טירת מטסומוטו המרהיבה


טירת מטסומוטו המרהיבה

טירת מטסומוטו – זו הטירה היפה ביותר ביפן, העומדת על המים

טירת מטסומוטו – זו אחת הטירות הקלאסיות היפות ביפן - היא דוגמה מצוינת לסגנון Hiradzhiro, כי היא הוקמה על פני המים. טירת מטסומוטו היא אחת מ- 4 הטירות היפניות המפורסמות ביותר, היא הוכרזה כ- "אוצר לאומי של יפן" והיא גם הטירה הפופולרית ביותר בקרב התיירים.

המגדל הראשי והמגדל השני נבנו בתקופה שבין השנים 1592 עד 1614. שניהם היו מוגנים היטב, כדי לעמוד בכל הסכסוכים והמלחמות שהתרחשו באותה התקופה. עם הזמן, האיום הצבאי כמעט ונעלם, ובשנת 1635 נבנה המגדל השלישי (מוגן באופן חלקי בלבד), ששימש לתצפיות בירח.

בשל הצבע השחור של הקירות ובגלל "הכנפיים" המושטות לצדדים, טירת מצומוטו קיבלה כינוי "טירת העורב". התקרות בה נמוכות מאוד, והמדרגות העתיקות מובילות לאולמות בהם ניתן לראות תצוגה של כלי נשק ושריונים מתקופת סנגוקו - תקופה של בניית הטירה.

בסתיו, מתקיים בטירה פסטיבל הירח, שבמהלכו נפתח המגדל השלישי, ממנו ניתן לצפות בגוף השמימי המסתורי. סביב טירת מטסומוטו ממוקם פארק גדול של חרציות.

טירת מטסומוטו היא אחת הטירות השמורות ביותר מבין כל הטירות היפניות: הצליחו לשמר אותה כמעט ללא פגע. גורלם של טירות אחרות, שנהרסו במהלך הקרבות, רעידות האדמה או פשוט לא עמדו במבחן הזמן, למרבה הצער - לא כל כך שמח.




( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> טירת מטסומוטו המרהיבה