דברים אבסורדיים שנחשבו לבריאים


דברים אבסורדיים שנחשבו לבריאים

לאורך כל ההיסטוריה, האנושות לא מפסיקה לחפש דרכים חדשות לטפול במחלות, לחיות זמן רב יותר, להיראות טוב יותר ובכלל לשמור על עצמה במצב טוב.

ברשימה זו תוכלו למצוא 10 "תרופות", שכל אחת מהן בשלב מסוים בהיסטוריה נחשבה "לתרופת פלא". אולי זה ישמש כתזכורת לכך, שלא צריך לנסות על עצמינו דרכי טיפול שלא נבדקו לעומק. 

1. כספית

פופולריות של כספית כתרופה החלה כאשר ד"ר ג'ון האנטר (מאה השישה עשר) אמר, שבעזרתה ריפא את עצמו מעגבת. עגבת מתרחשת בדרך כלל ב- 3 שלבים עם תקופות של הפוגה, שכל אחת עלולה להימשך עד שלוש שנים.

ככל הנראה, את אחת מאותן ההפוגות הרופא קיבל בתור ריפוי מלא. הוא מת מהתקף לב במהלך ויכוח על היתרונות של "תרופת הקסם" שלו.


2. טבק

הראשונים, שניסו על עצמם את השפעת הטבק היו הילידים של העולם החדש במאה ה- 15. עישנו טבק להנאה, לחיטוי, לטיפול בכאבי ראש והצטננות וכדי להיפטר מעייפות ... הוא אפילו שימש כחומר הרדמה. כאשר הטבק הובא לאירופה, הוא נחשב לתרופת פלא, והעניקו לו שמות כמו "עשב קדוש" ו- "תרופה אלוהית".

מהמאה ה- 17 ועד תחילת המאה ה- 18, באירופה היו מאוד פופולריים חוקני טבק. ובהודו, הטבק נחשב לטוב עבור שיניים, מה שהוביל להופעת משחת שיניים מטבק.


3. לובוטומיה

לובוטומיה – זהו ניתוח בו ניתקו או הרסו את האונה הקדמית של המוח לשם טיפול פסיכיאטרי. הניתוחים הראשונים מהסוג הזה נעשו בשנת 1890. בשיא הפופולריות, בשנות 1940 – 1950 – רק בבריטניה עשו את הניתוח הזה כ- 40000 פעמים.

מעט מאוחר יותר, נוירולוג וולטר פרימן פיתח שיטה המבטלת את הצורך בקידוח של הגולגולת. זה נקרא "לובוטומיה טרנסאורביטלית": המטופל הובא למצב של חוסר הכרה בעזרת זרם חשמלי, ולאחר מכן מכשיר שדומה לסכין לחיתוך קרח הוכנסה אל המוח דרך הרווח מעל גלגל העין. אחרי שהסכין הייתה בפנים, בעזרת תנועות קדימה ואחורה הרסו את הרקמות של האונה הקדמית. ואז את אותו התהליך עשו בצד השני.


4. ריפוי ב- LSD

במהלך שנות ה- 50 – 60 של המאה שעברה, המדענים שחקרו LSD הגיעו למסקנה, שתרופה זו יכולה לשמש לטיפול באלכוהוליזם וסכיזופרניה, ולתקן התנהגות פלילית. למרות העובדה שכיום רוב האנשים לא מקשרים את הסם הקשה הזה לבריאות, חוקרים נורבגיים עדיין עובדים קשה כדי למצוא איך להשתמש בו לטיפול באלכוהוליזם וסכיזופרניה.


5. תולעת סרט (שרשור)

בשנות 1950, האנשים החלו להדביק את עצמם מרצונם בתולעי סרט כדי לרדת במשקל.

הרעיון היה שהתולעת – זה טפיל, ולכן, הוא ייטול מהגוף את המזון שהוא מקבל. זה אומר, שחלק גדול מהקלוריות שהאדם יצרוך – יגיע לתולעת.

עם זאת, כתוצאה מנוכחותו של הטפיל בגוף התרחשה לא רק ירידה במשקל, אלא הופיעו גם כאבי בטן, כאבי ראש, עייפות, בחילות, שלשולים, עצירות, נפיחות וחוסר בחומרים מזינים. התולעת גם לא תמיד נשארה במערכת העיכול. לפעמים היא "טיילה" בכל הגוף, ואפילו יכלה להגיע למוח – דבר אשר יכל להיגמר רע.


6. קוקאין

בנוסף לקוקה קולה, הקוקאין היה חלק ממספר עצום של תרופות שונות. השפעתו האיפורית, המגרה ומשככת הכאבים אפשרה לו להרוויח מוניטין כתוספת המושלמת לאורח חיים בריא, במיוחד אם אתם צריכים תמריץ קטן...

הרבה לפני הופעתם של קרטלי סמים, קוקאין נחשב לתרופת פלא נגד כל המחלות.


7. משקאות רדיואקטיביים

בשנות 1900 המוקדמות, האנשים חשבו שרדיואקטיביות מועילה מאוד. הם שמחו לקנות פריטים מזוהמים בקרינה - תליונים מרדיום לטיפול בשיגרון, שמיכות אורניום לדלקת הפרקים, קוסמטיקה רדיואקטיבית "אנטי אייג'ינג", מים רדיואקטיביים וכן הלאה.

המים הרדיואקטיביים הגיעו לשיא הפופולריות, כאשר התגלתה קרינה במעיינות חמים, הידועים בתכונות הריפוי שלהם.

האנשים החליטו שהקרינה במים – זו תופעה טבעית, וכמובן, נמצאו אלה שהחליטו להתעשר מזה. החל מסחר במשקאות מזוהמים. תעשיין ידוע - איבון באיירס, הצהיר ששותה לפחות 3 בקבוקים של שתיה רדיואקטיבית ביום. בשנת 1932, וול סטריט ז'ורנל הקדיש לבאיירס ולמים הרדיואקטיביים מאמר גדול תחת הכותרת "התוצאה של השימוש במשקה נראתה מושלמת, עד שהוא איבד את רוב לסתו".


8. סחוס הכרישים

סחוסי הכרישים נמכרו כתוסף, כדי לסייע לטיפול בסרטן.

בשנות 1950 המנתח ג'ון פרודן החל לחקור את האפשרות של שימוש בסחוס של בעלי חיים שונים למטרות רפואיות. לאחר זמן מה, הוא אמר שהוא הצליח להשיג הפחתה של גידולים, ומצא דרך טיפול בסרטן. את תוצאות המחקר שלו אף אחד לא בדק ואף אחד לא חזר עליו. עם זאת, לאחר פרסומו של הספר "כרישים אינם חולים בסרטן" (1992), טיפול בסחוסי כריש ברפואה האלטרנטיבית הפך לפופולרי מאוד.

הרעיון המרכזי של הספר הוא: שבגלל שהכרישים אינם חולים בסרטן, והשלד שלהם מורכב כמעט כולו מסחוס – מכאן נובע שיש בו משהו שיכול להגן מפני המחלה הנוראה הזאת.

מחקרים מדעיים נוספים לא הראו כל יתרון בסחוס עבור הגוף האנושי, אבל מאז כבר נמצאו 42 כרישים עם גידולים ממאירים.


9. הרואין כתרופה נגד שיעול

סירופ הרואין נגד שיעול פותח המעבדת באייר (חברת כימיקלים ותרופות) בשנת 1898, והפך מייד להצלחה גדולה. הייצור שלו הסתיים רק בשנת 1910, כאשר המאפיינים הממכרים שלו התגלו כגבוהים בהרבה ממצופה.


10. הקזת דם

במשך מאות שנים, הרופאים השתמשו בהקזת דם כדי להקל על מצבם של חולים עם מגוון רחב של מחלות, כולל דלקת ריאות, חום, כאבי גב, שיגרון, כאבי ראש, מלנכוליה וכו'.

בעזרתו של הליך זה, טופלו גם המצרים הקדמונים, הרומאים והיוונים, והפופולריות שלו נמשכה עד תחילת המאה ה -19. הרעיון המקורי היה שהמחלה היא רוח רעה, שיכולה לצאת מהגוף יחד עם חלק מהדם של המטופל. מאוחר יותר, הקזת דם נחשבה להכרחית כדי לשמור על מאזן הנוזלים, שהפרתו נחשבה לסיבה לכל בעיות הבריאות.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> דברים אבסורדיים שנחשבו לבריאים