התמכרות מינית


התמכרות מינית

לפי הגדרה פסיכולוגית, התמכרות מינית – זו הפרעה אינטימית מתקדמת, המאופיינת על ידי מחשבות ופעולות פולשניות בעלות אופי מיני. כל זה נשמע די מעורפל, אז בואו ננסה להבין מה זה "סקסוהוליזם".

1.

פסיכולוגים מאמינים שאנשים הסובלים מהתמכרות מינית, מסתכלים על יחסי מין כעל אמצעי להשגת מטרה, אך לא כעל המטרה הסופית. ההבדל בין נטייה ליחסי מין ללא הבחנה לבין תלות והתמכרות – היא במה שהאדם מרגיש אחרי סקס. ליהנות מסקס – זה דבר נורמלי לחלוטין, אך בן אדם מכור למין, ככלל עושה שימוש במין כבאמצעי הקלה או הסחת דעת מבעיות אחרות איתן הוא לא רוצה להתמודד. לעתים קרובות אנשים אלה חשים בושה לאחר האקט המיני.


2.

שני שליש מכלל אנשים הסובלים מהתמכרות מינית – הם גברים. בגלל העובדה, שעניין מדעי בבעיה זו התעורר רק לפני כ -10 שנים, קשה לקבוע האם לשכיחות הזו יש קשר ביולוגי או תרבותי. על פי נתונים גנטיים, לגברים יש יותר תשוקה מינית מאשר לנשים, ולכן הם נוטים יותר ללקות בהתמכרות מינית. אבל יש צורך לקחת בחשבון את העובדה, שנשים רבות לא רוצות להודות בהתמכרות מינית מחשש לגינוי, במיוחד לאור העובדה שפסיכולוגים מסוימים אינם מכירים בתלות הזו.


3.

מחשבות חודרניות על מין מגבילות את החיים הנורמליים. כמו בכל התמכרות, לחיי היומיום של האדם המכור מפריעות באופן משמעותי מחשבות סוחפות על מין – ולא משנה אם זה אוננות או קיום יחסי מין. אנשים כאלה לא מבינים למה הם מבצעים כל הזמן מעשים מיניים, או חושבים על סקס ללא הפסקה, ולמה זה דוחף לצד את האינטרסים האחרים.


4.

קיימת גם התמכרות מינית מונוגמית. אמנם זה אולי נשמע סותר, אך בגידה לא תמיד מלווה את ההתמכרות המינית. היו מקרים, בהם הבעל היה תלוי מינית באשתו. זה הוביל לבעיות, כי הוא ראה אותה כסוג של אובייקט שאמור לספק את הרצונות והצרכים שלו, ולא התייחס אליה כאל אשתו.


5.

קורבנות של התעללות מינית בילדות, נוטים לחזור על ההתעללות בניסיון לא מודע לשלוט על הפגיעה של הילדות. לעיתים קרובות, נשים שעברו התעללות מינית בילדות, נוטות להתמכרות מינית. נראה כי זה נוגד את השכל הישר, אבל התעללות מינית בילדים יכולה לטשטש את הגבולות המיניות, ואדם כזה אפילו לא יבין, שההתמכרות המינית זו התנהגות לא בריאה.


6.

אנשים המכורים לסמים גם נוטים לסבול מהתמכרות מינית. בעיה זו מופיעה כאשר הם צורכים סמים או כאשר הם נגמלים מסמים – במקרה זה התמכרות מינית באה כתחליף להתמכרות לסמים.


7.

אנשים עם התמכרות לאהבה גם יכולים לסבול מהתמכרות מינית. במקרה זה, הם משתמשים במין כדי שיאהבו אותם, וכדי להיות תלויים לחלוטין באדם אחר.


כמובן, במקרים כאלה של התמכרות מינית – אי אפשר לטפל ללא עזרה מקצועית של פסיכולוג או מטפל אשר יעזור למטופל להבין מה הם המנגנונים הנמצאים מאחורי ההתנהגות הזו. הבנת המשמעות של  הפנטזיות המיניות של האדם ושל ההתנהגות המינית לשם הבנה של "מה אנחנו באמת צריכים", תוכל לעזור לאדם המכור למין למצוא מקורות חלופיים של הנאה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> התמכרות מינית