הסודות שבקירות


הסודות שבקירות

ישנה אגדה עתיקה שמספרת על הבנאים, שבנו קיר, אך הוא כל הזמן התפורר. יום אחד, אחד מהבונים ראה רוח רפאים, שאמרה לו שהקיר יעמוד ולא ייפול אם הם יקריבו אישה. הם דנו ביניהם והחליטו לתת לגורל להחליט – האישה הראשונה שתבוא להביא לבעלה ארוחה – היא זו שתהפוך לקרבן. האישה הראשונה שהגיעה הייתה אשתו של זה, שראה את הרוח. הבונים תפסו אותה וקברו אותה בתוך הקיר עצמו. אחרי זה, הבנייה הלכה חלק, הקיר נבנה וישנה שמועה, שהוא יעמוד לנצח, עד שגופת האישה תימצא.

אולי זו אגדה, אך ישנם גם דברים שאנשים באמת מצאו בקירות:

1. ילדים

בשנת 1850, תינוק חנוט נפל מהחלל שבין הקירות בדירה בפריז. בני הזוג שהתגוררו בדירה הואשמו ברצח, אך הם שוחררו מאוחר יותר לאחר שהרופא גילה את הזמן המשוער של מותו של הילד לפי החרקים שנמצאו בגופו. אגב, זאת הייתה הפעם הראשונה בצרפת, כאשר החרקים שהיו בגופתו של הקרבן סייעו לגלות את שעת המוות. כעבור 28 שנים, הפתולוג הצרפתי אדמונד פרייה מגנין השתמש באותה השיטה כדי לחשב את זמן המוות של תינוקות חנוטים, שגם נמצאו בקירות.

על מקרה דומה דווח בשנת 2007, כאשר בנאי בוב קינגהורן מצא גופת ילד עטופה בעיתון, בקיר של בית במזרח טורונטו. המשטרה לא הצליחה לקבוע את סיבת מותו של הילד ולא מצאה את האנשים שעשו זאת.


2. בקבוקי שתן וצואה

בקבוקים מלאים בשתן, צואה, שיער וגזירי ציפורניים נמצאו בבית בבריטניה, שעבר שיקום בשנת 2009. במאה ה -17 הבית ננטש, כי האנשים האמינו שחיה בו מכשפה, ויש עליו קללה. מחקרים נערכו, ואפילו מצאו בשתן עקבות של ניקוטין.

בקבוק אחד הכיל פיסת עור בצורת לב שנוקב בציפורן ארוכה. המדענים לא מאמינים במכשפות, ומאמינים שבבית פשוט גרה אישה שראתה את עצמה כמכשפה, ולמדה את תורת הנסתר.

גם כן נמצאו מסמכים מבית המשפט של המאה ה -17, שביטלו את הנישואים של בני זוג, שהתגוררו באותה הכתובת. בהודעה נאמר שהאיש החליט להתגרש בגלל שהוא חשב שאשתו מכשפה.


3. ילד שנוי במחלוקת.

ריקי צ'קוודיה ואמו נעלמו בשנת 2007, לאחר שהאישה התגרשה מאביו של הילד – ריקי מייקל צ'ווקדיה.  לאחר הגירושים, הם רבו עם מי ריקי יחיה. אבל יום אחד, אם ובנה נעלמו. רק בשנת 2008 את שרידיהם של הילד ואמו מצאו בחלל שבין הקירות בביתה של האם. סבתו של הילד, דיאן דובס, טענה שהילד כל הזמן היה מסתתר - מחפש מעברים סודיים בבית הישן, ומסתתר בהם במשך זמן רב – ועל כך הוא כל הזמן נענש. אבל אחרי החקירה עלה, שאמו של הילד הייתה רודנית של המשפחה, והילד הסתתר כל הזמן ממנה. יש להניח, שבהתקף של זעם, אם הרגה את הבן שלה, וכל כך נבהלה שגררה את הגופה למעבר סודי בין קירות הבית והתאבדה.


4. מזומנים

באוהיו, בונה בשם בוב קיטס מצא 182.000 של תקופת השפל הגדול, בעת ביצוע תיקונים בבית. הקבלן סיפר על כך לבעל הבית, שהציע לו 10 אחוזים מהממצאים. אבל הקבלן ביקש 40 אחוזים, ואם לא – הוא יספר על המציאה למשטרה. בעל הבית סרב לשתף פעולה.

כאשר החדשות פורסמו בתקשורת, הופיעו קרובי משפחה של הבעלים לשעבר של הבית - פטריק דאן, שהיה פעם איש עסקים עשיר. לאחר משפטים רבים, כולם קיבלו לפחות חלק מהאוצר.


5. אוצר יקר חבוי

בשנת 1502, הפוליטיקאי האיטלקי פיירו סודריני שכר את ליאונרדו דה וינצ'י, כדי שהוא יצייר סצנה של קרב מפורסם. הציור הזה צויר על הקיר של אחוזת סודריני. בשנות 1550 לאחר מותו של סודריני, ג'ורג'ו וזארי התבקש לצבוע את הקיר עם הציור, אך הוא לא יכל להכריח את עצמו להשמיד יצירת אמנות כזו.

מאוריציו סרצ'יני, ההיסטוריון של אמנות באוניברסיטת קליפורניה, חיפש את היצירות האבודות של לאונרדו דה וינצ'י במשך 36 שנה. סרצ'יני היה משוכנע וזארי הסתיר את הפרסקו בתוך הקיר.

והוא אכן הצליח. בשנת 1970, הוא גילה את המילים "Cerca Trova" על הדגל של פרסקו של ואזארי. סרצ'יני האמין שהביטוי שמתורגם כ- "תחפש ותמצא" מציין שוואזארי בנה קיר כפול עם תמונה כדי לשמור את ציור הקיר. בעזרת הטכנולוגיה המודרנית, הוא סרק את הקיר ומצא עקבות ברורות של צבע. אך בגלל מחלוקות משפטיות, לא הרשו לו להרוס את הקיר. סביר להניח, שהקיר אכן מסתיר תמונה בלתי ידועה של לאונרדו דה וינצ'י.


6. רווח בלתי חוקי

בתוך קירות ביתו באוק ברוק שבאילינוי, החביא הגנגסטר פרנק קלברזה תכשיטי זהב, יהלומים, נשק ומזומנים.

בשנת 2007, הורה בית המשפט לעשות חיפוש מלא בביתו של פרנק. סוכנים חמושים בפטישים שברו לו חצי בית, פירקו את הרצפות והרסו קירות גבס, והוציאו משם בערך 100 כלי נשק, תחמושת, וערמות של כסף ותכשיטים ששווים יותר מ- 10 מיליון דולרים.


7. נעליים

אוסף של נעליים בני 300 שנה נמצא בקירות הארמון הגותי Lidberg בגרמניה. גם ב- Lyubenhame, שבאנגליה, מוצאים לעתים קרובות נעליים בקירות. ולא רק באירופה אלא גם באסיה ובאמריקה, כל שנה מוצאים נעליים שנטמנו בקיר.

חוקרים אחדים טוענים, שהנעליים שימשו כקמע לבית, כדי לגרש את הרוחות הרעות.


8. חתולים

מנהג של הטמנת חתולים בקירות – זה פולחן עתיק עם אותה המטרה כמו הטמנת נעליים. ברחבי בריטניה, מוציאים חתולים חנוטים מקירות המבנים שנבנו במאה ה- 17-18. אחד המקרים המפורסמים ביותר היה ב- Pendle שבנקשייר, כאשר בקיר של קוטג' עתיק נמצא חתול חנוט. הקוטג' היה ידוע בתחילת המאה ה -17 כמקום לפגישות של מכשפות, כלומר כנס. בשנת 1612, כ- 11 גברים ואישה אחת נעצרו בבית זה באשמת הכישוף ונתלו.


9. מכנסיים

זוהי מסורת, עליה לא כותבים בעיתונים. הרבה אנשים שמתקנים את ביתם מוצאים בתוך הקירות בגדים של הבעלים הישנים. לעתים קרובות זו סתם כביסה מלוכלכת, אבל לפעמים הם מכילים מסרים ידידותיים למוצא.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הסודות שבקירות