מנורות מקוריות ומדהימות



מנורות מקוריות ומדהימות


מנורות, בביטויים השונים שלהן: מנורות שולחן, מנורות רגילות, מנורות לילה וכו' - הן חלק בלתי נפרד מחיינו. אנחנו משתמשים בהן כמעט ללא הפסקה, לכן ניתן להבין מדוע מעצבים שונים באים להציע לנו לגוון ולשנות את המראה הרגיל שלהן. הנה כמה הצעות לעיצוב יוצא דופן.

מנורת איש

ל- "איש המנורה" הזה, קוראים בשם מצחיק "Mary had a little lamp". המשפט לקוח משיר, בו מרי הלכה לכל מקום עם הכבש שלה (Lamb), שרה לו שירים ואפילו ישנה איתו בחדר. המעצבים החליטו להחליף את הכבש במנורה, שתלווה אתכם כאשר תרצו לקרוא ספר לפני השינה במיטתכם. ולהבדיל מהכבשה, היא לא תבקש לאכול או לשתות, ובטח שלא תברח החוצה.


מנורת מרבה רגליים

ועם "חיית מחמד" מסוג זה, לא רבים ירצו לישון או לטייל. אך לעומת זאת, מנורה העשויה בצורת מרבה רגליים, תיראה מאוד מקורית בחלל פוטוריסטי. מין ייצור מחלל החיצון שבא לכדור הארץ שלנו...


מנורת פינגווין

אנו לא יודעים מה בדיוק חשבתם כאשר ראיתם את המנורות האדומות האלו, אך היוצר שלהן – אלכס קוזינץ – בטוח שאלו הם פינגווינים. כל הסדרה היוצאת דופן הזאת נקראת "הצילו את הפינגווינים". כנראה מדובר בהתחממות של כדור הארץ.


מנורת בית

זו לא ממש מנורה, אלא יותר מנורת לילה, שבאותו הזמן, משמשת גם כסימנייה לספר. אנו לא יודעים עד כמה נוח יהיה לקרוא לאורה, אך עבור מי שלא יכול לישון בחשיכה מוחלטת – הבית הקטן הזה יהיה מאוד שימושי.


מנורת מרטיני

והמתקן הזוהר הזה, העשוי בצורת כוס מרטיני עם זית על קיסם – אנו לא יודעים למה יכול לשמש. האור שהוא נותן, או ליתר דיוק שהזית שלו נותן – לא יספיק לקריאה או אפילו לתחליף של מנורת לילה. זה יותר יעבוד כפסלון דקורטיבי עבור החדר שלכם.


מנורת נעל

סביר להניח שהמעצבת של המנורה הזו, קלרה סודין, מעריצה גדולה של נעלי ספורט. עם זאת, נעלי ספורט זוהרות לא תוכלו לקנות בחנות, ולעשות בהן ספורט גם כן. ואי אפשר לשרוך שרוכים – כי הם כבר משולבים עם הנעל, ואף יותר מזה – הם הכבל שדרכו מגיע החשמל, מאיר את המנורה ומשמח את האנשים מסביב.


מנורות אבנים

מנורות מעוצבות בצורה של אבנים – זה עבודת יד של מעצבים מרוונה, איטליה. הן עשויות מפיברגלס, ומכוסות בשכבה דקה של אבן איטלקית טבעית.


מנורת רוקנרול

"זה רק רוק אנד רול, בייבי!" אומרת, או ליתר דיוק צורחת לנו המנורה בצורת יד, שהומצאה על ידי מעצב בשם דניס פופנקוב. המעצב אומר, שהמנורה המעוצבת, תיראה מדהים במועדוני לילה, בחלונות ראווה של חנויות, ואף בחדרי נוער.


מנורת קוביות

מנורה אחת – זה טוב, וחבורה של מנורות – אפילו טוב יותר. זו נקודת המבט של מחברי הפרוייקט "Twist Together", אותו אתם יכולים לראות בתמונה למעלה.


"היפהפייה הנרדמת"

המעצבת ההולנדית אניילה הויטינק מהחברה Neffa, פיתחה מנורת תקרה מדהימה שנקרא "היפהפייה הנרדמת". למנורה הזו תתאים ההגדרה "יופי אגדי", כי המעצבת קיבלה את ההשראה מהאגדה עצמה.


מנורת קובייה הונגרית

מנורה בשם "Rubik's Lamp" בטוח, הייתה יכולה להיות מאוד פופולרית בשנות ה -80, כאשר העולם היה נסחף אחר משחק "הקובייה ההונגרית". אבל גם נכון להיום, יהיו לה מספיק מעריצים.


מנורה ענקית

המעצב ג'ורג' קרוורדין, לא המציא משהו חדש... ה- Anglepoise Giant שלו – נראית ממבט ראשון כמנורת שולחן רגילה לגמרי. רק הגודל שלה חורג מהגודל של עמיתה הרגילה בהרבה!


מנורת יויו

ילדים, וגם חלק מהמבוגרים – מאוד אוהבים את הצעצוע הזה. והמעצב אלמר פלוטוטו גרם לצעצוע הזה להפוך למנורה. והחוט של היויו הזה, ישמש ככבל מאריך. הרי האורך שלו הוא 16 מטר.


מנורת דחפור

את מנורת השולחן "Wrecking Ball Lamp" מאוד יאהבו אנשים, שחייהם קשורים לבנייה. או להריסה. הרי המנורה עשויה בצורת דחפור, אשר מתכונן להרוס בית. רק תיזהרו, לא לנסות להרוס בעזרת המנורה את הקיר!


כוס תה

המעצב יאן ברנשטיין יצר מנורה בצורת כוס תה עם שקית תה המבצבצת מתוכה. רק מה – הכוס היא הפוכה, ותלויה מהתקרה... כפי שכבר יכולתם לנחש – החוט של שקית התה – זה מתג ההפעלה של המנורה.


מנורת "מחזיק לעט"

המנורה Write? Lite! מחזירה אותנו לימים הקדומים, בהם אנשים כתבו בלילות החורף הארוכים מכתבים, כאשר מקור האור היחיד היה נר קטן על השולחן... המנורה המעניינת הזו  נדלקת כאשר אתם שולפים החוצה את העט.


מנורת ג'ירפה

מנורת לילה מעולה לילדים Zzzoolight מן הסטודיו לעיצוב Officina Crea.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> מנורות מקוריות ומדהימות