ריחות שלא חשבתם שאתם מכירים



ריחות שלא חשבתם שאתם מכירים

אם היינו צריכים לבחור: על איזה חוש לוותר מבין כל החושים שיש לנו – לא סביר שמישהו לא היה בוחר את חוש הריח. כמובן, זה טוב להיות בעל יכולת להריח, אבל האם ניתן להשוות את חוש הריח לתועלת של חוש הראיה, חוש השמיעה או חוש המישוש?

לפחות, כך זה נראה. אך מתברר, שהחוש הפשוט ביותר, הוא למעשה הרבה יותר חשוב ממה שאתם יכולים לדמיין. יש מספר גדול של דברים עדינים בתת המודע, אותם לא היינו מסוגלים להבין אם לא היה לנו חוש ריח.


10. אתם יכולים לחוש, עד כמה האדם זקן

אתם בטח מכירים את המושג "ריח של זיקנה". לא משנה אם גיליתם את המושג הזה מניסיון אישי, או שהוא הגיע אליכם כתוצאה מההשפעה של התרבות הפופולרית - בשלב מסוים, רובנו מקבלים כנכונה את העובדה ש- "אדם זקן מריח לא טוב". והדבר המוזר הוא שאנחנו אכן לא טועים.
במחקר שבוצע, שמו כריות בבתי השחי של האנשים הקשישים, ולאחר מכן נתנו אותן לאנשים אחרים כדי שיריחו אותן. החוקרים מצאו, שאלה שרחרחו, באופן מדויק למדי יכלו להבדיל בין ריחות האנשים שהם בני 75 ומעלה לבין ריחות של אנשים אחרים.

דבר נוסף מעניין, הוא שהריח הוא לא תמיד רע. המדענים מאמינים שהרעיון השלילי של "אנשים זקנים מריחים לא טוב" - קשור יותר לפחד מזקנה מאשר לעובדה שגוף של מישהו מדיף ריח לא נעים.


9. אתם יכולים להתעורר בעזרת הריח

בהתבסס על העובדה שהקפה הוא החומר הפסיכואקטיבי הפופולרי ביותר בעולם, אנו יכולים להניח בבטחה כי רובנו אוהבים מדי פעם ליהנות מכוס או שתיים של המשקה הזה. עם זאת, על פי המחקר, אתם לא חייבים לשתות אותו כדי לקבל את התוצאה הרצויה.

בחקר של השפעות של ריח הקפה על החולדות, המדענים הבינו שהריח של הקפה גורם למוח לייצר חלבונים המגנים על תאי העצב מפני לחץ. וזה בדיוק מה שהקפה עושה כאשר אתם שותים אותו.


8. אתם יכולים להריח פחד

למרות שזה נשמע כמו שורה מסרט אימה, היכולת לחוש את הפחד זה משהו שהאנשים פיתחו למטרות הגנה. אנו לא רק יכולים לזהות את הריח של הפחד באנשים אחרים, אלא גם מתחילים לפחד בעצמנו ברגע שאנו מרגישים אותו.

הרעיון האבולוציוני מאחורי זה הוא העובדה שאנשים, כמו כל בעלי חיים חברתיים – חזקים יותר כאשר פועלים יחד. אם אדם אחד כל כך נבהל שאפילו לא יכול להביע את הרגש הזה - ריח של הפחד יופץ בין חברי הקבוצה שלו. זה מתאם את הפעילות או לפחות את הרגשות של הקבוצה.

בימינו, אנו לא פוגשים טורפים לעתים קרובות. אך עם זאת, אנחנו מרגישים פחד בבתי הקולנוע במהלך סרט מפחיד, שם העיקרון הזה עובד לא פחות טוב.


7. נשים יכולות לחוש כאשר הגבר מגורה

גברים יכולים לקוות שהם עדינים מאוד בחיזור שלהם, אבל מחקרים מדעיים הראו, שאי אפשר להסתיר מפני נשים את הריח של הגירוי. אישה יכולה להריח עד כמה האיש מגורה - ולא רק ברמת התת מודע.  במהלך המחקר, הכריות הספוגות בזיעה של גברים מגורים, הפעילו אצל הנשים חלקים במוח שקשורים להבנה של רגשות של אנשים אחרים.

אבל מה עם הגברים? האם אפם עוזר להם בחיפוש הנצחי עם מי לקיים יחסי מין? כמובן, אבל בדרך שונה. למרות שלנשים יש יתרון מובהק כשמדובר בקביעת הכוונות של הפרטנרים המיניים הפוטנציאליים, לגברים יש יכולת שונה במקצת:


6. גברים יכולים להריח ביוץ של אישה

למרות שיכולתו של הגבר לחוש עוררות מינית אצל האישה יכולה להיות לגמרי לא מודעת, יכולתו לקבוע מתי האישה מוכנה להרות – היא די מודעת. בסקר אנונימי, החוקרים מצאו שגברים הטרוסקסואלים אשר הריחו חולצות של נשים שונות, הצביעו על כך שהחולצות של הנשים שהיו מבייצות באותו הזמן – היו בעלות ריח נעים יותר וסקסי יותר, מאשר חולצות של נשים אחרות. ככל הנראה, הגברים יכולים לזהות את הריח גם לאחר שבוע שהחולצה נלבשה.


5. אתם יכולים להריח נטייה מינית התואמת לכם

אם נבחן את תוצאות המחקרים השונים על העדפות מיניות של האנשים לסוגים שונים של ריחות, נמצא  דפוס מעניין: מיניות ניתן לזהות על ידי הריח.

אם יתנו לגבר הטרוסקסואלי כמה חולצות, שביניהן חולצות של גברים הומוסקסואליים ונשים הטרוסקסואליות - הוא תמיד יאמר שהריח של החולצות השייכות לנשים נעים יותר. אותו הדבר ניתן לומר על הומוסקסואלים: הם נמשכים יותר לריח של גברים הומוסקסואלים אחרים, וכך בכל קבוצה.

למרות שהמחקרים עד כה אינם יכולים להיחשב למכריעים, הם בכל זאת מספקים בסיס מדעי מוצק לרעיון שההומוסקסואליות מבוססת על מדעי המוח, ולא על הבחירה האישית של האדם.


4. אתם יכולים לחוש מאיפה הריח מגיע

יש לנו את היכולת של כלבי גישוש, אליה אנחנו אפילו לא מודעים.

מתברר שכל אדם נולד עם היכולת של "לוקליזציה אגוצנטרית". יכולת זו היא היכולת לקבוע מהיכן מגיע הריח גם בלי שתזיזו את הראש שלכם - בדיוק כך האדם גם יכול לקבוע את מקורו של הצליל. זו היא מיומנות שיש לכולנו.


3. אתם יכולים להיעזר בריח בזמן המבחן

עד כה, כל הטריקים שתיארנו היו מעניינים ואף לא צפויים, אבל הם לא היו שימושיים במיוחד. לכן, אנחנו מציגים בפניכם טריק אחד, שיכול באמת לעזור לכם – אתם יכולים להשתמש באף שלכם כדי לקבל ציונים טובים יותר.

אתם בטח יודעים, שהריח יכול לעורר "ים של זכרונות", אבל מה שאתם לא יודעים זה שללא חוש הריח - לא הייתם מסוגלים להעלות את כל הזיכרונות הללו. מתברר שלחוש הריח יש קשר הרבה יותר הדוק עם הזיכרון, ממה שאתם יכולים לדמיין: הוא מעודד את היכולת לזכור דברים, ואת היכולת לשמור על משהו בראש.

לכן, בפעם הבאה שתתכוננו למבחן שימו על עצמיכם למשל שמן לבנדר, ואחר כך אל תשכחו לקחת אותו למבחן!


2. הנשים יכולות לחוש עד כמה סקסי הגבר

רובנו שמענו שסימטריה של הפנים היא אחד הגורמים החשובים ביותר בקביעת האטרקטיביות של האדם. עם זאת, מחקרים הראו שהסימטריה היא לא רק מה שאנחנו רואים - זה גם מה שאנחנו חשים.

במהלך המחקר, שכלל (שוב) רחרוח של חולצות מלוכלכות של אנשים אחרים, החוקרים מצאו שנשים נתנו העדפה ברורה לריחות של גברים שיש להם פנים בעלי סימטריה. והריח של גברים בעלי פנים לא סימטריות היה פחות מושך בעיניהן - וזאת למרות העובדה שמעולם לא הריחו, ראו או אפילו פגשו את הגברים האלה בחייהן.

באופן כללי, אנשים מושכים מבחינה מינית מדיפים ריח מיני.


1. אתם יכולים להריח עד כמה בריא יהיה הילד שלכם

אנשים כל הזמן בוחרים את השותף ליחסי מין בהתבסס על - האם קומפלקס ה- MHC - שזה Major Histocompatibility Complex - שלהם שונה משל האדם האחר. הקומפלקס הזה הוא אוסף של מולקולות בגוף, שנלחמות בפולשים זרים כגון חיידקים ווירוסים.

בחירת בן זוג בעל קומפלקס שונה משלכם – תשפר את הקומפלקס של הילד שיוולד לכם, מה שאומר שתהיה לו מערכת חיסון חזקה יותר, ועמידות טובה יותר בפני מחלות. נשים נמשכות יותר לגברים בעלי קומפלקס שונה משלהן, והדבר המעניין ביותר הוא שהריח הוא כמעט הדרך היחידה לקבוע התאמה כזו.

לכן, העצה העיקרית לאנשים הנמצאים בחיפוש אחר החצי השני - תסמכו על האף שלכם.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> ריחות שלא חשבתם שאתם מכירים