סיבות טיפשיות לפיטורים



סיבות טיפשיות לפיטורים

לאבד את מקום העבודה – זה לא נעים בכל מקרה. בדרך כלל מפטרים אנשים מסיבות הרגילות: בגלל צמצומים בחברה או בגלל שהעובד לא מבצע את עבודתו. עם זאת, לפעמים העובדים מפוטרים מסיבות ממש מוזרות או אפילו טיפשיות:


1. מאמן פוטר בגלל שקבוצתו נצחה 100 - 0

כל מאמן עומד בפני משימה אחת - לעשות כך, שקבוצתו תנצח, ורצוי עם פער גדול. מתברר שפער – זה מושג יחסי, ומיכה גריימס גילה זאת על בשרו בשנת 2009. בשנה זו, קבוצת הכדורסל של הבנות זכתה באחד מהמשחקים עם תוצאה של 100 - 0. הקבוצה המפסידה הייתה מורכבת מתלמידים של בית ספר לילדים עם ליקויי למידה (למשל עם דיסלקציה).

בית הספר "אמונה" בו עבד גריימס – הוא בית ספר נוצרי פרטי. ההנהלה של בית הספר החליטה, שההישג של תוצאה כזו היה "לא מעשה נוצרי" ואירוע מביש לבית הספר. גריימס סרב להתנצל ופוטר.


2. אישה פוטרה בגלל שהייתה מושכת מדי

מליסה נלסון, נשואה ואם, עבדה כעוזרת רופא שיניים במשך כ- 10 שנים, וככל הנראה הייתה טובה בעבודתה. אך יחד עם זה, לפי דברי הבוס שלה - ג'יימס נייט, היא הייתה סקסית מדי בשבילו. לאחר שנתבקש על ידי אשתו - ג'יימס פיטר את מליסה. יתר על כן, כאשר נלסון תבעה אותו על פיטורים לא חוקיים, בית המשפט תמך בג'יימס, ובכך אישר שהאישה אכן הייתה סקסית מדי עבור עבודתה.

נייט האשים את מליסה בזה שלבשה בגדים הדוקים וחושפניים מדי, למרות העובדה שהיא הייתה לבושה בחלוק רפואי, וכשהיא הזכירה שבחייה האישיים הכל לא כל כך טוב - הוא התלוצץ על כך "זה כאילו להיות בעלים של למבורגיני, אבל אף פעם לא לנסוע בו".


3. מלצר פוטר על כך שמנע חטיפת מכוניות

חואן קנאלס, אב לשלושה ילדים, עבד כמלצר במסעדה תאילנדית בפורט לודרדייל. יום אחד, בזמן העבודה, הוא הבחין שפושע בעל סכין - שולף אישה ממכוניתה. קנאלס מבלי לשים לב לדבר רץ החוצה, תפס והחזיק את הפושע עד הגעת המשטרה.

למרות שככל הנראה הוא הציל את חיי האישה – הוא פוטר מעבודתו. לדברי המנהל, הוא פיטר את חואן בגלל תשומת לב מוגברת של התקשורת שהייתה מופנית אליו לאחר שהפך לגיבור. אחרי הכל, כנראה שהדבר הכי לא נעים עבור בעל מסעדה – זה פרסום חינם בטלוויזיה...


4. אנשים פוטרו בגלל שהגיעו לעבודה בבגדים כתומים

לעובדים של אחד ממשרדי עורכי הדין בפלורידה הייתה מסורת לבוא לעבודה בבגדים כתומים, כאשר התכוונו אחרי העבודה ללכת לבר. הצבע הכתום קשור מאוד עם פלורידה – החל מצבעי קבוצות ספורט ועד לתפוזים הידועים שלה. בשנת 2012, אחת מהחברות פיטרה 14 אנשים, שבאו בלבוש כתום לעבודה – ההנהלה החדשה לקחה את זה כעלבון.

הנהלה חדשה החליטה, שזה היה סוג של מחאה, למרות העובדה שהמסורת החלה זמן רב לפני שהחברה שינתה את ההנהלה, ובחוקים שלה לא היו הגבלות לבוש.


5. גבר פוטר כי שחזר בדיחה מתכנית "סיינפלד"

שוב, אנחנו באיווה. ג'ון פרסטון מעיר סידר פולס, פוטר על מה שרבים עשו – הוא כל הזמן חזר על המשפט האהוב עליו מסדרת הטלוויזיה. כמובן, לחזר על משפטים מסדרת הטלוויזיה – זה לא דבר הכי נעים לאחרים, אבל קשה להאמין שאפשר לפטר על כך.

אבל במקרה זה, הפיטורים היו מוצדקים: פרסטון, שהיה בחופשה עם כמה מהעמיתים, התחיל להגיד "אתה/את נראה/ת טוב" במקום "לבריאות" כאשר מישהו התעטש - כפי שעשו ג'רי ואיליין בסדרה סיינפלד. כמו רבים, פרסטון המשיך להגיד את זה גם אחרי שהוא חזר לעבודה. למרבה הצער, הוא אמר את זה לעובדת יפה. הדבר התפרש כהטרדה מינית ופרסטון פוטר.


6. מצילים פוטרו בגלל שצילמו פרודיה על Gangnam Style

Gangnam Style יכול להרוס את החיים. כולם חשדו בכך, אך עכשיו יש הוכחה ממשית לדבר. טוב, אולי זה לא הרס את החיים במובן האמיתי של המילה, אבל 14 מצילים פוטרו לאחר שפרסמו באינטרנט סרטון וידאו, שבו הם מבצעים את ריקוד ה- Gangnam Style, אשר קראו לו "סגנון הצלה".

הסיבה לפיטורים הייתה: הם לבשו את בגדי המצילים , שניתנו להם על ידי רשויות העיר, והווידאו צולם בברכה בה הם עבדו. מצילים טענו שהם צילמו את הווידאו בזמן הפנוי שלהם, וזה היה רק בצחוק. טוב, בסופו של דבר הם אכן קיבלו את עבודתם בחזרה.


7. גבר פוטר בגלל פשע קטן שביצע לפני 50 שנה

כמובן, את הרשימה שלנו נסיים במדינה הידועה איווה – שם בוצעו הפיטורים הטיפשיים ביותר. ריצ'רד ייגרס, תושב דה מוין בן ה- 68, פוטר מעבודתו בבנק ולס פארגו בגלל ביצוע פשע. עד כה נשמע בסדר, לא?

לא בדיוק! בהתחשב בעובדה שהפשע בוצע בשנת 1963... אולי ריצ'רד הרג מישהו? למעשה, התברר שייגרס השתמש במטבע מקרטון כדי להפעיל את מכונת הכביסה כשהוא היה נער. ייגרס פוטר בגלל כניסתן לתוקף של התקנות הפדרליות החדשות לבנקים, לפיהן לא ניתן להעסיק מישהו שביצע פשע, בו היה מעורב "חוסר יושר, הפרת אמונים או הלבנת כספים". כנראה הבוסים של ריצ'רד לא הבינו מה בדיוק הכוונה של המילים "הלבנת כספים".


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> סיבות טיפשיות לפיטורים