מיתוסים שנבדקו והוכחו כנכונים


מיתוסים שנבדקו והוכחו כנכונים

6 מיתוסים שנבדקו על ידי "MythBusters", שהוכיחו שהם נכונים


1. נהג עצבני מבזבז יותר דלק

זה נשמע כמו אחת משטויות, שנאמרו לנו בילדות על ידי הורים ומורים. במשך זמן מסוים הן נראות כאמת מוחלטת, אבל מאוחר יותר, כמבוגרים, אנחנו מבינים שאלו היו שטויות, שהומצאו רק כדי להגן עלינו מההרגלים הרעים או מדברים מסוכנים.
עם הדלק – זה לא כך. שוברי המיתוסים השוו את צריכת הדלק באותם התנאים אצל אדם רגוע ואדם עצבני, אותו גירו עד שהגיע למצב של חוסר מנוחה. אגדה אושרה ב- 100%.


2. סטירה מסייעת לנקות את מוחו של אדם

מי לא ראה את גיבורי הסרטים, אשר נמצאים בהיסטריה ומקבלים סטירה טובה, שמחזירה אותם "ארצה"? אבל אנחנו בתור אנשים חכמים ונבונים, כמובן לא הולכים להאמין לכל מה שאנו רואים בסרטים.
אך עם זאת, סטירה פתאומית, כפי שהוכיח הניסוי – יכולה לשפר את היכולות הנפשיות ולהחזיר את הבהירות המנטלית. אנו מקווים שאף אחד לא יחשוב להשתמש בזה כתירוץ לאלימות.


3. קללות עוזרות להתגבר על כאב

תהיו בטוחים – אם האדם בזמן שהוא חווה כאב חזק, יצעק אפילו בעצמה מלאה של הריאות שלו משהו כמו "אוי, כמה זה מתסכל!" - הוא לא ישיג את האפקט הרצוי. צעקה פשוטה לא תספיק... יהיה טוב אם אישור המיתוס הזה לא יהפוך לתירוץ נוח עבור האוהדים של "השפה הבוטה".


4. רגליים נעשות קרות מפחד.

גם כאן יש גרעין של אמת. כדי להוכיח זאת, טורי, גרנט וקארי נאלצו להיפגש פנים אל פנים עם הסיוטים הכי גדולים שלהם. ברגליהם של גרנט וקארי, הטמפרטורה ירדה באופן משמעותי, אך הניסוי עם טורי לא הביא לתוצאות. כך, המיתוס נכנס לקטגוריית ה- "מאושרים".


5. פילים מפחדים מעכברים.

זה הדבר המוזר ביותר. זה כאילו שהציידים היו נבהלים עד מוות מהופעת ארנב באזור. עם זאת, לא משנה כמה אבסורדי כל זה נשמע – החיה הענקית תעשה כל דבר אפשרי כדי להימנע ממפגש עם מכרסם זעיר. טוב שהפילים לא נכנסים להיסטריה, לא קופצים על רגליהם האחוריות וצועקים "תצילו אותי, תעזרו לי!"... אבל אפילו העובדה שהם כלל שמים לב לעכבר - פשוט מדהימה.


6. על גלאי תנועה קולי אפשר לעבוד בעזרת סדין.

זאת אומרת - אפשר לעקוף את מכשיר האבטחה אם תחזיקו לפניכם סדין. סדין רגיל יכול לקלוט את הגלים הקוליים הנפלטים מגלאי קול. בכל מקרה, אנו ממליצים לכם לחתוך חורים לעיניים.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> מיתוסים שנבדקו והוכחו כנכונים