גברת צ'ינג


גברת צ'ינג

הפיראטית האמיצה המפורסמת
 

אילו אסוציאציות מופיעות לכם כשאתם שומעים את המילה "פיראט"? אתם ישר מדמיינים גבר מזוקן בעל עין אחת, העומד על רגל עץ עם תוכי על כתפו? אז נסו להסתכל על התמונה לעיל ולדמיין את ג'נג שי – שודדת ים סינית, שהתפרסמה בתור אחת הפירטים המצליחים ביותר בהיסטוריה.
תחת פיקודה היו צי של 2000 ספינות ומעל 70,000 מלחים. אישה שברירית וקטנה זו, בזמן שניהלה קרבות החזיקה בידה מנפה במקום החרב.
היא חיה בתקופה של נפוליאון ונלסון, אך באירופה אף אחד לא שמע עליה באותו זמן. אבל במזרח הרחוק, בדרום סין את שמה הכיר כל אדם ואדם – גם עשיר וגם עני.
ייתכן שאתם תוהים האם היא קיבלה את העושר הזה בירושה? ובכן, זה נכון חלקית, אבל יש "אבל" ...


ג'נג שי הייתה בת 26 כאשר בשנת 1801 הפיראטים הסיניים לקחו אותה מבית בושת בקנטון. מנהיג הפיראטים – ג'ינג יי, הציע את ידו ואת לבו ליפהפייה, והיא הסכימה, אבל רק בתנאי שהיא תשתתף בניהול הפעילות, ובחלוקת השלל. הפיראט קיבל את התנאים.

במשך 6 שנים, הם ביחד השמידו את כל המתחרים על החוף הדרומי של ים סין, והגדילו את הצי שלהם ל -400 ספינות. כאשר בשנת 1807, ג'נג יי מת, אלמנתו שנכנסה להיסטוריה תחת השם "אלמנתו של ג'ינג" לקחה לידיה את המושכות של ניהול "העסק".

הקפטן החדשה הפעילה חוקים מאוד קשים והצליחה להפוך את הפיראטים לצבא ממושמע. שודדי הים ניסו למרוד, אבל סדרה של עונשי מוות לשם הפגנת כוח אילצה אותם לקבל את השינויים. הכפרים לאורך חוף הים גם עברו לחיות תחת חסותה (כי חייהם היו הרבה יותר שקטים תחת הגנתה) וסיפקו לצי של ג'ינג את מה שהם היו צריכים.

בינואר שנת 1808 הצי הקיסרי הסיני כולו הושלך למאבק עם השודדים. גברת 'צ'ינג פיתתה אותם למלכודת ערמומית, ו... ניצחה את הקרב וכך הגדילה את הצי שלה ביותר מ -60 ספינות.
מפקד הצי הקיסרי לא יכל לשאת את הבושה, והתאבד לאחר מכן. אז ניסו להסית נגד הפיראטית את המערב – אך גם שם לא הייתה הצלחה. כאשר הבינו שלא יוכלו לנצח את ג'ינג, הממשלה הציעה לה הסכם שלום, ובחודש אפריל של שנת 1810 הוא התקבל.

לפי ההסכם, כל השודדים קיבלו חנינה מלאה, שמרו את הרכוש הגנוב ועברו לשירות הקיסרי. וזה היה סופו של הפיראטיות במים הסיניים.

ג'נג שי חיה עד גיל 69, בהיותה בעלת מלון חוקי (שכלל בית הימורים ובית בושת). היא עשתה אולי את הקריירה המבריקה ביותר של הפיראטים בהיסטוריה של האנושות!

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> גברת צ'ינג