10 הרגלים שמביאים לעוני


 

10 הרגלים שמביאים לעוני


1. רחמים עצמיים.

אנשים שמכוונים את עצמם לעוני, מרחמים על עצמם ומאמינים שפשוט לא נועדו להיות עשירים. יש כאלה שמרחמים על עצמם כי נולדו בתור אישה (כי הן חושבות שלגברים יש יותר הזדמנויות), יש כאלה שמרחמים על עצמם כי הם מלאים מדי (מבחינתם, אנשים רזים מקבלים מקומות עבודה יותר טובים), אחרים מרחמים על עצמם בגלל גובה, לאום, צבע עור או דת אבותיהם, ויש גם כאלה שמרחמים על עצמם בגלל שעוד לא התחתנו או בגלל שהתגרשו... הצעירים רואים בתור בעיה את גילם הצעיר וחוסר הניסיון, ומבוגרים להפך, מאשימים בכל את גילם.

איך אתם חושבים שאנשים מגיבים לאדם, שמרחם על עצמו בגלל דבר מועט כל כך, ומתמקד בזה במשך כל היום?
לרחם על עצמך – זו דרך מצוינת לקבל עוגן במשקל טונות, שיעצור אותך בדרך אל התפתחות אישית ויספק לך עוני נצחי. לרחם על עצמך - זו השיטה הטובה ביותר למציאת עבודה בשכר נמוך והמשך קיום עלוב.


2. תאוות בצע.

החיפוש המתמיד אחרי הודעות על "מבצע", חוסר נכונות לשלם עבור חינוך טוב לילדים שלכם (כי לכם אף אחד לא עזר), הרצון לגרום לצוות העובדים בחברה שלכם לעבוד ככל שיותר שעות עבור כמה שפחות כסף - זו אינדיקציה לכך שיש לכם כבר את ההרגל השני. השאיפה לחיסכון כולל – זה לא סימן לחכמה, אלא אינדיקטור לזה שאתם חווים חוסר איזון בין הכנסות והוצאות ובאים לפתור את הבעיה מהצד הלא נכון.

אדם "שתוכנן" לעושר – מוכן לשלם עבור דברים את הערך האמיתי שלהם ולתגמל בנדיבות את עבודת עוזריו – וגם מצפה מאותו הדבר מאחרים.


3. התעסקות בדברים שאתם שונאים.

שרה שונאת לשטוף כלים, אבל אף אחד לא רוצה לעזור לה. אבי לא סובל לטייל עם הכלב, אבל מתעצל לבנות בשבילו גדר שיטייל בגינה. קובי מתעצבן כאשר מגיע הזמן להכין דוח רבעוני, אבל אף אחד מסגניו לא מסוגלים לעשות את זה. לאה שונאת את עבודתה כמורה מחליפה, אבל רק כך היא תוכל לעמוד בתשלומי ההלוואה שלקחה לפני שנה...

כל האנשים האלה מוכנים לכישלון ועוני - והסיבה לכך זה התחושות שהם חווים כאשר צריכים לעשות משהו לא אהוב. המפתח לגאולה מההרגל השלישי של עניים – זה לעשות לא את מה שחייבים, אלא את מה שיביא לכם את הסיפוק הגדול ביותר. רק בתחום הזה, תקבלו תוצאות מעולות!


4. כסף – כמודד הצלחה

אנשים עניים מאמינים, שרק לאחר שיהיה ברשותם סכום מסוים של כסף הם יהיו מאושרים. רק סכום מסוים בבנק יכול לתת להם הזדמנות להרגיש את העושר דרך קניית בגדי מעצבים, בית יפה, נסיעות ועצמאות מבני הזוג או מההורים. אבל הניסיון מראה שהעושר בכל זאת לא מגיע. אנשים מצליחים מודדים את העושר לא ביחידות כסף אלא בדברים אחרים אישיים.


5. הוצאות של יותר כסף ממה שאתם יכולים להרשות לעצמכם.

כרטיסי האשראי ועובדי הבנק החייכנים בשמחה יעזרו לכם להיכנס לחובות. אדם שלא רוצה להצליח, לא רוצה להבין את ההבדל בין לקחת אשראי שימושי בשביל פיתוח של העסק, לבין הלוואה הרסנית לקניית מכונית יוקרה או טיולים בחו"ל.


6. בחירת תועלת מיידית.

הרצון לקבל הכל ועכשיו - זה המאפיין הנצחי של העניים. הם אינם מסוגלים להבין, שקבלת תפקיד בחברה, עם שכר ממוצע – ישתלם הרבה יותר כעבור כמה שנים, מתפקיד בו אתם דואגים רק לכמה תקבלו מחר. סטודנטים שמוכנים מראש לכישלון מדברים רק על זה שהמוסד הלימודי רק מבזבז את זמנם, ואת הזמן הזה הם יכלו להשקיע על "עשיית כסף טוב".


7. לקטר.

החיים קשים? פשוט נוראים? מסביב יש רק שחיתות, אפליה, גסות ופשע – ולאדם נורמלי כמוכם אין מקום להצלחה? עם כל זה יסכימו המפסידנים הפוטנציאליים. התרופה לטיפול בהרגל הזה – זה להיות יצירתיים. מצאו הזדמנות ייחודיות להילחם בדברים הרעים שמסביב, תצאו מנצחים מהמצבים שמלכתחילה היו חסרי תועלת בשבילכם.


8. השוואת עצמך לאחרים.

יגעל חושב שהוא טוב יותר מחבריו לכיתה, כי הוא היה היחיד שסיים את לימודיו עם ממוצע של 100. דוד בטוח שהוא גרוע יותר מכל חבריו, כי רק הוא לא מצא עבודה לקיץ. משה מתעב את אחיו, כי אין לו מכונית יוקרה כמו שיש לו. ואילנה רוצה לחנוק את חברתה כי יש לה יותר גברים...

לכל האנשים האלה מפותח ההרגל השמיני של הדרך לכישלון - הרצון להשוות את עצמם לאחרים. תחשבו, האם ההרגל הזה כדאי או שעדיף לא לתת לעולם החיצוני להשתלט עם העולם הפנימי?


9. מדידת שפע בכסף.

אנשים עשירים באמת, לא רק שוברים את הקשר בין עושר וכסף (כאשר הם נפטרים מההרגל ה-4 של העניים) אלא גם מבטלים את סימן השוויון בין גודל החשבון לבין עושר אמיתי.

העושר האמיתי – זה היכולת לגייס כספים מאפס ולארגן עסקים חדשים - ואז אתם לא צריכים לפחד מפשיטות רגל או צרות כלשהן. אדם מוצלח באמת אינו תלוי בהיקף של "שק הזהב" שלו.


10. לבודד את עצמכם מן המשפחה שלכם.

מפסידנים נהדרים יוצאים מאלה שמתרחקים מהמשפחה שלהם. הם מסבירים את התנהגותם בזה, שמשפחתם לא מסוגלת או לא רוצה לתמוך בהם בזמנים קשים, להלוות להם כסף וכדומה. הם לא מבינים שהמשפחה - זהו מקור מצוין לתמיכה נפשית, אליו ניתן לגשת כאשר בכל התחומים האחרים בחיים, לא נשאר כלום. רק אהבה יכולה לעזור לקום על הרגליים כאשר אין שום תקווה - ואז מושג העושר והאושר האמיתי.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> 10 הרגלים שמביאים לעוני