לשרוד בטבע


לשרוד בטבע


כל האנשים האלה, ביום בהיר אחד יצאו לטיולים שונים בטבע או בים. אבל הם לא ידעו איזה מבחן הכין עבורם הגורל. לפניכם כמה מהסיפורים המדהימים ביותר של הישרדות בטבע.


יוסי גינסברג

"הרגע הקשה ביותר היה כשהבנתי שאני לגמרי לבד".
יוסי יחד עם שלושת חבריו הלך לג'ונגל של האמזונס בחיפוש אחר השבט המסתורי של האינדיאנים. האווירה היתה מתוחה למדי, ובסופו של דבר הקבוצה שלהם התחלקה. יוסי נשאר עם חברו קווין, ושני הבחורים האחרים - מרקוס וקארל הלכו לכיוון הנגדי. במהלך הירידה בנהר, גינסברג איבד שליטה והרפסודה שלהם נפלה לתוך מפל. קווין הצליח לשחות ישר אל החוף, ויוסי נסחף זמן רב בזרמת הנהר, לאחר שניצל בנס בנפילה מהמפל. 19 ימים הבאים היו מלאים באתגרים. לילה אחד, גינסברג הותקף על ידי יגואר, אבל הוא הצליח להפחיד אותו בעזרת תרסיס דוחה מקקים, אותו הוא הדליק. בסוף המסע שלו הייתה עליו כבר מושבה שלמה של טרמיטים, ובמשך כל המסע הוא נאלץ לאכול ביצים לא מבושלות ופירות. בסופו של דבר, הוא נמצא על ידי תושבים מקומיים שארגנו חיפוש.


סטיבן קלהאן

"בים, אני תמיד נזכר באפסות שלי ושל כל האנושות. זו הרגשה כל כך נעימה להרגיש מושפל".
סטיבן קלהאן הפליג מן האיים הקנריים על סירה קטנה, אותה בנה במו ידיו. שישה ימים לאחר מכן, היא שקעה כי במהלך הלילה נתקלה בלווייתן. סטיבן עבר מהסירה לרפסודה קטנה. במשך 76 ימים, הוא נדד בים, ניצל ממפגש עם כרישים, קיבל כוויות שמש מרובות, וסבל בגופו ובנפשו. הוא אכל את הדגים שהצליח לתפוס בעזרת חנית, ציפורים וצדפות. הוא איבד שליש ממשקלו אך ניצל בסופו של דבר.


קולבי קומבס

"אני פשוט המשכתי להחזיק את העיניים פקוחות וניסיתי להתעלם מהכאב".
בחודש יוני שנת 1992, קולבי קומבס ושני חבריו ניסו לכבוש את ההר פורקר שבאלסקה, שגובהו 5304 מ'. הם נתפסו לא מוכנים במפולת שלג, ומצאו את עצמם במלכודת. קומבס וחבריו נסחפו עם המפולת, ורק קולבי נשאר בחיים. עם זעזוע מוח, קרסול שבורה, 2 חוליות צוואר שבורות ושכמה שבורה, הוא הלך קילומטרים דרך קרחון, ו- 6 ימים לאחר האירוע הנורא הוא הגיע למחנה. למרבה ההפתעה, הוא לא ויתר על הספורט המסוכן הזה.


אריק לה מארק

"אני זוכר את השלג נופל, ואני מסתכל על רגליי וחושב שאני עומד לאבד אותן".
אריק לה מארק, חבר הסגל האולימפי הצרפתי בהוקי, הלך לאיבוד במשך 7 ימים במדבר סיירה-נבדה. בהיותו גולש סנובורד נלהב, הוא נקלע בסערת שלגים, ואיבד את הכיוון. הוא לא הצליח למצוא את הדרך חזרה בחושך, וכל יום הוא נכנס עמוק יותר ויותר אל תוך שטח לא נודע. היה איתו רק נגן MP-3, ובמשך המסע הזה הוא ניזון מצנוברים וקליפות עץ. בסופו של דבר, הצליח לה מארק למצוא אות רדיו בעזרת נגן ה-MP3, והשתמש בו לאחר מכן כבמצפן.


תמי אולדהם אשקראפט

בשנת 1983, תמי והחבר שלה, ריצ'ארד שארפ, יצאו להפלגה בסירת מפרשים בגודל 13 מטר מן הטהיטי לכיוון סן דייגו. במהלך ההפלגה, הם נתקלו בהוריקן בקטגוריה 4, שהיה מלווה בגלים בגובה 15 מטר. סירתם התהפכה, ותמי מצאה את עצמה כלואה בתחתית. כאשר אחרי 27 שעות היא חזרה להכרה, היא גילתה שריצ'רד נעלם. במשך 41 ימים היא נאבקה כדי לשרוד, כאשר ניסתה לשחות עד להוואי.


ריקי מיגי

יום אחד, ריקי עצר בכביש כדי לעזור לזוג שמכוניתם התקלקלה... וכאשר כעבור זמן מה חזר להכרתו הוא מצא את עצמו בבור, מכוסה באבנים ובוץ. בחודשיים שלאחר מכן הוא נדד בחיפוש אחר אנשים, אכל רק  עלוקות, לטאות, חרקים ונחשים. הוא נאלץ לשתות את השתן שלו, שכן כל השלוליות התייבשו והגשם ולא היה צפוי. בסופו של דבר הוא נמצא. במהלך המסע הנורא הזה הוא איבד כמעט חצי ממשקלו.


אהרון רלסטון

האם הייתם יכולים לקטוע לעצמיכם את הזרוע כדי לשרוד? אהרון כן. ב- 1 במאי שנת 2003 סלע ענק מעך את ידו ומלכד אותו באחד הקניונים של יוטה. במשך 5 ימים אהרון היה מלא תקווה שיצילו אותו, אבל אחרי שהמזון והמים נגמרו, הוא החליט לעשות את הצעד הנואש הזה. הוא השתמש בסכין 10 אינץ' שלו (שכלל לא הייתה חדה) כדי לחתוך את השרירים והגידים. התהליך עצמו לקח כשעה. לאחר מכן הוא תחת חום השמש הכבד של אמצע היום עשה את דרכו למכוניתו. בדרך לשם הוא פגש את בני משפחתו, אשר יצאו לחפש אותו.


בת'אני המילטון

בבוקר נובמבר של שנת 2003, יצאה בת'אני המילטון לגלוש בחוף מקאו שבהוואי. כשהיא צפה על הלוח, כריש נמר בגודל 15 מטר הצליח לתפוס ולקטוע את ידה השמאלית. במקום להיכנס לפאניקה, הילדה שחתה אל חבריה כאשר היא חותרת בידה הבריאה, והצליחה להזהיר את כולם מפני הכריש. אחרי שעזרו לה לצאת מהמים היא נלקחה מיד לבית החולים.


ג'יימס מורו

ג'יימס מורו בן ה-45 הצליח למצוא את עצמו במקום, אליו אף אחד לא ירצה להגיע - במלתעותיו של תנין. מורו עסק בצלילה מול חופי פלורידה, כאשר התנין תפס אותו בגרונו וטלטל אותו בכוח רב במשך 15-20 שניות. למרבה המזל, את ג'יימס הצילו חבריו, ששטו ליד בספינה. התנין הצליח לחורר את אחת מריאותיו, וסימני השיניים שלו נשארו על כל הראש, החזה והגרון של הקרבן שלו. למרבה המזל, מסכת הצלילה הצילה אותו מפני נזק חמור יותר.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> לשרוד בטבע