גברים, ושתיה מופרזת של בירה


גברים, ושתיה מופרזת של בירה

לא משנה מה "החולשה" - הדבר החשוב ביותר הוא תמיד לדעת מתי להפסיק. במיוחד אם אתם אוהבים לאכול או לשתות או את שניהם יחד. ידוע, שאלכוהול במנות קטנות – אפילו בריא. אבל איזה נזק יכול להיגרם משתייה מופרזת, חוץ מההנגאובר הידוע? אנו רגילים לחשוב, שהמשקאות המזיקים ביותר – הם משקאות חריפים. אך מדובר בטעות נפוצה מאוד. לבירה בכמויות מופרזות גם תהיה השפעה שלילית, במיוחד על גברים.

בירה מכילה פיטואסטרוגן, שמופרש בזמן הבישול שלה. הוא מעכב את הפרשת ההורמון הזכרי - טסטוסטרון, ולכן על הגוף מתחיל להשתלט ההורמון הנשי - אסטרוגן, אשר היה שם לפני זה, אך לא בא לידי ביטוי.

אנחנו נספר לכם על התופעות הנפוצות ביותר של הפרעות הורמונליות בגברים, שנובעות מצריכת יתר של בירה.

  רמות גבוהות של כולסטרול.

אפילו עודף קל ברמת האסטרוגן בגברים גורם לעליה ברמת הכולסטרול. יתר על כן, אסטרוגן מקדם את הופעתן של מחלות לב וכלי דם ושבץ. במקביל, האסטרוגן לא נותן להיווצר ל- "כולסטרול הטוב" – שהוא אמור לשפר את הגמישות של כלי הדם ולהפחית את הסיכון ללקות בהתקף לב.


  השמנת יתר.

כרס בירה הוא תוצאה ישירה של העובדה שאסטרוגן תורם להיווצרות של משקעי שומן ו- "מניח" אותם סביב המותן. תאי שומן, בתורם, מייצרים אנזים שהופך את הטסטוסטרון לאסטרוגן. כתוצאה מכך, הגבר מקבל שרירים נפולים, עייפות, בעיות אינטימיות, סיכון מוגבר לסוכרת ובני הליווי האחרים של הסוכרת.


  במוקדם או במאוחר, חוסר או עודף של אסטרוגן גורם למחלות של אברי המין הזכריים – לדוגמה לפרוסטטיטיס.

לפי דברי הרופאים, כמות גדולה של אסטרוגן מגדילה את הערמונית ומשבשת את עבודתה. הבלוטה גדלה ומתחילה להפעיל לחץ על הזרימה משלפוחית השתן, וכך גורמת להשתנות תכופות וקושי במתן שתן.


  האיזון ההורמונלי מופר, והסימן הברור ביותר לכך הוא הופעת שדיים.

לגבר מתחילים להופיע בליטות אופיינית בחזה. העניין הוא שהשומן מתחיל להיות מאוחסן במקומות, עליהם "מצביע" ההורמון הנשי - אסטרוגן.


  בהדרגה הגוף הגברי נחלש, ואיתו נחלש גם הלב.

אי ספיקת לב בשילוב עם רמה מוגברת של אסטרוגן - מגבירה את הסיכון למוות מוקדם בגברים. בנוסף, בגברים עם רמות גבוהות של אסטרוגן ישנה נטייה חזקה לחסימה של ורידים עמוקים, ולכן להתקפי לב.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> גברים, ושתיה מופרזת של בירה