משמעות הסיוטים הנפוצים ביותר


משמעות הסיוטים הנפוצים ביותר

לרוב האנשים, לפעמים יש סיוטים, וישנם גם כאלה שיש להם סיוטים כל לילה. מה משמעות של כל הזוועות האלה? למרות העובדה, שסיוטים יכולים להיות לפעמים פרי אקראי של תת מודע, ללא כל משמעות עמוקה - ברוב המקרים, הסיוטים מופיעים מסיבה כלשהי, ויש להם משמעות שיכולה לעזור לפתור את הבעיות בחיים האמיתיים. הם יכולים לעזור לכם להבין את עומק המחשבות וההרגשות שלכם ולתאר את מצבכם הנפשי והרגשי. להלן 10 סוגים הנפוצים ביותר של סיוטים, שאנשים חולמים בלילות:


10. אסונות טבע

האם אי פעם חלמתם שאתם נמצאים בסערה משתוללת, או שלכיוון שלכם ממהר להגיע טורנדו, שהופך בתים ועצים שבדרכו לגרוטאות? סוג זה של סיוטים מצביע על תחושה בולטת של פחד או חרדה, שחווה האדם הישן. בהתבסס על העובדה, שמזג האוויר הוא לעתים קרובות בלתי צפוי ולא ניתן לשליטה, חלומות כאלה בדרך כלל מצביעים על כך, שאדם נמצא תחת לחץ וחרדה בחיי היומיום. תחושה זו יכולה להיגרם על ידי התרגשות ועצבנות בציפייה לדברים שונים: מבחן שמתקרב או ביקור אצל רופא, צורך לתת נאום בציבור או פתירת בעיות אישיות.


9. לחלום על המתים

בסוג זה של סיוט נוראי, האדם מרגיש שאדם שנפטר מנסה ליצור איתו קשר או להתקרב אליו. זה יכול להיות מישהו שכפי שאתם יודעים מת לא מזמן, או אנשים זרים, שאינכם מכירים. סוג זה של סיוט קשור לחוסר יכולת להשלים עם אובדן של מישהו. לדוגמה, אם יש לכם סיוט על הסבתא שלכם שנפטרה לאחרונה, זה אומר שברמה הרגשית, אתם פשוט לא יכולים לקבל את העובדה שהיא איננה יותר. סיוטים אלה גם מדברים על פחד ממשהו לא ידוע, או על דאגה למחלתכם. סיוטים כאלה לעתים קרובות חולמים גם אנשים חולים קשה או גוססים.


8. להחמיץ אירוע חשוב

סיוטים על כך שהחמצתם את החתונה שלכם, פגישה חשובה או כל אירוע חשוב אחר, ניתן לפגוש אצל אנשים שמנהלים חיים מלחיצים ועמוסים. עם זאת, כל אחד יכול לחלום סיוט כזה. סוג זה של חלום קשור  לעתים קרובות לדאגה שלא תצליחו לעשות משהו, או לא תהיו מסוגלים לעמוד בציפיות של אחרים. אנשים שחולמים את הסיוטים הללו צריכים לעבוד קשה, כדי להיפטר מדאגה ושליליות רבה, הקשורים לעובדה שלא יוכלו או לא יספיקו להצליח במשהו.


7. להיות עירומים

להיות עירום בחלום – יכול להיראות כמשהו מצחיק, במיוחד לאחר שתתעוררו, אבל סוג זה של סיוטים מצביע על בעיות חמורות. הוא שכיח בעיקר באנשים הסובלים מהערכה עצמית נמוכה. סיוט, בו אתם נמצאים ערומים מול קהל רב, מרמז שאתם פוחדים להיות נדונים על ידי אחרים. אנשים החולמים את הסיוט הזה, צריכים לחשוב על הסימן המטריד הזה לבעיות אישיות.


6. שיניים

סוג אחר של סיוט, שמצביע על חוסר ביטחון של האדם החולם אותו. סוג זה של סיוט דומה לסוג הקודם, בו האדם נמצא במקום ציבורי בעירום. סיוט על אובדן שיניים קשור לכך, שאדם דואג מאוד בקשר לעובדה, שאנשים אחרים יכולים למתוח ביקורת על הופעתו.


5. פציעות

כאשר לאנשים יש סיוטים על זה שהם הושחתו, או שהם נפצעים - לעתים קרובות זה סימן לכך שאדם מרגיש חולשה וחוסר יכולת להשפיע על כל היבט של החיים האישיים שלו. חלום בו יש לכם עצמות שבורות או איזו פציעה קשה – מופיע בגלל שהמוח שלכם מזהיר אותכם שאתם מרגישים חלשים או פגיעים בחלקים מסוימים של חייכם. מסיוט כזה אפשר להיפטר, אם תגלו מה אתם צריכים לתקן בחיים שלכם, ולפעול לשיפור המצב בתחום זה.


4. להיזרק על ידי השותף לחים

סיוטים, בהם בני זוגכם עוזבים אתכם קשורים ישירות לחיים האישיים שלכם. חלום זה יכול להיות תוצאה של העובדה, שבחיים האמתיים אתם חוששים שבן זוגכם ייפרד מכם, ותישארו בודדים. הסיוט הזה יכול להיגרם גם בגלל תחושה של חוסר ביטחון במערכת היחסים ובזה, שאתם ראויים לבני זוגכם.


3. להיות לכודים

סיוטים בהם האדם נמצא במלכודת, לעתים קרובות חולמים אנשים הסובלים מקלסטרופוביה. מחלה זו מתבטאת בכך, שהאדם מפחד ממקומות קטנים וצפופים, בהם הוא אינו מסוגל לנוע בחופשיות ומרגיש לכוד. עם זאת, סוג זה של סיוט יכול להופיע אצל אנשים שמפחדים שהם לא יוכלו למצוא דרך לצאת מהמצב האומלל שבו הם נמצאים. זה יכול להיות מצב של בעיות כלכליות, של עבודה ללא התקדמות או של יחסים מתוחים עם אדם מסוים. הסיוט הזה יכול להיות ביטוי של הפחד, שלא תוכלו להגשים את עצמכם באופן מלא בגלל נסיבות מסוימות.


2. נפילה

סיוטים, בהם האדם רואה את עצמו נופל, מצביעים על חרדה בחייו האישיים, ועל כך שהוא לא מסוגל לשלוט בעצמו. פחד זה קשור לעתים קרובות לבעיות כמו מחסור בכסף, יחסים רעים, חוסר יכולת לבנות קריירה או למנוע יחס רע. תחושה של נפילה למוות מצביעה על כך, שהאדם החולם את זה לא יכול להימנע ממצב או היבט כלשהו של חייו. סיוטים מסוג זה, לעתים קרובות חולמים אנשים בעלי השפעה, שלמרות הכל מרגישים שהם לא בעמדה להשפיע על חלק זה או אחר של חייהם.


1. לברוח ממישהו או להיות מותקפים

זהו הסוג הנפוץ ביותר של סיוטים, שאנשים רבים חווים. בסוג זה של סיוט, האנשים מותקפים או נרדפים על ידי אנשים, בעלי חיים או יצורים על טבעיים. חלומות אלה בדרך כלל אומרים שהאדם חושש להתמודד עם משהו בחיים האמיתיים. הגורם הלא נעים יכול להיות בוס מלחיץ, הורה שמתעלל בילד או אפילו מערכת יחסים לא בריאה. תחושה, שמישהו או משהו רודף אחריכם בחיים שלכם – אומרת שאתם לא יכולים למצוא את הכח להתמודד עם תופעות שליליות בחיים האישיים שלכם. ניסיון של האדם לברוח מתוקף בשנתו, מצביע על כך שהוא רוצה להימנע מבעיות ולא לפתור אותן. לדוגמה, אם אתם חולמים שאתם מסתתרים ממשהו בפחד – זה אומר שבחיים האמיתיים אתם מתנהגים בצורה זו כאשר אתם נתקלים במצבים קשים. אם תזכרו את הפעולות שלכם בסיוט - זה יוכל לעזור לכם לקבוע מה אתם עושים לא בסדר בחיים האמיתיים. כשתבינו את זה – תוכלו להתמודד טוב יותר עם האתגרים והבעיות.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> משמעות הסיוטים הנפוצים ביותר