תגובה רשמית של הבית הלבן על המפגש עם חייזרים


 

תגובה רשמית של הבית הלבן על המפגש עם חייזרים


פיל לארסון, ממשרד מדיניות המדע והטכנולוגיה של הבית הלבן מגיב לשתי עצומות שקראו לחשוף את הקשרים שיש לממשל האמריקני עם חייזרים

תגובה רשמית של הבית הלבן לעצומות שקראו לממשל להודות במפגש עם חייזרים: "הודאה רשמית בנוכחות של חוצנים המעורבים בפעילות המין האנושי" ו"חשיפה מיידית של הידע הממשלתי אודות תקשורת עם יצורים חוץ ארציים" כאשר העצומה הראשונה זכתה עד כה למעל 5,000 חתימות והשניה – מעל 12 אלף.
 
כתב פיל לארסון, מיועציו של הנשיא אובמה

תודה לכם על חתימת העצומה הדורשת ממשל אובמה להודות בנוכחותם של חייזרים כאן על כדור הארץ.

לממשלת ארה"ב אין כל עדות לכך שצורת חיים כלשהי קיימת מחוץ לכדור הארץ, או שחייזרים יצרו קשר או מעורבים בפעילות של אנשים כלשהם. בנוסף, אין כל מידע אמין המוכיח קיומה של ישות כלשהי המוחבאת מעיני הציבור.
 ואולם, אין משמעות הדבר שהנושא של חיים מחוץ לכוכב הלכת שלנו לא נדון או נחקר. למעשה יש מספר פרויקטים החותרים להבנה הםא חיים יכולים להתקיים או אף קיימים בפועל מחוץ לכדור הארץ. הנה כמה דוגמאות:

SETI- פרויקט החיפוש אחר תבונה חוץ ארצית, הוקם בתחילה בסיוע נאס"א, אך מאז עבר למקורות מימון פרטיים. המטרה המרכזית של SETI היא לפעול כאוזן ענקית בשמו של המין האנושי, המצביעה באמצעות מערך של טלסקופים קרקעיים לעבר החלל כדי להאזין לאותו כלשהו מעולמות אחרים.

קפלר הוא לוויין של נאס"א שמטרתו העיקרית היא חיפוש אחר כוכבי לכת הדומים לכדור הארץ. כוכב לכת כזה שיימצא באיזור החיים במערכת שמש רחוקה – לא חם מדי ולא קר מדי – יוכל באופן פוטנציאלי להוות בית לחיים כפי שאנו מכירים אותם. משימת קפלר מתוכננת לסרוק את האיזור שלנו בשביל החלב כדי לגלות כוכבי לכת סלעיים בגודל של כדור הארץ בתוך או ליד איזור החיים של השמש שלהם.

Mars Science Laboratory , או קיוריוסיטי היא רכב שנאס"א אמורה לשגר בקרוב למאדים. המעבדה שבתוך הרכב תחקור סלעים, אדמה, ומאפיינים גיאולוגיים אחרים במטרה לגלות את אבני הבניין הכימיים לחיים (כלומר תרכובות פחמן) על מאדים ותעריך האם הסביבה במאדים היתה טובה בעבר כדי לראות אם היו פעם חיים על מאדים.
 
נקודה אחרונה: מדענים ומתמטיקאים רבים בחנו באור סטטיסטי את השאלה האם החיים יכולים להתקיים מחוץ לכדור הארץ והגיעו למסקנה כי הסיכויים לגילוי חיים מחוץ לכדור הארץ הם גבוהים, כלומר יש סיכוי סביר שבאיזשהו מקום בקרב טריליוני על טריליוני הכוכבים ביקום ישנו עוד כוכב לכת המהווה בית לחיים. רבים גם העירו, עם זאת, שהסיכויים שלנו ליצור קשר עם מי מהם, במיוחד עם התבוניים שבהם – נמוכים מאוד בהינתן המרחקים המעורבים בכך.
 
ואולם הכל בגדר סטטיסטיקה והערכות. העובדה היא שאין לנו עדות אמינה לנוכחות של חיים חוצניים כאן על כדור הארץ.
 
פיל לארסון עובד בתחום מדיניות החלל והתקשורת במשרד הבית הלבן למדיניות מדע וטכנולוגיה.
 
להודעה באתר הבית הלבן
 
אגב, מסתבר שהנושא הועלה בעבר גם בכנסת, והונצח באחת הידיעות הראשונות שהועלו באתר הידען – שאילתה: האם עב"מים נחתו בישראל.

מאת אבי בליזובסקי



מקור הכתבה: www.hayadan.org.il


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> תגובה רשמית של הבית הלבן על המפגש עם חייזרים