עובדות מעניינות ומרתקות


עובדות מעניינות ומרתקות



האם ידעתם ש: Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu – זה שם יוצא דופן של הר נמוך על האי הצפוני? דרך אגב, זה אחד משמות הארוכים ביותר של מקומות בעולם.

האם ידעתם שהגוף שלנו מכיל יותר סידן מאשר אלמנטים אחרים – והוא בארך 2% ממסת הגוף?

הידעתם שבאנגלית אין מילים שמתחרזות עם המילה "Month" (חודש), "Orange" (כתום), "Silver" (כסף) ו- "Purple" (סגול)?

האם ידעתם שהחיפוי הלבן שאנו רואים בבוקר על הלשון – זה תאים שמתו במהלך הלילה?

האם ידעתם, שבאיזורים הרריים מסוימים (כמו סיירה-נבדה שבקליפורניה), בקיץ אפשר לראות "שלג-אבטיחי". הוא בצבע ורוד, ויש לו ריח וטעם של אבטיח. תופעה זאת מתרחשת בגלל הימצאות של אצות Chlamydomonas nivalis בשלג, והאצה הזו מכילה פיגמנט אדום. אצות אלה משמשות כמזון עבור כמה אורגניזמים, כגון תולעי קרח. הן יכולות להתקיים רק בקרחונים בטמפרטורות נמוכות, וכאשר מחממים אותן לחום של 5 מעלות צלזיוס – הן מתות.

הידעתם, שבהיסטוריה של הרפואה יש מקרים בהם אנשים ניתחו את עצמם? ב- 29 באפריל שנת 1961, בתחנה רוסית באנטארקטיקה, אצל דוקטור ליאוניד רוגוזוב התחילה דלקת חריפה של התוספתן. תנאי מזג האוויר לא אפשרו לצאת מהתחנה אל בית החולים, וזה היה כגזר דין מוות. למחרת, הרופא החליט לנתח את עצמו. עמיתיו, שלא היה להם כל קשר לרפואה, עזרו לרופא בכך שנתנו לו את כלי הניתוח שהוא ביקש.  הניתוח נמשך שעה ו-45 דקות. לאחר שבוע, מצב בריאותו של הרופא החולה השתפר, והוא בעצמו הסיר את התפרים.

האם ידעתם שסדרת הטלויזיה הארוכה ביותר בעולם נמשכה 1515762 פרקים, ואם אתם תתחילו לצפות בה מהתחלה – זה ייקח 164 ימים 4 שעות ו -30 דקות.

הידעתם שהטיטניק לא הייתה ניתנת לטביעה מבחינה תאורטית, ולכן הבעלים שלה החליטו "להוריד" את כמות הסירות על מנת להרחיב את השטח השימושי. הספינה הייתה מצוידת רק ב- 20 סירות הצלה, עם סך קיבולת של 1,178 אנשים - כלומר, מחצית מהנוסעים.

האם ידעתם ש- Welchia נשאר אחד התולעים החריגים ביותר בהיסטוריה של המחשבים, כי הוא נבנה לא כדי להזיק אלא כדי לעזור. הוא פותח כדי למצוא וירוס בשם Blaster, אבל התנהג לא כמתוכנן – הוא הדביק את כל המחשבים, הרג את הווירוס והרס את עצמו.

האם ידעתם שבפה שלכם יש כמות חיידקים השווה לכמות האנשים המאכלסים את כדור הארץ.

הידעתם שחוקי האיסלאם אינם מאפשרים לגבר להידמות לאישה, ולכן רק הנשים אמורות ללכת עם תכשיטים. והגבר צריך להוכיח את חשיבותו לא על ידי קישוטים אלא על ידי מעשים, מילים ויופי של נשותיהם. 

האם ידעתם שאחד הסולטאנים הטורקיים נהג בזמן ששיחק בשחמט והרהר – לשפשף את רגלו היחפה בכרית של הספה? זה לא היה מעשה חכם - הוא הורעל, כאשר את הכרית הזו הספיגו ברעל.

הידעתם שהמתמטיקאי האמריקאי ג'ורג' דנציג, בהיותו סטודנט לתואר השני באוניברסיטה, יום אחד איחר לשיעור וחשב את התרגילים שהיו כתובים על הלוח למשוואות לשיעורי הבית. המשוואות נראו לו קשות מהרגיל, אך הוא פתר אותן כעבור כמה ימים. והתברר, שהוא פתר שתי משוואות שעד כה היו "לא ניתנות לפתרון", אותן התקשו לפתור מדענים רבים.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עובדות מעניינות ומרתקות