דברים ישנים אשר עדיין פועלים


דברים ישנים אשר עדיין פועלים

10 דברים עתיקים ששרדו עד היום וממשיכים לעבוד.


1.

המנורה הישנה ביותר בעולם, מאירה כבר במשך 111 השנים האחרונות. יש לה אפילו מועדון מעריצים ואתר משלה. היא ממוקמת בתחנה לכיבוי אש בליברמור, קליפורניה. במשך כל הזמן הזה, כיבו את הנורה רק פעם אחת – למשך שבוע.


2.

שואב האבק העתיק בעולם נבנה בשנת 1904, אך הוא עדיין עובד עד היום. שואב האבק הזה שייך לגרי קוקס, שמצא אותו במזבלה ליד המפעל בו עבד.


3.

המקרר הזה נרכש במהלך השפל הגדול על ידי משפחת קינגהורן, אך הם לא יכלו לדמיין לעצמם שהרכישה שלהם תעבוד גם אחרי 77 שנים. המקרר אף פעם לא היה בתיקון, ועכשיו הוא תופס מקום של כבוד במטבח של רוזמרי קינגהורן, שירשה אותו מאימה החורגת.


4.

ביפן, ב- Ikeda Memorial Hall נמצא המחשב העובד הכי ישן בעולם - 128B FACOM. הוא נוצר בשנת 1958, ועובד עד היום. הוא הצליח לשרוד כמה שדרוגים, אבל עדיין תופס בגודלו חדר שלם, ובעל קיבולת של מחשבון רגיל.


5.

הרובוט הזה – הוא רובוט דמוי אדם הראשון, שנבנה לאחר מלחמת העולם השנייה. אחרי 45 שנות "מאסר" שבילה במוסך, הוא קיבל חיים חדשים בעזרת קצין בדימוס של הצבא הבריטי המלכותי - טוני סאלם. בגיל 19 הוא קנה אותו ב- 20 $ במכירה, ואז סיים אותו סופית בעזרת חלקי הגרוטאות שהיו לו. מאז, במשך 50 שנה הרובוט עמד במוסך שלו ואגר אבק. באופן מפתיע, הרובוט עדיין עובד – היה מספיק להחליף לו את הסוללות ולשמן אותו.


6.

הטלוויזיה הזו, שנבנתה על ידי מרקוני בשנת 1936, היא הטלוויזיה העובדת הוותיקה ביותר בעולם. היא נקנתה ב- 100 פאונד, 3 שבועות אחרי שבריטניה השיקה את התכניות הטלוויזיונית הראשונות. עכשיו מחירה הוא 5,000 פאונד.


7.

באשוויל, אוהיו, נמצא הרמזור העתיק ביותר בעולם. הוא נבנה על ידי תושב אשוויל בשם טדי בור. הרמזור עובד ללא הפסקה מאז שנת 1932. בשנת 1982 הרמזור הוסר מהרחוב והועבר למוזיאון העירוני.


8.

המלון המתפקד העתיק ביותר בעולם - נמצא ביפן. מלון Hoshi Ryokan מקבל מבקרים כבר במשך 1,300 שנה, ועבר בתורשה מדור לדור כבר 46 פעמים. המלון כולל ספא, מסעדה, גן, תיאטרון, אולם ודברים אחרים. עיצוב הפנים עשוי בסגנון יפני מסורתי.


9.

מכונית מנוע הקיטור הזו היא המכונית המתפקדת העתיקה ביותר בעולם. היא נמכרה באוקטובר של שנת 2011 במכירה פומבית הרשי, פנסילבניה, בסכום של 4,600,000 $. המכונית נבנתה בצרפת בשנת 1884. רכב De-Dion-Bouton et Trepardoux נבנה עבור הרוזן דה דיון - אחד המייסדים של החברה.


10.

בית קולנוע Szczecin, שממוקם בפולין הוא הקולנוע העתיק ביותר שעדיין עובד. הוא נפתח בשנת 1909 וכבר חגג את יום הולדת ה-100 שלו.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> דברים ישנים אשר עדיין פועלים