עובדות מעניינות על מוציאים להורג


עובדות מעניינות על מוציאים להורג

 
1. כיסוי הראש המסורתי של התליין – זו המצאה. למעשה, התליינים לא הסתירו את פניהם. לחריגה אפשר לייחס את הוצאות להורג של כמה מלכים בימי הביניים.

2. לתליין הייתה הזכות לחתן.

3. התליין הרוויח מהנדונים למוות. בתחילה, הורשה להם לקחת רק את מה שנמצא מהחגורה ומטה, ומאוחר יותר אפשרו להם לקחת את כל בגדי האסירים.

4. הייתה למוציא להורג את הזכות לקחת בחינם כל מאכל בשוק העירוני. זכות זו ניתנה לו על מנת שיוכל לקבל את האוכל שלא יכל לקנות בגלל שרבים סירבו לקבל את כספו של התליין.

5. מוציא להורג בימי הביניים, יכול היה לבצע גירוש שדים (הליך של גירוש שדים ששוכנים באדם). עובדה היא שאחת מהדרכים הבטוחות ביותר בזמני אלו לגרש רוח רעה מגוף האדם – זה עינויים. בגרימת כאב לגוף, הם כאילו עינו את השד וגרמו לו לברוח מהגוף.

6. בכנסייה, התליין היה צריך לעמוד מאחורי כולם ליד הדלת, והיה האחרון שהתקרב כדי להשתתף בטקסים.

7. בצרפת, היו גם תליינים נשים. החוק של סנט לואיס משנת 1264 קבע, ש: "מי שקילל או פעל בניגוד לחוק, על פי החלטת השופטים – יחווה הלקה על ידי אדם מאותו מין, כלומר גבר - מגבר ואישה - מאישה ללא הנוכחות של גברים".

8. אם התליין היה הולך ל-"פנסיה", הוא היה חייב להציע לעיר בה עבד את המועמד הבא לתפקיד.

9. על פי מעמדו בחברה, התליין היה קרוב לשכבות הנמוכות של חברה, כגון פרוצות ושחקנים. מגע מקרי עם התליין היה דבר מאוד לא נעים לכל אדם.

10. התליין לעתים קרובות סיפק שירותים לאזרחים. הוא סחר בחלקי גופות ובשיקויים שנעשו מהן, כמו גם בפריטים שונים הנוגעים להוצאה להורג. דברים כמו "היד של תהילה" (כף יד שנכרתה לעבריין) וחתיכת חבל שעליו נתלה עבריין - מוזכרים לעתים קרובות בספרים שונים על קסמים ואלכימיה.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עובדות מעניינות על מוציאים להורג