים, כ- 33 אחוזים מהמשתתפים ששתו בורבון סבלו מהנגאובר, ובאותו הזמן, רק 3 אחוזים מאלה ששתו את אותה כמות הוודקה התעוררו עם הרגשה רעה.


תיקחו וויטמינים

כדי שאלכוהול ייספג בדרך טובה, אנחנו צריכים חומרים מזינים. מנקודת מבט רפואית, ככל שיותר אתם שותים כך יותר חומרים מזינים הגוף דורש כדי לפצות על הפעילות של הכבד. חוץ מזה, האלכוהול הורס את ויטמין B. כתוצאה מכך, תאים הסומטיים מאבדים את חומרי ההזנה והדבר מוביל להנגאובר חמור. שייפר מייעץ לחדש את האיזון של ויטמינים בגוף, ולקחת קומפלקס של ויטמין B, ויטמין B6 או B12.


תשכחו ממשקאות עם בועות

כמובן, ללוגם ויסקי עם סודה נראה די מושך, אבל דו תחמוצת הפחמן בחברת אלכוהול עוברת דרך הקיבה אל המעי. אלכוהול נכנס מהקיבה לחלקו העליון של המעי הדק, שבו מתרחשת רוב הספיגה שלו. כתוצאה מכך מקבלים שכרות חזקה ומהירה יותר, והנגאובר כואב.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> כיצד למנוע הנגאובר