בשביל החלב למעלה מ-100 מיליארד כוכבי לכת


 

בשביל החלב למעלה מ-100 מיליארד כוכבי לכת

מאת אבי בליזובסקי

"תוצאות מכל שלושת השיטות לגילוי כוכבי לכת, לרבות מיקרו-עידוש, מכוונות כולן לתוצאה אחת, לא רק שכוכבי לכת נפוצים בגלקסיה, אלא גם שיש יותר כוכבי לכת קטנים מאשר גדולים." אומר החוקר הראשי מטעם נאס"א במחקר שפורסם ביום חמישי בנייצ'ר

גלקסיית שביל החלב שלנו מכילה לפחות ל 100 מיליארד כוכבי לכת. כך עולה ממחקר סטטיסטי מפורט המבוסס שלושה אמצעי זיהוי של כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש שלנו.
 התגלית, שפורסמה בגיליון 12 בינואר של כתב העת נייצ'ר, נעשתה על ידי צוות בינלאומי של אסטרונומים, בראשותו של סטיבן קיין מהמכון לכוכבי לכת מחוץ למערכת השמש של נאס"א במכון הטכנולוגי של קליפורניה בפסדינה, קליפורניה
 תוצאות הסקר מראות כי הגלקסיה שלנו מכילה, בממוצע, לפחות כוכב לכת אחד על כל כוכב (שמש). משמעות הדבר היא כי סביר להניח שישנם לפחות 1,500 כוכבי לכת ברדיוס של 50 שנות אור מכדור הארץ.
 
המחקר מבוסס על תצפיות שהשתרעו על שש שנים על ידי Probing (רשת גשושיות המחפשת אנומליות באמצעות עידוש) פרויקט המתבצע בשיתוף פעולה בינלאומי, באמצעות טכניקה המכונה microlensing, במטרה לסרוק את הגלקסיה בחיפוש אחר כוכבי לכת. בשיטה זו, כוכב אחד משמש כזכוכית מגדלת ומגביר את האור מהכוכב שברקע. אם כוכבי לכת מקיפים את כוכב הקידמי, האור של הכוכב ברקע יגבר להאיר, ויחשוף את נוכחותו של כוכב לכת זה שבכל דרך אחרת אורו קלוש מכדי להיראות.
 
המחקר גם קובע כי יש הרבה יותר כוכבי לכת בגודל כדור הארץ מאשר עולמות גזיים בגודל של צדק. הערכה גסה של סקר מצביעה על קיומם של מ-10 מיליארד כוכבי הלכת הארציים ברחבי הגלקסיה שלנו.
 
"תוצאות מכל שלושת השיטות לגילוי כוכבי לכת, לרבות מיקרו-עידוש, מכוונות כולן לתוצאה אחת, לא רק שכוכבי לכת נפוצים בגלקסיה, אלא גם שיש יותר כוכבי לכת קטנים מאשר גדולים." אומר סטיבן קיין, החוקר הראשי, מהמרכז המדעי לחקר כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש של נאס"א בקלטק. "הדבר מהווה חדשות מעודדות למחקר כוכבי לכת הניתנים ליישוב".

 



מקור הכתבה: www.hayadan.org.il


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> בשביל החלב למעלה מ-100 מיליארד כוכבי לכת