Ubuntu - "אני בגלל שאנחנו"



Ubuntu - "אני בגלל שאנחנו"

התמונה הזו היא טובה ונפלאה, נכון? תתפלאו, אבל היא ממחישה את המושג הכל כך עצום כמו Ubuntu. כדי להסביר טוב יותר את כוונתינו, אנו נספר לכם סיפור נחמד:

את הסיפור הזה סיפר אנתרופולוג, אשר במשך זמן רב שהה באפריקה ולמד את מנהגיהם של השבטים המקומיים. הוא אסף הרבה חומר מעניין והתכונן לנסוע הביתה. במהלך מסעותיו, התושבים המקומיים ממש התרגלו אליו, ואפילו קיבלו אותו – במיוחד הילדים שפשוט הלכו אחריו ולא רצו לעזוב. ביום האחרון לפני העזיבה שלו, האיש הציע לילדים לשחק במשחק אחרון:

הוא קנה הרבה ממתקים, שם אותם בסל גדול, וקשר סביבו סרט יפה. לאחר מכן הוא צייר קו על האדמה,  ומיקם את סל הממתקים במרחק של 100 מטר ממנו.

האנתרופולוג הסביר לילדים את כללי המשחק: הם היו צריכים לרוץ מהקו המצויר אל הסל. מי שיגיע אליו ראשון – יקבל אותו יחד עם כל הממתקים.

אבל אחרי שהוא אמר "Go", קרה דבר מדהים! במקום למהר ולרוץ אל הממתקים היקרים והנחשקים, הילדים אחזו ידיים ורצו אל הסל כולם ביחד. לאחר שהגיעו אל הפרס, הם חילקו את הממתקים ביניהם באופן שווה. האנתרופולוג פשוט נדהם!

מאוחר יותר, הוא שאל את הילדים למה הם עשו זאת. הרי מי שהיה מגיע ראשון לסל, היה יכול להפוך לבעל אוצר של ממתקים, מהם היה יכול ליהנות כמה שירצה!
הילדים היממו אותו עוד יותר, כאשר השיבו לו:

-  "איך אפשר להיות מאושר, אם כל האחרים מסביב - עצובים?"

וזהו אחד מהביטויים של כל הקונספט Ubuntu, שפירושו "אני - בגלל שאנחנו".

כאשר שומעים את הסיפור הזה מבינים, שיש לנו הרבה מה ללמוד מהילדים באפריקה, נכון? בואו נהיה נחמדים אחד לשני, ונזכור שאנו, כל תושבי כדור הארץ – חלק מדבר אחד שלם.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> Ubuntu - "אני בגלל שאנחנו"