דברים לא מוכחים, בהם אנו מאמינים


דברים לא מוכחים, בהם אנו מאמינים

הוכחה מעשית, מאפשרת לנו לקבוע במה להאמין ובמה לא, אבל לפעמים פשוט לא קיימות עובדות מוצקות על נושא זה או אחר. גם כאשר לאנשים אין ראיות מוצקות לקיומו של משהו, הם עדיין מאמינים בתופעה זו או אחרת. להלן כמה דברים שאנשים מאמינים בהם, למרות העובדה שאין להם כל סיבה לכך. בכתבה שלנו נדבר על אמונות של האנשים בדברים שלא ניתן לראות ועל צורות חיים שקיומם לא הוכח.


10. חייזרים

למרות המספר הגדול של תאוריות קונספירציה ואתרי עב"מים, עדיין אין לנו שום הוכחות מדעיות לכך שבחלל יש צורות חיים אחרות. עם זאת, אנשים רבים מאמינים שבכוכבי לכת אחרים יש חיים, או שהחיים היו קיימים שם בנקודת זמן כלשהי בעבר. מתוך קטעי וידאו של עצמים בלתי מזוהים ועד לעדות אישית של אנשים שטוענים שהם נחטפו על ידי חייזרים - אנשים רוצים להאמין שיש בעולם הזה משהו חוץ מכוכב לכת שלנו, גם אם זה לא אומת באופן מדעי.


9. אסטרולוגיה

הקונספט של האסטרולוגיה הוא לא חדש. אנשים קיבלו החלטות חשובות בחייהם בעזרת הכוכבים עוד בעבר הרחוק. למרות שאין ראיות לכך שהימצאות של כוכבי לכת וכוכבים במקומות מסוימים באמת יכולה להשפיע על חיי האדם, האנשים עדיין מאמינים שאם הם נולדו במזל זה או אחר – הם יהיו בעלי מאפיינים ותכונות מסוימות הקשורות למזל זה. הורוסקופ יומי ומפות אסטרולוגיות הפכו לכלי המוביל עבור אנשים רבים, שבאמת מאמינים שתאריך לידתו של האדם משפיע על העתיד ויכול לסייע בקבלת החלטות יומיומיות.


8. קריפטידים

קריפטידים – הן חיות שקיומן לא אושר על ידי המדע - כמו ביגפוט או איש העש ממערב וירג'יניה. סיפורים רבים על מפגשים ותמונות חובבים מספיקים, כדי שנתחיל להאמין באפשרות שהיצורים האלה באמת מתהלכים או שוחים עליי האדמות, למרות שהם לא קיימים במוזיאונים וקיומם לא הוכרו באופן רשמי. כל עוד לא יתפסו את המפלצת מלוך נוס או קריפטיד אחר, הם יישארו רק יצורים מסתוריים שקיומם לא אושר.


7. רוחות רפאים

כל מי שטוען שראה פעם רוח רפאים, יכול לומר שיש לו הוכחה לקיומה של התופעה, אבל ספקנים יטענו ויאמרו שזה היה יכול להיגרם על ידי טריקים עם הסביבה והאור או כל סיבה הגיונית אחרת. סביר להניח, שאנשים לא יוכלו למצוא ראיות חותכות ומוחשיות לקיומן של רוחות רפאים. ולמרות שלציידי רוחות הרפאים יש מכשירים המודדים את הפעילות החשמלית שלהם, התוצאות יכולות להתפרש בדרכים שונות. עם זאת, האנשים מאמינים במפגשים עם רוחות הרפאים ובקיומם. ואם בלילה אתם תשמעו צליל מוזר - זה יכול להיות אחד מהם.


6. מדיומים

מדיומים טוענים שהם יכולים לדבר עם אנשים מתים, שנמצאים ב- "הצד השני". הם מעבירים לאנשים החיים את הדברים, שהם טוענים שהם שומעים מיקיריהם המתים. למרות העובדה שאין דרך לקבוע איך המדיומים משיגים את המידע שהם אומרים, האנשים, מאמינים שהם באמת מסוגלים לראות ולשמוע את דבריהם של המתים. למרות שהדיוק של המידע אותו מספקים המדיומים הוא לא ב- 100 אחוז נכון, הרצון של האנשים לדבר עם בני המשפחה או החברים שנפטרו הוא כל כך גדול, שאנשים יסלחו להם על השגיאות האלה ויאמינו שאין דבר אם המדיום קצת טעה...


5. קארמה

האנשים נוהגים להאמין שהתנהגותו של האדם בהווה יכולה איכשהו להשפיע על מה שיקרה לו בעתיד. ללא כל הוכחה לתאוריה זו, האנשים מאמינים שעיסוק מוסרי או הוגן בהווה יניב תוצאות חיוביות בעתיד. למרות העובדה שאת קיומה של קארמה לא ניתן להוכיח, זה העיקרון שמניע אנשים רבים לחיות חיים הגונים, בתקווה שיום אחד הם יוכלו לקבל את הפירות המובטחים של מה שזרעו.


4. אינטואיציה

אנשים מאמינים, שאינטואיציה או החוש שישי, לפעמים נותנים להם המלצות שקטות. אינטואיציה יכולה להגיד לאנשים אם לתת אמון במישהו או לא, אם להתגרש או לא, אם לעבור ברחוב מסוים או ללכת דרך מקום אחר וכד'. ללא כל הסבר הגיוני, האינטואיציה מסייעת לאנשים לקבל החלטות בביטחון, וזה יוצר את הרושם שהבחירה שהאנשים עשו מבוססת על הכח המוכח, שהוא גדול ממנו. אנשים מאמינים שהיתרון של האינטואיציה הוא בזה, שהיא יכולה להגיד להם באיזו דרך ללכת.


3. גורל

הביטוי "לכל דבר יש סיבה משלו" בשימוש לעתים קרובות מאוד, במיוחד כאשר קורה משהו רע. למרות שלאנשים אין כל סיבה אמיתית להאמין שיש סיבות למה שקורה בחיים, הם משכנעים את עצמם שאירועים מסוימים (לא כולם כמובן) מתרחשים בגלל ש- "כך נגזר". הרעיון של גורל נותן לאנשים תחושה של ביטחון ומסייע לחזור ולעמוד על הרגליים לאחר אסון שהתרחש בחייהם.


2. טקסטים דתיים

למרות החינוך השונה, רוב האנשים מאמינים בדת זו או אחרת. דת מלמדת דרך הטקסטים (כמו התנ"ך). נהוג להאמין, שהטקסטים האלה מתארים את אופן שבו חייהם של אנשים צריכים להיות, כאשר זה נבחר עבורם על ידי ישות או כוח עליון. האנשים מאמינים בסיפורים על אנשים שחיו במשך מאה שנים, עשו מעללים פנטסטיים ויכלו אפילו להיות בני אלמוות - כי הסיפורים האלה הם חלק מהטקסטים הדתיים. ולמרות שאין אף שמץ של הוכחה שהטקסטים האלה משקפים את הכוח העליון, האנשים עושים כל שביכולתם כדי לחיות לפי הכללים של הטקסטים האלו.


1. אלוהים

כנראה, את הלהט הדתי הגדול ביותר ברשימה הזו דורשת אמונה שיש כוח עליון או אלוהים, שאיכשהו מפקח ושולט על חייהם של אנשים. חלק מהאנשים לא רק מאמינים באלוהים, אלא מאמינים גם שהוא נמצא בכל המקום ויכול לשמוע את תפילותיהם ולקרוא את מחשבותיהם, וגם יפגוש אותם באופן אישי לאחר מותם. על פי ההגדרה, קיומו של אלוהים לא יכול להיות מאומת על ידי ראיות אמפיריות, אך לעומת זאת, האמונה בכוח העליון – זה מה שמקשר את האנשים לאבות הקדמונים שלהם וזה לזה.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> דברים לא מוכחים, בהם אנו מאמינים