המדריך לחיים הקלים


המדריך לחיים הקלים

הנריק אדברג, מחבר של "בלוג החיוביות", אסף רשימה של כללים, שלדעתו שיהפכו את החיים ליותר שלמים:

1. נסו דברים לגמרי מנוגדים. לדוגמה, אם אתם אוכלים הרבה בשר – נסו להימנע ממנו או לאכול אותו כמה שפחות במשך תקופה קצרה. אתם אוהבים להתווכח – תנסו לשמור על שקט. מתעוררים מאוחר מדי – נסו לקום מוקדם, וכו'. תהפכו את הניסויים הקטנים הללו לחלק מחיי היומיום שלכם, וזה לא רק יגוון את החיים שלכם, אלא גם במקרה והחיים "יעשו פנייה חדה" וישתנו בפתאומיות – זה כבר לא יהיה כל כך מורגש.

2. תתעוררו 20 דקות לפני הזמן. זה ייתן לכם זמן לעשות דברים מבלי למהר, וכך תתחילו את היום שלכם ללא לחץ ועצבים.

3. תבואו לכל הפגישות ולמפגשים 10 דקות לפני הזמן. ראשית, אם תצאו מוקדם יותר – לא תדאגו שאולי תאחרו. אתם לא צריכים את הלחץ המיותר הזה לפני פגישה חשובה. ושנית, אם תגיעו מוקדם יותר – תוכלו לבדוק אם לא שכחתם כלום ולהתכונן כראוי.

4. משימה אחת כל פעם. המוח שלנו לא מסוגל לתמוך בריבוי משימות. אנו תמיד חייבים לעבור ממשימה אחת לאחרת. וכאשר אנו עובדים על דבר אחד – אנו מתמקדים רק בו ומבצעים אותו טוב יותר, כי כל הריכוז שלנו הולך אליו.

5. שאלו את עצמכם: האם אני מנסה להחמיר את המצב? 
תמיד תנתחו את המצב. אם יתברר לכם שהמעשים שלכם מסבכים עוד יותר את הבעיה – תנסו למצוא פתרונות פשוטים יותר.

6. שאלו את עצמכם: האם זה יהיה חשוב בעוד 5 שנים?
לפני שאתם מתחילים לקרוע את שיער ראשכם בגלל מצב שבאותו רגע נראה לכם קטסטרופלי - תנסו לשקול, האם המצב הזה יהיה חשוב בעוד 5 שנים? ובעוד 5 שבועות?

7. תקנו דברים רק בכסף שהרווחתם או חסכתם. לפני שאתם קונים משהו יקר, תחשבו היטב ותזכרו את הכלל הבא: "תשקלו את הקניה במשך מספר הימים, ששווה למספר המאיות של שווי הקניה.". זאת אומרת אם המוצר עולה 100 ש"ח – תשקלו יום אחד, אם 200 – יומיים וכן הלאה. זה יעזור לכם לעשות את הקניות בחכמה, וימנע מכם מלהיכנס לחובות מיותרים.

8. תלמדו כמה מתכונים ותבשלו בבית לעיתים קרובות יותר. כך תוכלו לחסוך כסף ולהיות מסוגלים לאכול מזון בריא יותר (בתנאי שאתם מכינים ארוחות בריאות).

9. כשאתם מבשלים, תנסו לבשל יותר ממנה אחת. זה יחסוך לכם זמן - בפעם הבאה אתם תצטרכו רק לחמם את האוכל המוכן.

10. תרשמו ביומן ותעשו רשימות. הזיכרון האנושי – הוא לא הכלי הכי אמין. אז תרשמו את הפגישות, את הדברים שאתם צריכים לעשות ואת רשימת הקניות.

11. תמיד תזכרו, שהחיים הם הרבה יותר ממה שאתם חושבים עליהם. אתם לא יודעים את הכל, ולפעמים יכולים גם לעשות טעויות. זה יעזור לכם בסבלנות לשמוע דעה של מישהו אחר ולקבל אותה, לשנות את עצמכם ולהישאר פתוחים לידע חדש.

12. תיקחו סיכונים ואל תפחדו לעשות טעויות. כי מהטעויות – לומדים.

13. תעשו את מה שאתם באמת-באמת אוהבים! על תחיו כדי לממש חלום של מישהו אחר.

14. תשתדלו לעשות קניות פעם בשבוע. זה יחסוך לכם לא רק כסף אלא גם זמן.

15. תלכו לעשות קניות כאשר אתם שבעים. הדרך הבטוחה ביותר ללכת לקניות ולקנות רק את מה שאתם צריכים – זה ללכת כאשר אתם לא מרגישים רעב. כך לא תתפתו לקנות דברים מיותרים.

16. תהנו מהדברים הקטנים. משקיעה יפה, מפריחת העצים שמחוץ לחלון, לרוח קרירה שנושבת פתאום מהים ביום חם... תלמדו למצוא את הטוב בדברים הסובבים אתכם.

17. תשתו הרבה מים. במקום לאכול כשאתם משתעממים, פשוט תשתו כוס מים – כך תיפטרו מתחושת הרעב וגם תוסיפו נוזלים לגוף.

18. תאכלו לאט. אל תאכלו כאילו שלא ראיתם אוכל שבוע, ונתנו לכם רק דקה לאכול לפני שבוע נוסף של רעב. את המזון צריך לאכול במצב רוח טוב, לאט לאט וליהנות מכל ביס. קודם כל, כך תתמלאו מהר יותר (למרות שתאכלו פחות). ושנית, זה יהפוך לדבר נעים נוסף, שתוכלו להוסיף לפסיפס הנאת החיים שלכם.

19. תהיו נחמדים. תהיו נחמדים לאנשים אחרים, ובעיקר – לעצמכם.

20. תכתבו מכתבים קצרים. משפט או שתיים בדרך כלל יספיקו.

21. תגיבו על הודעות פעם ביום. תקצבו לעצמכם שעה מסוימת, בה אתם בודקים את האימיילים ואת ההודעות שלכם. זה יחסוך לכם זמן שאתם מבזבזים בהמתנה להודעות, בקריאתם ובתשובות במשך כל היום.

22. תלמדו דרכים חדשות להילחם בלחץ. מדיטציה, יוגה, מוזיקה קלאסית, חדר כושר אחרי העבודה - כל אחת מהדרכים הבאות יכולה לעזור לכם להקל על הלחץ.

23. תשמרו על סדר בבית ובמקום העבודה. כך תוכלו למצוא דברים בקלות וללא עצבים ובזבוז זמן.

24. תחיו "כאן ועכשיו". תנהו מהחיים שלכם, תתפסו את הרגע. אל תעברו את היום במחשבה ודאגה "מה יהיה מחר".

25. תבלו יותר בקרבת אנשים שעושים את החיים לקלים יותר, ופחות עם אנשים שכל הזמן מתלוננים.

26. תעשו פעילות גופנית מדי יום. לפחות תלכו ברגל חלק מהדרך לעבודה. זה יעזור לכם להיפטר ממתח, יוסיף אנרגיה ויהדוף את המחשבות השליליות.

27. תיפטרו מזבל. צריך להיפטר מדברים מיותרים בבית, מפרוייקטים המעכבים את ההתקדמות שלכם, ממחשבות רעות בראש, וגם מאנשים שהופכים למכשולים בדרך אל המטרות שלכם בחיים.

28. שאלו שאלות. אל תפחדו לבקש עצות מאנשים שהיו במצבים דומים כמו שלכם והצליחו למצוא פתרון.

29. תפסיקו לנסות לרצות את כולם. פשוט כי זה חסר תועלת. זה בלתי אפשרי, כי תמיד יהיו אנשים שלא אוהבים אתכם מסיבה זו או אחרת.

30. תחלקו משימות גדולות ומורכבות לכמה קטנות. אם המשימה נראית מפחידה – תעשו ממנה כמה קטנות, ותפתרו אותן לפי הסדר.

31. תפסיקו לנסות לעשות הכל בצורה מושלמת. זה לא אומר שהכל צריך להיעשות גרוע. פשוט במקום להיתקע על הפרטים הקטנים ביותר – תבצעו את עבודתכם טוב.

32. תעצרו לרגע ופשוט תיקחו נשימה עמוקה. ואז תנשפו לאט. נשימות עמוקות מרגיעות היטב ומרוות את הדם בחמצן. וזה גם עוזר להתמקד בדברים החשובים.

33. תבזבזו 20% מהזמן על המחשבה על פתרון הבעיה, ו- 80% - על הפתרון עצמו. ולא להפך.

34. תתמקדו בדברים יותר חשובים. במקום להשקיע קצת ב-10 פרויקטים – תשקיעו הרבה ב-3.

35. תנהלו יומן או בלוג. תכתבו כל יום את מחשבותיכם ואת מעשיכם, אז תוכלו בקלות לעקוב אחר דברים שעזרו לכם למצוא פתרון זה או אחר. וגם, קריאת הרשומות תעזור לכם לראות בבירור את ההתקדמות שלכם ולמנוע את אותן הטעויות.

36. אם הפסקתם לאהוב את המקצוע שלכם – תמצאו משהו אחר. העולם סביבנו משתנה, ואנחנו משתנים איתו. דברים, מהם היינו באקסטזה אתמול, היום יכולים לא לעורר בנו שום עניין. אם אתם חשים שהעבודה שלכם לא מספקת אתכם - הגיע הזמן לחשוב על שינוי.

37. תשתמשו בסביבת עבודה מינימליסטית. שום דבר לא צריך להפריע לכם. על שולחן העבודה צריך להיות סדר, וצריכים להיות מונחים עליו רק הדברים הנחוצים לתפקיד. העומס בשולחן מסיח את הדעת ומוריד מהפרודוקטיביות. אותו הסדר צריך להיות גם על שולחן העבודה במחשב שלכם.

38. בכל יום שישי, תקצו לעצמכם 15 דקות כדי לתכנון את העבודה לשבוע הבא. זה יעזור לכם לעשות סדר בראש, להתכונן לעבודה ולהפחית את הלחץ בשבוע הבא.

39. תבטלו מינויים מיותרים. בין אם זה הטלוויזיה בכבלים או בלוויין שאתם לא רואים, ניקוי של RSS שלכם או מנוי לעיתונים שאתם לא קוראים.

40. שאלו, במקום לנחש. אנו עוד לא למדנו לקרוא מחשבות, לכן פשוט תשאלו את האדם את השאלה שמציקה לכם. אל תנחשו, כי זה רק יביא לתוצאות בלתי רצויות.

41. תעשו שינויים בהדרגה. תיפטרו מההרגלים הישנים (במיוחד אם הם מזיקים) ותכניסו לחייכם דברים חדשים. נכון, זה קשה מאוד – לכן תעשו זאת בהדרגה. למשל, תתחילו עם הסעיף הראשון של רשימה זו, ובהדרגה, תשנו את חייכם לטובים יותר.

42. לפעמים, פשוט תרשו לעצמכם להיות עצלנים. אם אתם תצליחו להכניס סדר בחיים שלכם – ייווצר לכם קצת זמן לעצמכם. תרשו לעצמיכם "לא לעשות כלום!" לפחות זמן קצר כל שבוע. לא לחשוב על מחר, פשוט ליהנות מהשקט, מהספר או מטיול. הרי כאשר הראש נקי – מחשבות מעניינות יכולות להיכנס לשם!

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> המדריך לחיים הקלים