כיצד להתמודד עם מחלות החורף



כיצד להתמודד עם מחלות החורף


עם תחילת העונה הקרה אנו נוטים להתקרר. כמה טיפים פשוטים יעזרו לכם להתנגד למחלות.

אוויר צח.

הוא הכרחי. הסיבות למחלות החורף, בדרך כלל, קשורות לא לקור, אלא לריכוז החיידקים במקומות ציבוריים, שלא מאווררים היטב בתקופת החורף. לכן, העצה הראשונה: תאווררו את הדירות ואת המשרדים. אבל גם כן אל תשכחו להתלבש היטב – התקררות יתר גורמת להיחלשות הגוף.

נוזלים.

כאשר הטמפרטורה בחוץ יורדת – האנשים מתחילים לשתות פחות. וזה פוגע בריריות. יובש באף ובגרון מקדם את החדירה של חיידקים לתוך הגוף. רצוי לכלול בתזונה שלכם כמה שיותר נוזלים, במיוחד מים מינרלים. תה עם ריבת פטל גם מאוד שימושי.

מים מלוחים.

טוב לשטוף את הפה עם מים מלוחים. כך תוכלו להיפטר מחיידקים שנמצאים בפה ובגרון. מספיק להמיס כף מלח בכוס מים ולשטוף עם זה את הפה 5-6 פעמים ביום.

אמבטיה חמה.

מהן היתרונות של אדים ואמבטיות חמות? וירוסים מפחדים מטמפרטורה גבוהה, לכן שאיפה של אדים, אפילו אדי מים פשוטים - יכולה לעזור להתגבר על חיידקים. השפעה חיובית מתקבלת גם מאמבטיות חמות.

התרופות האופטימליות.

למניעה וטיפול בזיהומים נגיפיים מתאימות תרופות שמשפיעות על הווירוסים ומעודדות את פעילות מערכת החיסון.  אנטיביוטיקה לא משפיעה על וירוסים, ורושמים אותה רק בעת סיבוכים חיידקיים. תרופות אנטי נגיפיות רבות משפיעות רק על הנגיף (מבלי להשפיע על מערכת החיסון), והן מתאימות לטיפול בהצטננות, אך אינן מתאימות למניעה.

מרק עוף.

להתמודד עם המחלה, תעזור לכם גם התרופה העממית המנוסה - מרק עוף. הוא שומר על מאזן הנוזלים בגוף, לאדים מן המרק יש השפעה על החיידקים. חלבון שנמצא במרק עוף, מקדם באופן משמעותי את היווצרות הנוגדנים שמשפיעים על הוירוס.

עוד ויטמינים.

עם תחילת החורף, תתחילו לאכול כמה שיותר מזון שמכיל ויטמינים. נסו לאכול יותר פירות וירקות המכילים ויטמין C. ויטמין C מסייע להפעיל את תאי הדם הלבנים, שתפקידם להילחם בווירוסים מזיקים.

הימנעות מהרגלים רעים.

נסו בזמן המחלה להימנע מאלכוהול ומקפה. החומרים האלו מייבשים את הגוף, וכך גורמים להתפתחות הווירוסים. הרופאים גם מייעצים להפסיק לעשן.

הגוף חייב לנוח.

בזמן מחלה חשוב להימנע מפעילות גופנית מאומצת. הגוף זקוק למנוחה על מנת להתמודד עם המחלה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> כיצד להתמודד עם מחלות החורף