אביזרי עזר מוזרים לשוטרים



אביזרי עזר מוזרים לשוטרים

בימים בהם שיטות הלחימה בפשיעה לא היו חד משמעיות, המשטרה קיבלה מכל רחבי העולם מכשירים מדהימים, שהומצאו לפי המסורות הטובות ביותר של ג'יימס בונד. לדוגמה:


1. אפוד ירי (1929)

האפוד מצויד במכונת ירי, אשר יורה כאשר מושכים בחוטים המחוברים אל אצבעות השוטר. נניח שאתם שוטר, אשר הסתבך במצב, שבו עבריין תפס אתכם לא מוכנים. כמובן, שהדבר הראשון שהעברין יעשה – זה להגיד לכם להרים את הידיים למעלה!

אתם מרימים את ידיכם גבוה, החוט המוסתר מתחת לבגדים שלכם נמתח ו... ישירות מהחזה שלכם נורה צרור של יריות בפושע המבולבל.


2. פתח לכידת השודדים (1919)

הפתח הזה היה ממוקם בדיוק מול חלון הקופאית בבנק. במקרה של שוד, הקופאית הייתה צריכה פשוט ללחוץ עם רגלה על דוושה מיוחדת. זה פתח את הפתח והשודד היה נופל אל תוך חדרון, בו היה מחכה לבאת השוטרים.  זה במקרה והקופאי הוא טוב לב. כי חוץ מהדוושה היה גם שסתום, שבעזרתו היה ניתן להציף את המלכודת במים – למקרה והשודד ממש מסוכן.


3. אקדח עם מצלמה מובנית (1934)

זהו מכשיר שהומצא עבור שוטרים שלא יודעים לירות. אם למרות כל היריות העבריין עדיין בורח, שוטר כזה יוכל לפחות לצלם אותו! המצלמה מופעלת באופן אוטומטי כאשר השוטר לוחץ על ההדק.


4. אופנוע ירי (1922, 1959)

את האופנוע בעל מכונת ירי מובנת, שיכולה לירות גם פגזים רגילים וגם רסס – ניסו ליישם פעמים. אבל הרעיון לא תפס - ככל הנראה, לירות בזמן נהיגה – זה לא נוח.


5. כפפה חשמלית (1935)

המצאה זו של סירליו דיאז מקובה, הייתה צריכה להרגיע מפגינים ברחובות. האיש, אשר בא להתמודד עם שוטר בעל כפפה שכזו, מקבל זרם חשמלי בעוצמה 1500 וולט. נגיעה אחת קלה תספיק כדי להרגיע כל אחד.


6. קסדות עם אורות מהבהבים (1928, 1940)

לא לכל שוטר, במחצית הראשונה של המאה ה- 20 הייתה מכונית. לכן, זו הייתה דרך די מקורית – לשים את האורות המהבהבים על כובע השוטר.


7. שריון "אביר מימי הביניים" (1938)

פרויקט זה נוצר בשנת 1930 בפריז, ודי קשה לקבל אותו ברצינות. נראה מהצד, שהשריון הזה נבנה בעזרת קרטון ודבק על ידי אותו השוטר, שהוא גם אוהד אבירים מילדותו.


8. חדר אמת (1934)

לפני שנים רבות, כאשר השוטרים עוד לא למדו את שיטת "השוטר הטוב והרע", הקרימינולוגים בניו יורק יצרו פרויקט בשם "חדר אמת". זה היה חדר קטן, שכל קירותיו מכוסים במראות. לא משנה לאן החשוד יסתכל – הוא תמיד יראה השתקפות אינסופית של פניו המלאות באשמה. מקור האור הממוקם מעל הראש במהלך החקירה, אפשר היה לכוון כך שהאדם הנחקר ייראה עוד יותר אומלל ומותש. לאחר כמה שעות של חקירה בחדר כזה, הנאשמים התחילו לדבר.


9. גז מדמיע לכל טעם! (1926-1932)

בסוף שנות ה- 20 ותחילת שנות ה- 30 של המאה שעברה, גז מדמיע היה בשימוש נרחב. בשימוש היו דגמים שונים. לדוגמה, היה דגם פופולרי במיוחד, אשר הולבש סביב פרק כף היד, והופעל על ידי טבעת הנמצאת על האצבע. היה מספיק לכופף את פרק כף היד בצורה מיוחדת, וענן של כאב טהור היה עוטף את האדם העומד מולכם.

וזהו אקדח גז, במסווה של עט רגיל. שימו לב לאלגנטיות שבה הבחורה משחררת זרם של גז. לפני רגע הוא עמד חמוש באקדח, ועכשיו הוא בוכה כמו ילד!

היו גם פצצות של גז מדמיע, במסווה של מתנות חמודות כמו תנין זה וכו'.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> אביזרי עזר מוזרים לשוטרים