מהו הצד החזק של האופי שלכם?


מהו הצד החזק של האופי שלכם?

 

אנו מציעים לכם לזהות את הנקודות החזקות שלכם, ואולי גם לבחור את הכיוון בו תוכלו לנוע קדימה.

לפניכם 8 ציורים של דמות אנושית, המורכבת מצורות גיאומטריות פשוטות: משולש, עיגול וריבוע. בחרו את הצורה, אותה אתם מקשרים לעצמיכם יותר מכל האחרות ותראו את התשובה על הנקודות החזקות ועל סוג האישיות שלכם.

סוג 1 - "מנהל"

בדרך כלל מדובר באנשים, שיש להם נטייה לפעילות ארגונית ומנהלית. התנהגות חברתית חשובה להם, הם יכולים להיות "מספרי סיפורים" טובים, וזה מבוסס על רמה גבוהה של התפתחות הדיבור. הם משתלבים היטב בחברה, ואת הדומיננטיות שלהם מחזיקים בגבולות מסוימים.

יש לזכור, שהביטוי של התכונות האלה תלוי ברמת ההתפתחות הנפשית.
ברמה גבוהה של התפתחות - התכונות האישיות מפותחות, מיושמות ומובנות.
ברמות נמוכות של התפתחות, זה יכול לא לבוא לידי ביטוי בתחום המקצועי ויכול להיות תלוי במצבים. זה חוק שחל על כל התיאורים.


סוג 2 – "ביצואיסט אחראי"

בעל תכונות רבות של "מנהל", אבל כאשר צריך להגיע להחלטה חשובה – יכול להופיע חוסר ביטחון. 
סוג זה של אנשים ממוקד יותר ב- "לבצע את העבודה", הם מקצוענים, בעלי חוש אחראיות ודרישות גבוהות כלפי עצמם וכלפי אחרים. הם גם מעריכים את האמת, כלומר מאופיינים ברגישות מוגברת לאמת. לעתים קרובות הם סובלים ממחלות שנובעות מלחץ רב.


סוג 3 - "היפוכונדר חרד"

מאופיין במגוון רחב של יכולות וכשרונות - מכישורי ידיים עד גאונות ספרותית. בדרך כלל, אנשים מסוג זה מרגישים חנוקים במקצועם, והם יכולים להחליף אותו למשהו מנוגד לגמרי, או לפתח תחביב, שהוא בעצם המקצוע הנוסף שלהם. הם לא יכולים לסבול לכלוך ואי סדר, וזה גורם לסכסוכים עם האנשים הסובבים אותם. הם פגיעים מאוד, ולעתים קרובות נוטים לפקפק בעצמם.


סוג 4 – "המדען"

אנשים אלה מתנתקים בקלות מהמציאות, יש להם "הבנה מושגית", והם מתאפיינים ביכולת לפתח "כל תיאוריה" שלהם. בדרך כלל הם בעלי שקט נפשי, והם חושבים בהגיון על ההתנהגות שלהם.
אנשים מסוג זה נפוצים בקרב אנשים העוסקים באומנות סינטטית -  קולנוע, קרקס, תיאטרון ובימוי, אנימציה, בידור וכו'.


סוג 5 – "אינטואיטיבי"

לאנשים מסוג זה יש רגישות חזקה של מערכת העצבים, ותשישות גבוהה שלה.
קל להם לעבור מפעילות אחת לשנייה, הם בדרך כלל "עורכי הדין" שמייצגים את המיעוט. רגישים מאוד לחידושים. הם אלטרואיסטים, לעתים קרובות דואגים לאנשים אחרים, בעלי כישורי ידיים טובים ודמיון יצירתי שמאפשר להתמודד עם סוגים טכניים של אמנות.
בדרך כלל הם מפתחים סטנדרטים מוסריים משלהם, ויש להם שליטה עצמית טובה.


סוג 6 - "הממציא, המעצב, האמן"

ניתן לפגוש אצל אנשים בעלי "חוש טכני". אלה אנשים שיש להם דמיון חזותי עשיר, שעוסקים לעתים קרובות בסוגים שונים של יצירתיות טכנית, אמנותית ואינטלקטואלית. לרוב הם מופנמים, וכמו הסוג האינטואיטיבי חיים לפי סטנדרטים מוסריים משלהם, ולא מוכנים לקבל כל השפעה מבחוץ.
הם רגשיים, בעלי אובססיה לרעיונות המקוריים משלהם.


סוג 7 – "רגשי"

בעלי אמפתיה מוגברת כלפי אנשים אחרים, יכולים לסבול תחושה לא נעימה בגלל קטעים אכזריים בסרטים ויכולים להזדעזע מאוד מהאירועים אלימים. כאב וחששות של אנשים אחרים, יכולים למצוא אצלם השתתפות, אמפתיה וחמלה, עליהם הם מבזבזים חלק גדול מכוחם, וכתוצאה מכך זה הופך לקשה מאוד לממש את היכולות של עצמם.


סוג 8 - "חסר רגישות לרגשותיהם של אחרים"

הסוג ההפוך מהסוג הרגשי. בדרך כלל לא רגישים לבעיות של אנשים אחרים, או נוטים להתייחס לרגשותיהם של האנשים בחוסר עניין, ואפילו להחמיר את הלחץ בו הם נמצאים. 
אם הם מומחים טובים, הם יכולים לגרום לאחרים לעשות את מה שהם רוצים. לפעמים הם נוטים להיות "קשוחים", וזה נובע ממצב בו האדם נסגר במעגל של הבעיות שלו.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> מהו הצד החזק של האופי שלכם?