מחיר הטעות – זה חיי אדם



מחיר הטעות – זה חיי אדם

יום אחד, לפני 35 שנה, ספורטאי סובייטי מדהים עזב את הספורט הגדול.
ממבט ראשון, הסיפור נראה רגיל לגמרי - בעולם הספורט יש אלפי סיפורים כאלה. אבל זה רק ממבט ראשון. בגלל שמדובר בספורטאי שהחזיק כ- 11 שיאי עולם, היה 17 פעמים אלוף העולם, 13 פעמים אלוף אירופה, ו-7 פעמים אלוף ברית המועצות. ספורטאים דגולים כאלה עם הישגים כל כך גדולים - ניתן לספור על אצבעות הידיים.

אך בשיא הקריירה שלו, הוא בפתאומיות עזב את הספורט הגדול, וכמה שנים לאחר מכן פתח בית מלאכה קטן לתפירת נעליים במוסקבה.

האיש הזה, במובן המלא של המילה - קבר את כישרונו באדמה - או ליתר דיוק, הטביע במים הקפואים והמלוכלכים של אגם ירבאן. אבל אף אחד לא העז להאשים אותו בזה, אפילו לא האוהדים הנלהבים ביותר.

... באותו יום, ב- 16 בספטמבר שנת 1976, בירוואן, נפל אוטובוס נוסעים לתוך המים הקפואים של האגם. 92 נוסעים נלכדו חיים בעומק 10 מטר. לכולם חיכה מוות בלתי נמנע, אם לא עובדה אחת: באותו הזמן, עשה אימון ריצה קלה לאורך האגם אלוף העולם בצלילה Shavarsh Karapetyan.

לאחר המקרה, המומחים קבעו - אף אחד בעולם לא היה מסוגל מבחינה פיזית לבצע את מה ששווארש עשה אז. הוא צלל אל תוך המים שהיו עכורים בגלל נפילת האוטובוס, שבר את הזכוכית האחורית, והתחיל לשלוף את הנוסעים המעולפים.

הוא שהה במים הקפואים במשך יותר מעשרים דקות. והוא הצליח להציל עשרים חיים. למעשה, הוא הוציא מן האוטובוס יותר אנשים, אך לא כולם שרדו. כאשר Shavarsh צלל ועלה שוב ושוב על פני המים, ההמון שהתאסף ראה שכל גופו קרוע מרסיסים של החלונות השבורים.

לאחר המקרה, כשנשאה השאלה "מה היה הכי מפחיד?" - Shavarsh השיב:

-  "ידעתי שלמרות כל ההכנה הפיזית שלי, היו לי רק מספר מסוים של צלילות אותן יכולתי לשרוד. בעומק, הראות הייתה אפסית, לכן תפסתי במישוש את האנשים ושחיתי אתם למעלה – אחד אחד. באחת הפעמים, עליתי וגיליתי שאני מחזיק בידיי ... כרית עור של המושב. הבטתי בה והבנתי את מחיר הטעות שלי – והמחיר זה חיים של מישהו. אני עדיין חולם על הכרית הזו בלילות."

מעשה הגבורה הזה, עלה לו יקר. הוא חלה בדלקת ריאות דו צדדית חמורה, עם סיבוכים של ספסיס – וזה בגלל שאל תוך האגם הושלך הביוב של העיר. הרופאים בקושי רב הצליחו להציל את חייו, אך לשוב לספורט הגדול – כבר לא היה שום סיכוי. Shavarsh Karapetyan הפך לנכה.

הוא הרס את הכישרון היוצא דופן שלו. אך כפי שאמר לאחר מכן – הוא היה עושה זאת שוב בלי להסס. ואכן כן, כעבור זמן קצר הוא נלכד לסיטואציה דומה, אך הפעם הוא היה צריך להילחם נגד כוחות טבע אחרים - נגד אש שפרצה בבניין רב קומות. גם הפעם הוא הציל המון חיים, וזה שוב נגמר בבית חולים, בכוויות ופגיעות. צירוף מקרים מוזר או ייעוד? מה תגידו? 

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> מחיר הטעות – זה חיי אדם