על החלומות


על החלומות


 
חלום - זה הקרנה של התחושות, הרגשות והדאגות שלנו. טבעו של החלום עדיין לא מובן במלואו, למרות שהמדענים מנסים לגלות את סודם עוד משחר המדע. עם זאת, בכמה עובדות החוקרים אינם מטילים ספק:

בשלב של שינה עמוקה, הגוף שלנו משותק.

הטבע סיפק לנו את המנגנון הזה, כדי שהגוף במהלך השינה לא ישחזר את הפעולות שהוא חולם. חוסר תנועה מושג על ידי הפרשה של הורמון מסוים, ובנוסף הנוירונים שולחים אותות מרגיעים לחוט השדרה.


החלום מושפע מגירויים חיצוניים.

רבים מאיתנו מתמודדים עם מצב שבו צלילים אחרים אשר חודרים לתוך החלום משתנים בדרכים בלתי צפויות. אם זה צלצול טלפון שנכנס לחלום והפך לאזעקה או נביחות של כלב, שבחלום שלנו הפכו לצליל מפחיד וכדומה.


חלומות עם סאבטקסט.

גם אם אתם חולמים על ספסל בנאלי בסמוך לכניסת בניינכם, זה לא אומר שהחלום שלכם הוא עליו. יכול להיות, שחתיכת העץ המעובדת בידי אדם מסמלת משהו עמוק יותר ויותר חשוב.


לא כולם רואים חלומות צבעוניים במהלך השינה.

לפי סטטיסטיקה, 12% מאנשים רואים רק חלומות בשחור לבן. 88% הנותרים יכולים ליהנות מהמשחק של צבעים.


בחלום, אנו רואים רק אנשים שאנו מכירים.

אמנם בחלומות לעתים קרובות אנו רואים אנשים זרים, ואנחנו חושבים שהדמיון שלנו יצר אותם. אך במציאות, אנו פגשנו את האנשים הללו לפחות פעם אחת בחיים.


שינה קבועה מונעת פסיכוזה.

המדענים ערכו מחקר שבו העירו את המשתתפים משנתם עם תחילתו של החלום הראשון, ולאחר מכן אפשרו להם לישון את הנורמה. במשך 3 ימי הניסוי, אצל הנבדקים נצפו הזיות, עצבנות וקושי בריכוז.


כולם חולמים.

אבל כולם חולמים דברים שונים. גם אנשים עיוורים חולמים.


אנחנו שוכחים 90% מחלומות.

5 דקות לאחר ההתעוררות אנו שוכחים חצי מהחלומות שלנו, ולאחר 10 דקות – שוכחים כ- 90%.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> על החלומות