בירה בלתי רגילה



בירה בלתי רגילה


המשקה השלישי הפופולרי ביותר בעולם (אחרי מים ותה) זה בירה. אפילו ביפן, שם תעשיית הבירה התחילה לפרוח רק בסוף המאה ה XIX, המשקה הזה הפך במהירות לפופולרי. ומה שראוי לציון – לא רק אצל בני האדם אלא גם בקרב בעלי חיים.

1. בירה בטעם פיצה.

היוצרים של משקה זה הם בני הזוג טום ואתנה זייפרט מאילינוי. לפני שש שנים, הם החלו לבשל בירה במוסך ביתם, ושם לראשונה נוצרה הבירה בטעם פיצה. בירה בעלת טעם יוצא דופן, הפכה במהרה לפופולרית מאוד בסנט-צ'ארלס, ומאוחר יותר התבססה בשוק האמריקאי. השנה מתכננים להתחיל ביצוא של הבירה הזו לאירופה.


2. בירה-שמפניה.

הרעיון לשלב בין בירה ושמפניה בבקבוק אחד, עלה לראשם של מבשלי בירה אמריקאים. בשנת 2006, חברת Cobra Beer השיקה שמפניה בשם Krait Prestige Champagne Lager. תהליך הייצור שלה אינו שונה בהרבה מייצור שמפניה רגילה, אך היא באה עם תוספת של שמרים. אחוז אלכוהול במשקה הזה הוא די גבוה - 8%.


3. בירה ירוקה מבמבוק.

המשקה בעל צבע ירוק אמרלד, מכיל את תמצית עלי הבמבוק. הרעיון לבשל בירה מבמבוק שייך לסינים. העלים נקצרים בשלהי הסתיו, ולאחר מכן מייבשים אותם. יש לציין שבירה זו נחשבת לבריאה, בשל כמות נמוכה של אלכוהול, ובשל יכולתה לסלק מהגוף את הרעלים.


4. בירת קוניאק.

מבשלי בירה מחברה Samuel Adams מבוסטון, החליטו להגדיל את תכולת האלכוהול בבירה מ- 7 אחוזים עד 27. המוצר שהתקבל קיבל שם Utopias, והפך לאחד המשקאות הכי חזקים ויקרים בעולם. בייצורו משמשים בארבעה סוגים של כשות, ואת המשקה עצמו "משמרים" במשך זמן רב בחביות ויסקי או ברנדי. מחירו של בקבוק אחד הוא 150 דולר. את בירת הקוניאק מומלץ לשתות אחרי הארוחה, וללגום אותה כאילו זה ויסקי.


5. בירה לילדים.

היפנים חשבו שהילדים לא שונים ממבוגרים, והחליטו לייצר בירה גם בשבילם. כך, ילדים מעל גיל 3, לאחר יום קשה בגן יכולים לשבת וללגום מהמשקה המהנה הזה. הבירה הזו כמובן ללא אלכוהול, ובטעם תפוחים, והיא נקראת Kodomo-no-nominomo. בירה לילדים הופיעה עוד בשנת 2005, אך הוויכוחים על היתרונות והסכנות שלה מתקיימים גם היום. לדוגמה, במדינות המערב מאמינים, שמשקאות אלו יכולים להוביל לאלכוהוליזם בגיל העשרה, אבל ביפן, שם יש מסורת של "שתייה משותפת", מקווים בעזרת הבירה הזו לאסוף מסביב לשולחן אחד גם את המבוגרים וגם את הילדים.


6. אנטי אייג'ינג בירה.

בשנת 2004, הופיעה בגרמניה בירה אנטי אייג'ינג. היא עדיין זמינה בחנויות. בתוך משקה ה- Anti Aging Bier חוץ מהמרכיבים המסורתיים יש מים מינרליים ממעיינות חמים, ויטמינים ונוגדי חמצון. אך המרכיב העיקרי הוא תמצית של אצות ספירולינה ספירלה, אשר תומכת במערכת החיסון ויש לה אפילו תכונות "נוגדות" סרטן. אגב, בירה זו מתאימה גם לצריכה חיצונית, כלומר גם לשימוש כתוסף לאמבטיה.


7. בירה חלבית.

בשנת 2007, בחנויות של העיר היפנית Nakasibetsu, הופיעה בירה, אשר התווית שלה הבטיחה שהיא עשויה על בסיס חלב פרה. הבירה יוצאת הדופן הזו נקראה Bilk – שזה שילוב של בירה (Beer) וחלב (Milk). הרעיון של החלפת המים בחלב עלה בראשו של איכר מאי הוקאידו. היה לו חבל לזרוק את כל מוצרי החלב העודף, והוא הציע לאחת המבשלות המקומיות לקנות אותו, והחברה החליטה לעשות כמה ניסויים...


8. בירת הזהב.

הרעיון של הוספת מתכת יקרה זו לבירה, שייך למבשלי בירה צ'כים. אדם בשם מארק פטון, שם בבקבוק בירה רצועה דקה של רדיד זהב באורך 8 ס"מ ובמשקל של 0.018 גרם, אותה ניפץ לאחר מכן תחת הלחץ של זרם הבירה. בשל הטכנולוגיה הזו, הבירה קיבלה צבע מדהים. מחירו של בקבוק אחד הוא 13 יורו.


9. בירה לכלבים.

בשנת 2007, חברת Browser Beer בישלה לראשונה בירה לכלבים, אשר נמכרה במחיר 3.5 דולר לבקבוק. ניתן לרכוש אותה בכל רחבי ארה"ב. הרכיבים שלה: סוכר וויטמינים הטובים לפרוות החיות, ואת הכשות מחליפים במרק עוף, מה שהופך את טעם המשקה למושך עבור הכלבים. מלבד ארה"ב, בייצור בירה לכלבים עוסקים גם בבלגיה ובהולנד.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> בירה בלתי רגילה