התפתחות האדם בעתיד


התפתחות האדם בעתיד

10 דרכים אפשריות להמשך האבולוציה האנושית

אנשים לא הפסיקו להתפתח, למרות שהתרבות שלנו היא לא כל כך עתיקה, כדי שנוכל לראות איזשהם שינויים רציניים. ובכל זאת, אפשר לחזות כמה שינויים שיעברו על האדם. בכתבה זו, אספנו את 10 השינויים הגדולים ביותר, שעשויים להתרחש ב- 200.000 השנים הבאות, אם הציביליזציה תמשיך לנוע במסלולו הנוכחי.


10. מונו-אתניות

"רב תרבותיות" הוא הבסיס של החברה המודרנית. לא יהיה זה מפתיע, אם בגלל מיזוג נוסף של תרבויות, האנשים בסופו של דבר יתפתחו לאתנוס אוניברסלי אחד. נישואים מעורבים כבר מזמן לא נחשבים למשהו יוצא דופן, ולכן אנשים בהדרגה יאבדו את התכונות האתניות הייחודיות שלהם, ויאמצו מאפיינים של אנשים מפינות שונות של כדור הארץ. לפחות, בדרך זו או אחרת – בעתיד לא תהיה גזענות.


9. היחלשות המערכת החיסונית

עם הגברת התלות של האדם בתרופות, אנו יכולים לצפות שמערכת החיסון האנושית תיחלש בהדרגה. הסבר טוב לכך הוא דוגמת ההורמונים: בעתיד, בעזרת תוספות, האדם יוכל לווסת את ההורמונים שלו כדי לשפר את בריאותו. במשך זמן, הגוף האנושי יהפוך ליותר תלוי בהורמונים, עד שיגיע לנקודה בה הגוף יפסיק לייצר את ההורמונים האלה, כי הוא יצפה לקבל אותם מבחוץ. תהליכים בגוף, שאחראים על ייצור של ההורמונים - יהיו פחות חשובים להישרדות, כי הודות לתוספים, בגוף תמיד תהיה כמות דרושה של הורמונים.

לאחר כמה עשרות אלף שנים של חיים בדרך זו, גוף האדם עלול לאבד את היכולת לייצר את ההורמונים, כי זה יהיה מיותר. אם נפתח את התאוריה הזו עוד יותר, פונקציות רבות של הגוף עשויות להפוך למיותרות עם הגברת התלות האנושית בסיוע חיצוני. למה שלגוף תהיה מערכת חיסון חזקה, כאשר כל הפתוגנים נהרסים על ידי התרופות? זהו חסרון נוסף של לקיחת תרופות לטיפול במחלות קלות.


8. ניוון שרירים

ישנן שתי סיבות היחלשות פיזית הדרגתית של גוף האדם.
הסיבה הראשונה היא ההעברה של עבודה "מלוכלכת" (שמשפרת את מצב השרירים שלנו) למכשירים טכניים. כמה שפחות הדורות הבאים יהיו תלויים בכוח הפיזי, כך סביר יותר שהמין האנושי בכללותו יהיה חלש יותר.

הסיבה השנייה להתפתחות האפשרית של ניוון שרירים נשמעת הרבה יותר נחמדה - "רילוקיישן" של המין האנושי לחלל. תחת תרחיש זה, לא יהיה יותר צורך בכוח פיזי בפעילויות יומיומיות. אם האנושות תצא לטיסה בחלל לזמן רב מדי, מסת השרירים של האנשים תרד בהדרגה. רבים שמעו שאסטרונאוטים שחוזרים לכדור הארץ לאחר שהות ממושכת בחלל, מאבדים ממסת השריר. הדורות הבאים יצטרכו לקחת את זה בחשבון, אם הם לא רוצים לאבד את היכולת לנוע בכוחות עצמם.


7. גדילה מוגברת

הגובה הממוצע של האדם גדל במהירות במאתיים השנים האחרונות. רק ב- 150 השנים האחרונות הגובה הממוצע עלה ב- 10 סנטימטרים. נהוג להאמין, שהסיבה העיקרית לכך היא שפע של חומרים מזינים זמינים לאדם.

כמה שיותר הילד יוכל לאכול – כך תהיה לו יותר אנרגיה לגדילה. כל זמן שלאנשים תהיה אפשרות לאכול יותר ממה שהגוף דורש - המין שלנו ימשיך וייגבה. רק הזמן והאבולוציה יוכלו להראות לנו מהו הגבול של הגדילה האנושית.


6. נשירת שיער

מסיבות רבות, גוף האדם כבר נפטר מרוב השיער שלו, ועם הזמן, ככל הנראה, האנושות תהיה יותר "קירחת". הנשים, לרוב נחשבות ליותר מושכות, אם אין להן שיער בחלק מאיברי הגוף. אם חוסר השיער מספק יתרון מיוחד במשיכה מינית, עם הזמן הנשים עשויות להתפתח בצורה כזאת, שהשיער הלא רצוי ייעדר לחלוטין מגופן. אותו הדבר ניתן לומר על גברים - לפחות במונחים של שיער הגוף. אך בגלל שהחברה לא דורשת מהגברים היעדר מוחלט של שיער גוף, שינוי כזה אצלם הוא פחות סביר.


5. חילוק מחדש של תפקודי המוח

הטכנולוגיה כבר השפיעה על דרך פעילות הזיכרון שלנו. המוח האנושי נוטה לשיא היעילות, וזו הסיבה שהוא מעדיף לזכור איפה ניתן למצוא את המידע הרצוי ולא את המידע עצמו. הרבה יותר קל לזכור איפה שמתם את הספר עם העובדות הדרושות, מאשר לזכור את הספר כולו. ובעידן של האינטרנט, תכונה זו של המוח הפכה להיות חשובה יותר. כמה פעמים ניסיתם להיזכר במשהו, אבל אז החלטתם פשוט למצוא את זה באינטרנט? בדרך זו המוח זוכר היכן בדיוק תוכלו למצוא את המידע הדרוש - באינטרנט, בויקיפדיה, בגוגל וכן הלאה. עם ההתפתחות של הטכנולוגיה, המוח שלנו מתאים את עצמו, דבר שאולי ישפיע לרעה על הזיכרון שלנו.
.

4. הקטנת גודל השיניים

השינוי הבולט ביותר בלסתות שלנו יהיה היעדר שיני בינה שאינם נחוצים לאדם המודרני, דבר שכבר ניתן לפגוש בקרב אנשים מסוימים. בנוסף, אנו יכולים לצפות להפחתת הגודל של השיניים שלנו. לאורך האבולוציה האנושית, אנו יכולים לצפות בתהליך של הפחתת גודל השיניים. מחקרים מראים, שבמשך 100.000 השנים האחרונות, שיני האדם נעשו קטנים פי 2. הלסת של האדם גם הצטמצמה, כי היא לא צריכה יותר להחזיק את השיניים הגדולות. אפשר לומר שהגודל של השיניים ימשיך לרדת.


3. פחות אצבעות ברגליים

לפני שהאנשים התחילו ללכת זקוף, אצבעות הרגליים שימשו לאחיזה – כמו אצבעות הידיים. מאז שהאנשים התחילו יותר ללכת ופחות לטפס, אצבעות הרגליים התחילו להתכווץ. נכון להיום, הרגליים שלנו לא מסוגלות לתפוס אפילו ענפים קטנים, והאבולוציה כמעט והשאירה אותנו בלי האצבע הקטנה של הרגל.

אם האצבעות האחרות, במיוחד הבוהן הגדולה משרתות אותנו בהליכה ושומרות על יציבות - לאצבעות הקטנות אין שום פונקציה, והאנשים אפילו לא ירגישו בהיעלמות של האצבע הקטנה הזו. מסיבה זו, וגם בגלל בעיות של קיום חסר הערך שלה (קבלת מכות מאובייקטים בולטים ושפשוף תוך כדי הליכה), אנו יכולים לצפות שלאנשי העתיד יהיו רק ארבעה אצבעות ברגליהם.


2. הגדלת / הקטנת היקף הגולגולת

ישנן שתי דעות על שינויי גודל הגולגולת.
דעה על הקטנת הגולגולת נתמכת על ידי מדענים רבים בזה, שראשו של האדם לא יכול לגדול עוד יותר. למה? מי שילדו, יגידו לכם שהראש כבר מספיק גדול, בלשון המעטה. מסיבה זו, ביולוגים רבים מאמינים, שהגדלת גודל הראש תהפוך את הלידה לבלתו אפשרית, ולכן, תהליך האבולוציה יגיב במהרה. לראש גדול יש יותר סיכוי לגרום למוות או לפציעה של האם. בהתחשב בטיעונים אלה, נראה שגודל הראש צריך להישמר או אפילו להפוך לקטן יותר עם הזמן.

מצד שני, הם לא לוקחים בחשבון שניתוח קיסרי יכול לתרום להישרדות הילדים עם הראשים הגדולים. יתר על כן, ישנם כאלה שמאמינים שעם הזמן, הניתוח הקיסרי יהפוך להרבה יותר בטוח מלידה טבעית. זה יכול להוביל לכך שלילדים עם ראש קטן, שנולדים באופן טבעי, הסיכוי לשרוד יהיה קטן יותר מאלו שייוולדו בניתוח קיסרי.

עם זאת, תלות כזאת יכולה להיות מסוכנת לאנשים. אם האנשים "גדולי הראש" יאבדו מסיבה כלשהי את היכולת לבצע ניתוחים קיסריים - הם יעמדו בפני הכחדה מהירה.


1. שיפור עצמי

האנושות יכולה בסופו של דבר לפתח את הטכנולוגיה, שתנהל באופן עצמאי תהליכים אבולוציוניים. בין אם מדובר בשיפור עצמי (גוף ביוני, לדוגמה) או בחירה של הגנים עבור העובר על ידי ההורים - זו הדרך הסבירה ביותר של אבולוציה של בני האדם בעתיד. אם הבחירה של הגנים תתאפשר על ידי הממשלות, זה יכול להוביל להופעת הילדים "המושלמים", שיהיו חופשיים מכל הליקויים והמאפיינים הבלתי רצויים. אולי זה יוכל לעזור לאנושות להיפטר מרוב התכונות השליליות שלה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> התפתחות האדם בעתיד