סירוס מאריך חיים


סירוס מאריך חיים

למה הטבע בירך את הנשים בחיים ארוכים יותר משל גברים, וכיצד נוכל לתקן את העוול הזה?

את השאלה הזאת לעתים קרובות שאלו החוקרים. ואז, סוף סוף, המדענים מדרום קוריאה מצאו דרך להאריך את חייהם של הגברים. אבל לא סביר שנציגי המין החזק, ירצו לרכוש חיים ארוכים במחיר שכזה... הרי הדרך לאריכות ימים, על פי החוקרים - היא דרך סירוס!

מומחים מאוניברסיטת Incheon מצאו שגברים מסורסים חיים 20 שנה יותר. למסקנה זו המדענים הגיעו לאחר ביצוע ניתוח מעמיק של ספרי יוחסין, שהיו שמורים בארמון הקיסר הקוריאני.

ארכיונים הכוללים יותר מ- 500 שנים, מצביעים על כך, שתוחלת החיים של גברים שסורסו, אשר פקחו על הרמון הקיסרי, הייתה גדולה בממוצע ב- 14 – 19 שנים מהגברים האחרים. גם כן ידועים 3 מקרים, בהם הסריסים מתו בגיל 100 שנים, דבר אשר באותה התקופה היה נדיר למדי.

אצל הסריסים, יש פי 130 יותר סיכוי לחיות עד גיל 100 מאשר בקרב גברים רגילים אשר חיים במדינות מפותחות. לשם השוואה יש לציין, שמשך החיים הממוצע של כל בני המשפחה הקיסרית לא עלה אפילו על 45 שנים.

לדברי המומחים הקוריאניים, הפרש הגילים יכול להיות מוסבר על ידי היעדרות אצל הסריסים של הורמוני מין גבריים כגון טסטוסטרון, המשפיעים על הירידה בתוחלת חיים. מאותה הסיבה, נשים נוטות לחיות זמן ממושך יותר מאשר הגברים.

ראוי לציין, שעל סירוס כדרך להאריך את החיים, המדענים מדברים כבר מזמן. מחקרים קודמים הראו שגברים שמאבדים את איברי המין שלהם, מאבדים את המשיכה הייחודית הגברית שלהם ומאבדים את האופי התוקפני שלהם, אך במקום מקבלים את היכולת לשחזר את הגוף ברמה התאית. זוהי סיבה שבגללה הסריסים חיים הרבה יותר מאשר הגברים הרגילים.

עם זאת, ישנן שיטות פחות דרסטיות עבור הגברים, שהיו רוצים לחגוג את יום הולדת המאה שלהם.  לאחרונה, המדענים גילו שתזונה נכונה והימנעות ממזון מהיר וג'אנק פוד עשויים להגדיל את תוחלת החיים של מי ששומר על עצמו, ואפילו להעביר את היכולת הזו לצאצאיו.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> סירוס מאריך חיים