הבריאות שבחלב


הבריאות שבחלב

היתרונות והתועלת של החלב

כולנו שמענו מאז הילדות על התועלת של צריכת חלב. הרי אין זה מקרה שהמזון הראשון של כל אחד מאיתנו הוא חלב אם. באותה התקופה, החלב מהווה לא רק מקור בלעדי של תזונה, אלא גם מספק הגנה חזקה למדי עבור הגוף שלנו שעדיין לא חזק מספיק כדי להתנגד למחלות שונות.
כאשר האנשים מתבגרים, רובם מתחילים לצרוך חלב פרה או חלב עזים. יתר על כן, מן הראוי לציין שהתועלת של חלב עזים היא רבה יותר. אך לעתים קרובות, די קשה למצוא חלב מסוג זה. בנוסף, הטעם של חלב עזים הוא מאוד ספציפי, ולא כל אחד יאהב אותו.
עם זאת, למרות התועלת של חלב עזים, לא צריך להמעיט מערכו של חלב הפרה. כמובן, שכמה שיותר מפוסטר החלב – כך הוא מכיל פחות חומרים מועילים.

בעיקרון, חלב הוא מוצר בריא עבור אנשים בכל גיל. בגלל תכולת שומן נמוכה שלו, המשקה הזה מומלץ לאנשים הסובלים ממשקל עודף. מחקרים שנערכו בקנדה, גילו שאנשים שהיו בדיאטה וצרכו חלב – רזו כמה קילוגרמים יותר מאלו שלא.

אבל חלב עם רמות גבוהות של שומן – אסור לאנשים בעלי עודף משקל לחלוטין, כי הוא יכול להעלות את רמת הכולסטרול בדם.

בימי הקדם, במזרח, מוצר טבעי זה נחשב למרגיע, והיה בשימוש לטיפול בהפרעות נפשיות.

חלב יכול לשמש גם כחומר משתן, שלא גורם לתופעות לוואי.


אילו רכיבים וויטמינים נמצאים בחלב?

באופן טבעי, את התועלת של החלב ניתן להסביר בהרכב הכימי שלו. המבנה של המשקה הטבעי הזה מכיל ויטמינים רבים.
אחד מהם – הוא וויטמין A, המיטיב עם בריאות העור והריריות, ומווסת את תהליכי חילוף החומרים בגוף.
ויטמין נוסף, אשר הופך את החלב למוצר בריא - הוא ויטמין B1. ויטמין זה מעורב במטבוליזם של פחמימות ותפקוד של מערכת העצבים.
חלב הוא מוצר מאוד בריא גם מבחינת לקטוז שהוא מכיל, שהוא חומר חיוני לאיברים חשובים רבים.
וכמובן המרכיב המפורסם ביותר הנכלל במוצר זה הוא סידן. סידן הוא קודם כל אחראי להיווצרות התקינה של העצמות ולבריאות השיניים, ונחוץ במיוחד לגדילה והתפתחות של ילדים.
יתר על כן לקטוז אשר כלול בחלב - מגביר את השפעתו באופן משמעותי.


התועלת של חלב עבור מערכת הלב וכלי דם:

מחקרים אחרונים שנערכו לאחרונה על ידי מדענים אמריקאים, הוכיחו את התועלת של החלב עבור מערכת הלב וכלי דם, וזה הודות לסידן הכלול בו. לדברי המומחים, כוס של המוצר הזה לארוחת בוקר - הוא כלי נהדר כדי לשפר את תפקוד הלב. בנוסף זה גם עוזר להפחית את הסיכון להתקף לב ושבץ בעתיד.


צריכת חלב עבור אנשים מבוגרים:

עם הגיל, הסידן נוטה "לדלוף" החוצה מהעצמות, מה שהופך אותן לשבירות. לכן, חלב הוא משקה די שימושי עבור אנשים מבוגרים. אבל חשוב גם להבין, שעם השנים יכולת ספיגת הסידן יורדת באופן משמעותי. לכן אי אפשר במקרה זה לשקול חלב כמקור העיקרי לסידן. במקרה של חוסר ברכיב חייבים לפנות לרופא עבור טיפול תרופתי.
בנוסף, ידוע לרבים, שניתן להגדיל את תועלת החלב באמצעות שילובו עם מוצרים עשירים בוויטמין D.


איזה סוג של חלב הוא הבריא ביותר:

"בריאותו" של החלב תלויה בגורמים רבים. כמובן חלב היישר מהפרה הוא הבריא ביותר. עם זאת, 2-3 שעות לאחר החליבה, איכותו מופחתת במידה ניכרת, בשל התרבות של חיידקים בתוכו. רוב הרופאים ממליצים להרתיח חלב לפני השתייה. אולם במקרה זה החלב גם מאבד את תכונותיו הטבעיות. במהלך החימום, נהרס וויטמין C וגם מספר חלבונים חיוניים המצויים במשקה זה. במקרה זה, טמפרטורת החימום האופטימלית היא 70-76 מעלות.


השימוש בחלב הומוגני:

לאחרונה באירופה לעתים קרובות נוצרים וויכוחים על שימוש בחלב הומוגני. במוצר זה, השומן נפרק למרכיבים קטנים וכך הוא מופץ בכל הנפח. בחלב רגיל תהליך זה מתרחש באותו האופן, אך השומן מתאסף במקום אחד. במקרה זה, אנו רואים היווצרות של שמנת.
המתנגדים לסוג זה של חלב אומרים, שהוא עושה נזק בלתי הפיך לבריאות האדם. הם אומרים, שחלב זה פוגע בכלי הדם, וכך תורם להתפתחות של טרשת עורקים ולמחלות לב וכלי דם אחרות.
עם זאת, המדענים עשו לאחרונה מחקר אשר הפיג את המיתוס הזה. הם גילו שחלב זה הוא אכן בריא, ואין בו שום סכנות.


היתרונות של אבקת חלב:

אנחנו צריכים גם להדגיש את היתרונות של אבקת החלב. בין אנשים שונים אפשר לפגוש גם באלו שתומכים במוצר זה, וגם אלו שרואים אותו כמוצר לא בריא ואפילו מזיק בהשוואה לחלב טבעי. בואו ננסה להבין את האמת שבנקודות מבט אלה:
קודם כל, הערך התזונתי של חלב טבעי הוא הרבה יותר גבוה בשל התכולה הגבוהה של חלבונים, פחמימות וויטמינים. עם זאת, היא לא גדולה באופן משמעותי מהערך התזונתי של אבקת החלב.

רמת הכולסטרול הכלולה בסוגי חלב אלה היא בערך אותו הדבר גם כן.

בשל כמות גדולה למדי של ויטמין B12, אבקת החלב תהיה בריאה יותר לחולי אנמיה. שתיית 100 גרם של משקה זה תספק את הצורך היומי בוויטמין זה.

התועלת של חלב יבש נקבעת במידה רבה על ידי איכותו. עם האיכות של המוצר גבוהה – הוא בהחלט יוכל לשמש כתחליף זמני למוצר המקורי.


למרות העובדה שהחלב הוא בריא כמעט לכולם, חלק מהאנשים פשוט לא יכולים לצרוך את המוצר הזה. הסיבה לכך היא מחסור באנזים בגוף, האחראי לביקוע הלקטוז. התחליף הטוב ביותר עבורם – זה יוגורטים למיניהם. החיידקים הכלולים בהם עשויים להפחית את ההשפעה השלילית של לקטוז, ולהפוך את הלקטוז שבמוצר זה לשימושי עבור אנשים אלו.


לסיכום הנושא הנוכחי שלנו – תשתו חלב ותהיו בריאים. חג שבועות שמח! 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הבריאות שבחלב