דברים שלא צריכים להדאיג אתכם



דברים שלא צריכים להדאיג אתכם

 

"אם אין פתרון לבעיה - אז אל תבזבזו זמן בדאגה לזה.
אם יש פתרון לבעיה - אל תבזבזו זמן בדאגה לזה
 ..."
הדלאי לאמה

אנחנו חיים בעולם,הבנוי מדאגות וחרדות. אנחנו מפחדים לחלות, מפחדים מפיטורים, מפחדים מקילוגרמים מיותרים, מתוסכלים מהקמטים, דואגים למשפחה ולילדים, שוברים את הראש בניסיון להבין למה לבוס שלנו או לבני זוגנו יש מצב רוח ירוד...

כמה שהגיל צעיר יותר וכמה שיותר פגיעה הנפש שלנו – כך יש יותר סיבות לדאגה. לאט לאט אנו צוברים ניסיון ובונים את האופי, ואז מתברר שהסיבות לדאגה – הן לא כל כך רבות. יש כאלה, שיקראו לזה – חוכמה. אנחנו רוצים להקל על חלק מהתהליך הזה, לכן הכנו לכם רשימה של דברים שממש לא צריכים להדאיג אתכם.

מה חושבים האחרים

זה הסוג הנפוץ ביותר של הדאגה, שממתינה לנו בכל צעד שאנו עושים. לפני כל מעשה חריג או חשוב, אנחנו מפחדים מהתגובות של האנשים הקרובים או של אנשים שאנו בכלל לא מכירים. יש אנשים רגישים במיוחד, שהפחד שלהם גורם לכך שאם הם ילבשו צעיף חדש בצבע בהיר - הם יתכסו בזיעה קרה, כאשר ידמיינו שכל נוסעי הרכבת מסתכלים עליהם וקורצים אחד לשני מאחורי גבם.

עזבו את זה! לאף אחד לא אכפת, ואם כן אכפת – זו בעיה שלהם. אתם אנשים בוגרים, אשר מקבלים החלטות ואחראים להשלכות שלהן. אל תתנה לדעות של אחרים לעצב את חייכם, כי אם תנסו לעשות זאת – תאבדו את עצמיכם.


כמה אתם שוקלים

כן, הפולחן הזה של היופי הוטבע במוחנו, ומשמעות הדבר היא שמספר לא רצוי שנראה על המאזניים יכול להרוס את מצב הרוח להרבה זמן. אנו לא רוצים להגיד שצריך לוותר על אורח חיים ותזונה בריאים, פשוט צריכים לדעת מתי לעצור ולא להיתקע. לפעמים, במיוחד אם המשקל שלכם לא בהרבה מחוץ לטווח הנורמה - הניסיון להוריד את הקילוגרמים המיותרים עלול לעשות יותר נזק מאשר הקילוגרמים האלה.


איך אנשים אחרים חיים

אל תדאגו לחיים של אנשים אחרים, במיוחד אם אין להם השפעה ישירה עליכם. תנו לאנשים אחרים לחיות את חייהם, כמו שהם. אל תדאגו לגבי מספר המאהבות של העמית, לגבי גידול הילדים של השכן או לגבי לבוש של איש זר. זה העסק שלהם.

והכי חשוב – צריך להפסיק להשוות את עצמכם, את הבית שלכם וההכנסה שלכם לאחרים. זו הדרך שלא מובילה לשום מקום ורק מרגיזה. אם תתעסקו בזה - אז תמיד יהיה מישהו שהוא יותר יפה או יותר עשיר, או פשוט אדם בר מזל שירעיל לכם את החיים. פשוט תזכרו, שיש מיליוני אנשים שמוכנים לתת כליה כדי להתחלף איתכם. וקחו את זה בקלות.


רשתות חברתיות

אל תדאגו לכמות החברים בפייסבוק או להעדרם. אתם לא צריכים להיות עצובים בגלל "לייקים" ותגובות מטופשות. כן, רשתות חברתיות הפכו לחלק חשוב בחיינו, אבל הם לא כל החיים שלנו. זה פשוט כלי טוב לאינטראקציה חברתית, ולא יותר. אל תייחסו חשיבות רבה מדי לידידים ואויבים וירטואליים, ותכירו אנשים אמיתיים.
 

שלמות

השלמות היא בלתי ניתנת להשגה. נקודה.

פשוט תקבלו את זה. תעשו את העבודה שלכם בצורה טובה, ואל תדאגו בגלל משהו בלתי ניתן להשגה. הרצון להגיע לתוצאה המושלמת יסגור בפניכם מאות דלתות אחרות.


גיל

אתם לא יכולים לעצור את השעון. זו עובדה. ולא משנה כמה תדאגו בקשר לזה, או כמה כסף תשקיעו בניסיון להסתיר את הבלתי נמנע. תפסיקו לדאוג לזה. בני העשרים חושבים שהחיים נגמרים בגיל שלושים, בני השלושים דוחפים את "הגיל המפחיד" לעוד 10 שנים... ולמעשה, שניהם לא צודקים.

אושר אינו תלוי בגיל, ואפילו גמלאי מאפיר יכול לחיות חיים עשירים יותר מבחור צעיר שרק סיים צבא. תפסיקו לדאוג לגבי הגיל והקמטים, ותחשבו מה כל יום נותן לכם ואיך אתם ממלאים אותו.


הם טועים!

בכל אדם טמונה שאיפה לצדק ואמת. חשוב שהרצון להוכיח את טענותיכם ולהביא צדק לעולם – לא יפריע לכם לחיות. אתם "מחזירים" על כל התקפה, אוספים בזהירות את הראיות ומפתחים יכולות כתיבה רהוטה. למרבה הצער, זה בדרך כלל חסר תועלת לחלוטין. היריב שלכם נשאר באותה הדעה, או אפילו צוחק על הלהט שלכם. לעתים קרובות, הזמן שעבר בוויכוחים - הוא זמן מבוזבז. אל תדאגו לגבי זה שמישהו, לדעתכם לא צודק. תעשו במקום זה משהו מועיל.


כל דבר, בו אתם לא יכולים לשלוט

להפסיק לדאוג לגבי דברים שאתם לא יכולים לשלוט בהם. אם אתם לא יכולים לעשות שום דבר כדי להשפיע על האדם או המצב, מוטב שלא תבזבזו אנרגיה. יש כל כך הרבה דברים חשובים בחיינו, הניתנים לשינוי. תתמקדו במה שאתם יכולים לשנות, ותזרקו מהראש שלכם את הדברים, שלא תלויים בכם.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> דברים שלא צריכים להדאיג אתכם