האם אי פעם נחיה לנצח?


האם אי פעם נחיה לנצח?

לאחרונה, המדענים מצאו גנים הקשורים לתהליך ההזדקנות, וגילו דרך להכפיל את תוחלת החיים של חולדות. כמו כן, ישנם מומחים המאמינים שאדם אשר יכול לחיות 1000 שנה – כבר נולד.

אז מה הסיכוי שלנו לחיי נצח?

הרצון לחיות לנצח, עניין אותנו עוד מתחילת ההיסטוריה האנושית. אך למרות זאת, הניסיונות לבטל או אפילו להאט את תהליך ההזדקנות נשארו עד כה כמשהו בלתי מושג.

עם זאת, לפי המחקרים האחרונים אנו מתקרבים להשגת המטרה הזו. את הרצון לפתח או לגלות את "שיקוי החיים" ניתן לראות בכל רחבי העולם, ומדענים מאמינים שזוהי המטרה הנחפצת של הרפואה.

במהלך השבועות האחרונים, שני מחקרים שבחנו את ההשפעה של תהליך ההזדקנות, משכו אליהם תשומת לב רבה. חוקרים בריטים במכללת קינגס גילו קבוצה של ארבעה גנים, אשר קובעים עד כמה מהר אנחנו נזדקן. הם מופעלים (וחדלים לפעול) על ידי מנגנונים טבעיים שתלויים בגורמים חיצוניים כגון תזונה וסגנון חיים, ורבים מהם מתוכנתים מגיל צעיר. מומחים מאמינים שעל ידי צפייה בשינויים של גנים, יהיה ניתן לפתח אמצעים שונים לעיכוב ההזדקנות.

במחקר נוסף שנערך לאחרונה, מדענים צרפתיים מאוניברסיטת פריז-דרום 11, מצאו חומר הנקרא באקמינסטרפולרן, אשר בשילוב עם שמן זית הכפיל כמעט פי 2 את תוחלת החיים של עכברי מעבדה. לחומר זה יש פוטנציאל רב לטיפול בסרטן והאטת ההזדקנות.

פריצת דרך נוספת קרתה בשנת 2010, כאשר מדענים מאוניברסיטת הרווארד הודיעו, שהצליחו להחזיר לאחור את תהליך ההזדקנות בעכברים. הם הצליחו להשיג תוצאות מדהימות, כולל ביטול של מחלת המוח וחוסר פוריות, על ידי הוספת אנזים המגן על הטלומרים. הטלומרים מכסים את הכרומוזומים, ומגנים עליהם מפני נזק, אך עם השנים הם נוטים להתבלות.

בתחילת שנת 2012, מדענים מאוניברסיטת פיטסבורג מצאו, שזריקות של תאי גזע לעכברי מעבדה העלו את תוחלת החיים שלהם פי שלוש.

המומחים מאמינים, שבקרוב יהיו טיפולים, חומרים ושיטות שיוכלו לעכב את ההזדקנות, אבל חייב לעבור לפחות עשור לפני שיהיו הוכחות מדעיות שהם באמת עובדים. יש כאלה המאמינים שאנו כבר הגענו לעידן בו האנשים יכולים לחיות אלף שנה.

ד"ר אוברי דה גריי, הגרונטולוג הבריטי, מאמין שהאדם הראשון שיהיה מסוגל לחיות עד 150 שנה, כבר נולד. הוא מאמין שהסיכוי של אדם לחיות 1000 שנה הוא יותר מ-50%. עם התפתחותה של רפואה רגנרטיבית, הפועלת נגד הזדקנות, ב- 20-25 השנים הקרובות לאנשים יהיה סיכוי לחיות אלף שנה.
הוא הסביר איך זה יעבוד:
-  "תוך פרק זמן קצר, אולי כמה חודשים או שנה, ניתן יהיה לשחזר את האדם במונחים של מבנים פנימיים וחיצוניים, כך שהוא יראה וירגיש צעיר, אפילו אם בזמן הטיפול הוא היה בן יותר מ-60".

במהלך העשור האחרון, היו הרבה הישגים בתחום של רפואה רגנרטיבית – שזה שיקום מולקולרי ותאי של איברים.

כאשר תהליך השיקום חל על ההזדקנות, הוא יכול להחזיר את הגלגל לאחור. זה יעשה את האדם מבחינה ביולוגית לצעיר ממה שהוא באמת.

אבל האם האנשים באמת רוצים לחיות לנצח? ד"ר גריי מדגיש שהמטרה העיקרית שלו היא לא רק הארכת חיי אדם. הוא מעוניין, למנוע הידרדרות של הבריאות, ואריכות ימים זה פשוט "תופעת לוואי" של התהליך הזה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> האם אי פעם נחיה לנצח?