החוקים המגוחכים ביותר בעולם



החוקים המגוחכים ביותר בעולם

בעולם קיימים חוקים מגוחכים רבים. היום אנו רוצים לספר לכם על המוזרים מביניהם, ואולי הם יעלו חיוך על פניכם.

באופן מפתיע, בסינגפור יש איסור על מסטיק. האיסור התחיל בשנת 1992, ואינו חל על מסטיק ניקוטין. את המסטיק הזה ניתן לרכוש רק בבית המרקחת ורק עם מרשם מיוחד.

בעיירה הנורווגית Longyirbyuen, יש איסור מוזר – אסור שם למות. הסבר לחוק המוזר הזה הוא פשוט - העיירה ממוקמת באזור של אדמה קפואה, בה קבורה אינה אפשרית. לכן, את כל האנשים שעומדים למות מעבירים בעזרת מטוס ליבשת, שם אפשר בבטחה לעזוב לעולם הבא...

בברוני, מלזיה ואינדונזיה, האנשים שמחים לאכול פרי הנקרא דוריאן. עם זאת, חוקים מקומיים דורשים להימנע משימוש בפרי זה במקומות ציבוריים - אוטובוסים, בתי מלון, שדות תעופה וכו'. ההסבר הוא פשוט - למרות הטעם הנעים מאוד, לדוריאן יש ריח נורא, שמריח כמו תערובת של דגים רקובים, שום ופתח ניקוז.

ולמבקרים במסעדות דניות יש כל זכות לא לשלם עבור ארוחת הצהריים, אם הם לא מרגישים מלאים לאחר שאכלו אותה.

ביפן, בשנת 2009, חל איסור על השמנת יתר. האוכלוסייה של המדינה הזו היא אחת מחטובות ביותר בעולם.

ובתאילנד, אסור לצאת מהבית בלי תחתונים. לשבת מאחורי ההגה של המכונית ללא חולצה – גם לא מקובל. אסור בשום מקרה לדרוך על כל שטרות או מטבעות מקומיות. ומילים לא יפות על המלך – יביאו לעונש של 15 שנים בכלא.

הקנייתים, באזור מגוריהם מרשים לרוץ בעירום רק למקומיים. לזרים, יש איסור מוחלט. אז אם פתאום החלטתם להסיר את בגדיכם ולהישאר עירומים – תימנעו מכך.

בדנמרק, הנהג חייב להסתכל מתחת לרכב לפני שהוא מפעיל את המנוע. אולי במקרה, בהיעדרו, מתחת לרכב החליט לנמנם איזשהו ילד...

בשוויץ, לתושבי בנייני דירות אסור להוריד את המים בשירותים אחרי שעה 10 בלילה. החוק נועד להגן על השכנים מרעש מוגזם. אז אם תלכו לשירותים בלילה – תצטרכו לחכות עד הבוקר כדי להוריד את המים.

בטרינידד וטובגו, החוק אוסר על לבוש בגדים בצבעי הסוואה. כדי שתושבי הרפובליקה המוטרדת יוכלו להבחין בין האזרחים והחיילים.

מאז שנת 1986, לשר החוץ הבריטי, יש את הזכות להשתמש "בכוח סביר" למבקרים מכוכבים אחרים, אם הם לא מספקים אישורים מתאימים.

ולבסוף, חוקי אלכוהול של מדינות שונות:
בשיקגו אסור לשתות אלכוהול בזמן עמידה ברחוב. בקליבלנד, אסור שכמה אנשים ילגמו מאותו בקבוק וויסקי. בעיר טופיקה (קנזס) אסור לשפוך יין לכוסות תה. ורק בססקצ'ואן (קנדה), החוק מגן על השתיינים – בברים המקומיים חל איסור על שתיית מים.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> החוקים המגוחכים ביותר בעולם