השימושים הכי מוזרים בפייסבוק


השימושים הכי מוזרים בפייסבוק

פייסבוק הוא חלק מחיי היומיום של רובינו. עבור רבים, זו הדרך ליצור קשר עם חברים, ולמשל, לספר על מה שהם אכלו היום או לשתף בדברים קטנים וחסרי משמעות. אבל ישנם גם אנשים שרואים את הפייסבוק, כדרך ליישם את הרעיונות "המקוריים" שלהם. ביניהם:

מקום 10. איש, שניסה להרוס את הילדות של אחיינו לנצח.

בחור בשם סמולווד ("חורשה" באנגלית - שם נוראי לילד) הבטיח לקרוא לאחיינו בשם "מגהטרון", אם עמוד הפייסבוק שלו יאסוף מיליון לייקים. אותם הוא קיבל תוך פחות משבועיים. טוב שלאחותו היה מספיק שכל, והיא קראה לילד לא בשם של דמות מסרט מצויר, אלא נתנה לו שם - דילן. אולי זה לא השם הכי יפה בעולם, אבל לפחות עם שם כזה לילד יהיה הרבה יותר קל לחיות.


מקום 9. עבריין, ששלח בקשה לחברות לאדם, אותו שדד.

ישנם סיפורים רבים, בהם השודדים נתפסו כי השאירו את עמוד הפייסבוק שלהם פתוח. הם השתמשו במחשב בביתם של הקורבנות, ובגלל זה נתפסו. אבל עוד יותר טיפשי זה כאשר השודד, שכבר ביצע את הפשע שלו, והוציא מביתו של הקרבן את מה שיכל – שולח לקרבן הזמנה לחברות. באמת מוזר, למה האנשים לא רוצים להיות חברים של אנשים ששדדו אותם...


מקום 8. פרסום מפחיד של קונדומים.

פייסבוק הוא מקום מצוין למפרסמים. כאן אנשים מפרסמים כל דבר: מה שהם מאמינים בו, את דעותיהם הפוליטיות, את המידע על המאכלים האהובים עליהם, את הטעם שלהם במוסיקה, את גודל החזייה...
לא עבר הרבה זמן, עד שאנשים התחילו להפגין יצירתיות רבה. הנציגים של הקמפיין הפרסומי הזה  למכירת קונדומים, שלחו לגברים הזמנות לחברות מהילדים העתידיים שלהם, שעדיין לא נולדו.


מקום 7. ארגון קבוצות על רקע מהומות שעברו.

שנת 2011 הייתה עשירה במהומות חסרות תקדים והפגנות הרסניות באיים הבריטיים, שגרמו לנזק לרכוש בשווי של מיליוני דולרים, כאשר שכונות שלמות ורחובות ממש נהרסו. עם זאת, כמעט מיד לאחר סיום המהומות, הוקמו עשרות קבוצות, שמטרתן בין יתר, הייתה לנקות את הרחובות אחרי המהומות.
קבוצות אלו עזרו גם לגייס כספים לעסקים קטנים מקומיים, כולל עזרה לספר בן ה- 89, שבית העסק שלו נהרס במהלך המהומות.


מקום 6. קריאה לאמבולנס.

פייסבוק הוא נגיש כמו טלפון סלולרי. קחו לדוגמה את פיטר כזאר, שסבל מעווית כמעט קטלנית בחוט השדרה. בהיעדר יכולת פיזית להתקשר, הוא משך את עצמו למחשב הנייד שלו והקליד את ההודעה הבאה: "האם מישהו יכול להתקשר לאמבולנס בשבילי? זה מאוד נחוץ. נפלתי ונפצעתי בגבי, ואין לידי טלפון או משקפיים. אני יכול רק להקליד. אנא עזרו לי."
אחד מחבריו האמין למסר שלו והזעיק אמבולנס, שהציל את חיי כזאר.


מקום 5. מעקב אחר אנשים ששדדו אתכם.

כבר שמתם לב, שפושעים ממש נהנים להשתמש בפייסבוק. עם זאת, לא כולם מספיק טיפשים כדי להתרברב פשעיהם. רבים מהם פשוט מזוהים לפי המראה החיצוני הבלתי נשכח שלהם.
דניאל קיי, לאחר שנשדד, התבונן מקרוב בפייסבוק והבחין שהוא מביט על השודד המחייך לו מאחת התמונות המסומנות של אחותו. הוא בדק את כל החברים של אחותו, ועם המידע הזה הלך למשטרה. המשטרה תפסה את השודד, והוא נידון ל- 12 שנות מאסר.


מקום 4. אבחון של כל המחלות.

אנשים מעלים תמונות בפייסבוק: את המנות שאכלו, את הכיסאות שלהם ולפעמים אף את תמונות ילדיהם.
אחת מהם הייתה דבורה קופאגן קוגן, שהעלתה את התמונות של הפריחה של בנה. אולי זה דבר טיפשי לעשות, אבל בין חבריה בפייסבוק כתבה לה אישה, שראתה בפריחה הזו מחלה נדירה מאוד.
הרופאים, שנתנו את האבחנה השגויה - מחלת השנית, החלו בטיפול חירום במחלה אחרת - תסמונת קוואסקי, ובכך הצילו את חייו של הילד.


מקום 3. הגדלת מרחב פעילות החוק.

כל הפושעים מכירים את הטקטיקות הנפוצות של "אי אפשר לעצור את מה שלא נמצא". נשמע די טקטי, אך כפי שכבר הוזכר - הפושעים אוהבים את הפייסבוק. חזק. לכן, המשטרה ובתי המשפט החלו להשתמש באתר זה כדי לאתר את העבריינים והנאשמים, וגם למסור הודעות באינטרנט.


מקום 2. לבחור מי יישב לידכם במטוס.

טיסות גם ככה מלחיצות, לכן לבלות 6 שעות ליד אדם לא סימפטי, או אדם שלא מריח טוב או שלא חולק את השקפותיך על טבעונות – זה דבר שיכול להפוך את הטיסה לסבל.
לכן, חברת תעופה אחת הפעילה שירות: בייבי פייסבוק! עכשיו אתם יכולים לבחור עם מי לשבת במטוס, כאשר אתם מתבססים על דעותיכם או על מספר אלבומי המסיבות שלהם.


מקום 1. למצוא את הדם, הדם שלכם.

בדירוג זה, דווקא זה מה שנמצא במקום הראשון – כי זה יכול להציל חיים. אולי את החיים שלכם או של מישהו אחר, אבל זה עדיין שווה את זה.
Socialblood הוא התוצר של פעילות האינטלקטואלית של Karthik Naralasetty, אשר מחבר בין אנשים עם אותו סוג דם. כך, השירות הזה מאיץ את התהליך של מציאת תורם במקרה חירום.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> השימושים הכי מוזרים בפייסבוק