8.5 מקרי מוות במהלך העבודה



8.5 מקרי מוות במהלך העבודה


1. פרנק הייס, רוכב הסוסים

הייס השתתף במרוצי סוסים בבלמונדו פארק בשנת 1923, וסיכוייו של הסוס שלו לזכות היו 20 ל- 1. הייז לא היה רוכב במקצועו - הוא היה למעשה שומר סוסים, שהצליח לשכנע את בעליו של הסוס לתת לו לנסות את כוחו במרוץ. "נשיקה מתוקה", כך קראו לסוס, הגיעה למקום הראשון כאשר הייס קיבל התקף לב. פרנק תפס כל כך חזק את המושכות, שחצה את קו הסיום במצב אנכי. למרות שהסוס ניצח, אף אחד לא רצה יותר לרכב עליו, והוא קיבל שם "נשיקה מתוקה של מוות".


2. לס הארווי, גיטריסט

בחודש מאי שנת 1972, להקה סקוטית Stone the Crows איבדה את הגיטריסט שלה – לס הארווי במהלך ההופעה, כאשר הוא התחשמל מהמיקרופון ישר על הבמה. הידיים שלו היו רטובות מזיעה, והמיקרופון היה לא מוארק. לס היה רק בן 27.


3. ג'יין דורנקר, כתבת

ג'יין המסכנה שרדה התרסקות מסוק בשנת 1986, אך מתה כעבור שישה חודשים. ג'יין הייתה כתבת של רדיו WNBC בניו יורק. הכל קרה באוויר. מסוק שממנו היא שידרה איבד שליטה והתרסק לתוך נהר הדסון. הטייס ניצל, אבל ג'יין לא.


4. ריי צ'אפמן, שחקן בייסבול

ריי המסכן נפגע בראשו מכדור בייסבול שטס במהירות של 160 קמ"ש. באותם הימים, לא נהגו לחבוש קסדות. המכה היתה כל כך חזקה, שעצמות הגולגולת נכנסו למוח. צ'פמן מת כמה שעות אחרי ניתוח החירום, אשר, באופן עקרוני, לא היה יכול לעזור לו. מהירות הזריקה היתה קטלנית.


5. ג'יי פארי-תומאס, נהג מרוצים

בשנת 1927 פארי-תומאס ניסה לשבור את שיא המהירות על הקרקע - 280 קמ"ש. במהירות של 250 קמ"ש, חלק ממנוע של האוטו נקרע, עף וערף את ראשו של הנהג. לדברי המומחים - הוא שבר את השיא שלו, אבל את שיא העולם הוא לא הצליח לשבור.


6. טייני טים, זמר

טייני טים כמעט מת על הבמה, כאשר הוא לקה בהתקף לב במהלך ההופעה במיניאפוליס, ב- 30 בנובמבר שנת 1996. הוא הוזהר על כך שיש לו בעיות עם הלב, ונאמר לו שהכל עלול להסתיים ישר על הבמה, אבל הוא לא הקשיב לעצות של הרופאים. לאחר ששרד את ההתקף, הוא לא שרד את ההתקף השני – שהתרחש מיד לאחר ההופעה. הוא מת באותו יום בבית החולים המקומי, לאחר שהרופאים ניסו להחיות אותו במשך יותר משעה.


7. "Dimebag" דארל אבוט, הגיטריסט

עוד מוזיקאי שמת על הבמה בשנים האחרונות - הוא דארל אבוט, הגיטריסט של להקת Pantera. אמנם העבודה היא לא זו שהרגה אותו, אלא זו הייתה התהילה. אוהד מטורף הביא אקדח להופעה של הלהקה בשנת 2004. האיש שירה בו סבל מסכיזופרניה פרנואידית, והאמין שהלהקה יכולה לקרוא את מחשבותיו, וגונבת לו מילים של שירים ישר מהראש.


8. ג'ו בורוס, הקוסם

לפני שהעולם שמע על דיוויד בליין, היה ג'ו בורוס. בליל כל הקדושים בשנת 1990, בורוס קשר את עצמו באזיקים וקבר את עצמו מתחת לאדמה בעומק של שני מטרים. הארון היה עשוי מפלסטיק, ומעליו השליכו אדמה ושפכו בטון. בשלב מסוים, רמת הבטון ירדה בחדות, וכולם הבינו שהמסה רמסה את ג'ו. כך, חפר ג'ו את קברו.


לא ממש בעבודה, אבל בכל זאת ראוי להזכיר:

8.5. תומאס מידגלי ג'וניור, משקיע

תומאס היה ממציא וכימאי מפורסם, אשר בין היתר המציא את הפריאון, בו אנו משתמשים במזגנים. כאשר הוא אובחן במחלת הפוליו בשנת 1940, הוא פשוט לא הצליח לדכא את "רוחו של הממציא" - הוא בנה מערכת שתעזור לו לנוע בתוך הבית. למרבה הצער, המערכת הזו שהוא בנה במו ידיו היא זו, שחנקה אותו יום אחד.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> 8.5 מקרי מוות במהלך העבודה