הכלה המתה בחלון הראווה


הכלה המתה בחלון הראווה

לסיפורים המיסטיים, אפשר להתייחס בדרכים שונות: אפשר לפחד מהם, להתעניין בהם או להתייחס אליהם עם אירוניה קלה. נראה, שכל הדברים החריגים תוארו כבר ברומנים רבים, אבל אפילו היום נשארו תעלומות, אשר אינן מפסיקות לעורר את דמיונם של אנשים. אחת התעלומות הללו קשורה לבובת ראווה בשם לה פסקוליטה (La Pascualita), אשר "חיה" בחלון ראווה של סלון כלות כבר במשך 82 שנה! בקרב תושבי העיר צ'יוואווה (מקסיקו) מסתובבת אגדה, שלמעשה זו לא בובה אלא גופה שמורה היטב של בתו של בעל החנות!

האגדה מספרת, שהבובה הופיעה בחלון הראווה של החנות ב- 25 במרס שנת 1930. אף אחד מהעוברים והשבים לא היה מסוגל להסיר את העיניים מהבחורה היפה בעלת תווי פנים מושלמים, עד שגילו דמיון בלתי רגיל של הבובה לבתו של בעל החנות – פאסקואלה אספרזה (Pascuala Esparza). בתו הייתה קשורה לסיפור טרגי: ביום חתונתה היא מתה מנשיכת עכביש "האלמנה השחורה". האסון הזה קרה זמן קצר לפני כן, ולכן התושבים המקומיים החליטו שהאב כדי לנחם את עצמו, שם בחלון הראווה את הגופה החנוטה של בתו! פאסקואלה אספרזה ניסה להכחיש את השמועות אשר נפוצו כהרף עין, אבל כבר היה מאוחר מדי...

במהלך השנים, השם של הבחורה נשכח, והתחילו לקרוא לה בשם אביה La Pascualita. היום, כדי לראות אותה מגיעים תיירים רבים מדרום אמריקה, ארה"ב ואירופה. למרות שעברו כבר הרבה שנים, הבובה עדיין מושכת תשומת לב רבה בעזרת היופי שלה והריאליזם המדהים. רבים אומרים שעיניה של La Pascualita עוקבות אחר הלקוחות הרבים של החנות. המוכרים בעצמם מחליפים את השמלות שלה פעם בשבועיים, מאחורי וילונות סגורים. מספרים שעל רגליה ניתן לראות אפילו את הדליות.

 את סרטון הווידאו תוכלו לראות כאן:

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הכלה המתה בחלון הראווה