עשרת החופים המסוכנים ביותר בעולם


 

עשרת החופים המסוכנים ביותר בעולם

 

כאשר יוצאים לחופשה, תיירים רבים נוטים לדמיין מראש איך ישחו בים העדין, ישתזפו על החוף החולי, ובכלל ייהנו מכל התענוגות המגיעים להם בחופשה. אבל לא תמיד ולא אצל כולם החופשה עוברת לפי התרחיש המתוכנן מראש. מה יכול להשתבש?

נשיכה של דג פיראנה או של כריש, ארס המדוזה או קרינה במינונים גבוהים, פגיעות פיזיות וסכנה של שוד – על זה אנחנו מדברים.

המילה "חוף" מזוהה עם דברים כמו שמש, ים, חול וגלישה. עם זאת, כדאי לזכור שחופים מסוימים עשויים לספק לנופשים לא רק שלווה ושמחה. נופש בחלקם כרוך בסכנה, עד כדי כך שאפילו רחיצה תמימה בים יכולה להביא לתוצאות חמורות מאוד. לחופים המסוכנים ביותר בעולם, באופן מסורתי נחשבים חופי אוסטרליה, בגלל הכרישים. אבל למרבה הצער, הכרישים – זה לא האיום היחיד לתיירים שנופשים בחוף הים או האוקיינוס.


חופים בקווינסלנד ואיי טיווי (אוסטרליה):

מדוזות רעילות

בנוסף להתקפות של כרישים, שזה דבר די נפוץ באוסטרליה, כמעט מדי שנה הנופשים בחוף הצפוני, נופלים קרבן למדוזות רעילות. הן בעלות אחד הארסים החזקים ביותר אצל בעלי חיים, וכוויה שנגרמת על ידי התאים הצורבים שלהם יכולה לגרום למוות תוך דקות. בנוסף, המדוזות האלו אינן בולטות למדי, וקשה להבחין בהן במים.

הכי קל להיתקל בהן במי הים טימור ואראפורה, המקיפים את איי טיווי ואת חוף הצפון מזרחי של קווינסלנד. "צרעות הים" - כפי שהן נקראות לעתים - גם הפכו לסמל של אתרי הנופש האלה: בשנת 2011 באוסטרליה, הפיקו מטבע כסף עם התמונה של המדוזה.

עם זאת, מקרי המוות אחרי המפגש עם המדוזות האלו נדירים יחסית. למי הן כן מסוכנות – זה לילדים - לעתים קרובות הם אינם שורדים אחרי הכווייה. לכן, מתוך 30 מקרים מדווחים ב-20 השנים האחרונות – 12 מהם נגמרו במוות של הילדים.

כדי למנוע את הסיכון, מומחים ממליצים להימנע משחייה בחוף הצפוני של אוסטרליה מחודש אוקטובר עד לאפריל, במיוחד בשעות אחר הצהריים - כאשר המדוזות פעילות ביותר.


חופי Fish Hoek (דרום אפריקה):

הכריש הלבן

קייפ קוסט הוכרז שוב ושוב כמקום המסוכן ביותר בעולם לתיירות: מימי חוף האוקיינוס האטלנטי שמקיף את חופי המחוז ווסטרן קייפ, הוא ביתם של האוכלוסייה הגדולה בעולם של כרישים לבנים, אשר עם תחילת חום קיצי, נעשים אגרסיביים במיוחד.


ולמרות העובדה כי ברוב המכריע של אתרי הנופש בחופי דרום אפריקה, עוד בשנות ה-60  שמו רשתות תת מימיות - הניסיון למנוע את תקיפות הטורפים נכשל. לדוגמה, בשנת 2010 נרשמו 21 התקפות כרישים ללא התגרות מוקדמת, ושישה מהן הסתיימו במוות.

מי שלא רוצה לחזור על גורלם של הקורבנות, יכולים לעקוב אחר הפעילות של הכרישים הלבנים באתר של הארגון "Shark Spotters" .


Zipolite Beach (מקסיקו):

זרם מעמקים חזק

החוף הקטן והשקט, בעל חול לבן משיי ומי הטורקיז של האוקיינוס השקט, מושך אליו תיירים רבים. עם זאת, המקומיים מעדיפים להימנע מהמקום הזה - במיוחד בתקופה מחודש אפריל עד יוני, כאשר המים, איך שאומרים כאן, "מורדים".

מדובר על זרמים חזקים, כולל ההפוכים, שאי אפשר להבחין בהם מהחוף. בנוסף, במהלך חודשי הקיץ, כאשר הירח מלא, בדרך כלל מתרחשים גאות ושפל של הים התיכון, שעם כוח הזרימה שלהם קשה להתמודד אפילו לאדם בוגר. הסכנה עולה בגלל צוקי ים וסלעים שאורבים במעמקי האוקיינוס.

בכל שנה, ממשלת מקסיקו משקיעה כסף רב בארגון של עבודת מצילים, ואכן מאז שנת 2007 על החוף לא הייתה תאונה קטלנית אחת, הודות למאמצים של המצילים. בשנת 2010, ניצלו באופן רשמי 180 אנשים שלא הצליחו להתמודד עם הזרם ועם הרצון ללכת לשחות למרות דגלי אזהרה שהוצבו על החוף.


Bikini Atoll (איי מרשל):

רמות גבוהות של קרינה

האטול הקטן שבאוקיינוס השקט, מפורסם לא רק משום שהוא נתן את השם לבגדי הים. בתקופה של שנים 1946-1958, ארצות הברית השתמשה באי לניסויי פצצות אטום ומימן במבצע "Crossroads". במהלך הניסוי ב-1 למרס שנת 1954, האי נהרס כמעט לגמרי. מאוחר יותר, מעל 800 בני אדם תושבי האטול באוקיינוס השקט, מתו מסוגי סרטן שונים, שנגרמו מהניסויים הגרעיניים.

רמות הקרינה עדיין מעל הנורמה, אבל עם זאת, רבים מאמינים שכמה מחופי ביקיני  מתאימים לנופש: תיירים מכל רחבי העולם נמשכים לשם בגלל "הבידוד" של האי הגרעיני. עם זאת, להגיע לאטול לא כל כך פשוט: או במשלחת של צלילה, או להזמין מקום תיירותי באתר הרשמי של ביקיני.


חוף New Smyrna (ארה"ב):

תאונות, כרישים, מכות ברק

אחד החופים המרכזיים של פלורידה, זכה בצדק להכרה כחוף חסר המזל.  בשנת 2010 תועדו שם 640 התנגשויות של כלי שיט שונים, 68 מהם הובילו למוות – זהו המספר הגבוה ביותר של תאונות על פני המים, שנרשם אי פעם בחופי ארצות הברית. מומחים מייחסים זאת לצפיפות רבה על החוף: המצילים וסיירת המים פשוט לא מספיקים לעקוב אחר כולם.

בנוסף, ניו סמירנה מסוכנת בגלל מכות ברק. במהלך 50 השנים האחרונות, ברק פגע והרג שם 459 אנשים.

בנוסף לכל האמור לעיל, ללא תלות במזג האוויר, הנופשים על חוף ניו סמירנה – הם מטרה לכרישים. בקיץ שעבר, 13 בני אדם ננשכו, ולמרבה המזל, רק מקרה אחד היה קטלני.


חוף Copacabana (ברזיל):

רמות גבוהות של פשיעה

החוף, שבאמצע שנות ה- 1950, היה מקום הנופש עבור החברה הגבוהה, היום נחשב לבעל מוניטין של המקום הבעייתי ביותר לנופש: מדד הפשע שם - מהגבוהים בכל ברזיל. זנות, שוד, סחר בסמים, אונס ואפילו חטיפה – הם תופעות יומיומיות במקום הזה. בשנת 2010, כ-80 איש הפכו לקרבנות פשע ברמות חומרה שונות, ו-30 אנשים נהרגו.  

עבור ממשלת ברזיל, האיזור הזה הוא אחד הבעייתיים ביותר. הנופשים גם מספרים, שהסכנה מחכה לנופשים לא רק על החוף של קופקבנה, אלא גם בבתי המלון שעל החוף. בנוסף, בתחום המים של קופקבנה התקפות פירטיות של ספינות זה דבר לא נדיר.


Repulse Bay  (הונג קונג):

זבל

השם הסיני המקורי של המפרץ האי הזה בדרום הונג קונג, מתורגם כ-"מקום, בו השחפים מקוננים". עם זאת, הציפורים עזבו את המקום מזמן, כי המפרץ מזוהם ומלא זבל.

עבודות הבנייה, שהחלו בתחילת המאה הקודמת, גורמים לנזק עצום לסביבה של האזור: הפסולת התעשייתית משוחררת ישירות לתוך המים של ים הסין הדרומי. זיהום מפרץ המים הוא כל כך גדול, שבמקומות מסוימים נראו "זרמים אדומים", והבדיקות האפידמיולוגיות של המים הראו נוכחות של מספר ענק של יסודות כימיים.

כל זה הוביל לצמיחה של חיידקים ואצות-טפיל, שהורגים את כל החיים הימיים וגם מדיפים ריח מתמיד. תושבים מקומיים וארגונים סביבתיים מנסים להתמודד עם הפקרות התעשייתית, על ידי ארגון שביתות הגנה על האקולוגיה של האזור.


חופי סאו פאולו (ברזיל):

פיראנה

מאז ימי הטיול המפורסם של תיאודור רוזוולט באמזונס, היחס לדגי פיראנה לא השתנה. טורפי הנהר עדיין מהווים סיכון לבני אדם.


הם הכי פעילים בדרום מזרח של נהר האמזונס בברזיל. כך, בשנת 2002, בחוף קונסייסאו בעיר סנטה קרוז, תוך 5 סופי שבוע 38 שחיינים נפלו קורבן לדגים הטורפים. שני מקרים נוספים של תוקפנות הפיראנה נרשמו בשנת 2003 בחופי איטפואי ואיקנגה: שם במשך שבועיים, דגי פיראנה התנפלו על יותר מ -50 אנשים.


חופי וירג'יניה ביץ' (ארה"ב):

תקיפות של שועלי בר

וירג'יניה ביץ' מוזכרת אפילו בספר השיאים של גינס: זו עיר בעלת החוף הציבורי הארוך ביותר בחוף האטלנטי ובמפרץ צ'ספיק. בנוסף, היא נחשבת גם לעיר נופש הנקיה ביותר באמריקה.

עם זאת, הגנים והחופים של וירג'יניה ביץ' מושכים לא רק את התיירים, אלא גם את חיות הבר. התקפות של שועלים נגועים בכלבת נעשו יותר תכופות, מחודש יוני 2010, ובחודש מרץ  2011, שועל תקף שלושה מבקרים בחוף - נשך ושרט אותם.

התקפות של חיות הבר בווירג'יניה ביץ', זה דבר די נפוץ: בנוסף לשועלי בר, בסתיו 2006 דווח שליד היער, בקרבת פחי אשפה נראו דביבונים וסנאים.


Cable Beach (אוסטרליה):

תנינים

חוף שנמשך 22 קילומטר, התחיל למשוך את תשומת הלב של האקולוגים לא כל כך מזמן. זה המקום, בו לאחרונה תועדו הופעות של מספר תנינים בגודל זוועתי, ולאחרונה, ב- 25 ביולי - החוף שוב נסגר רשמית.


כמין ביולוגי, התנינים מוגנים על ידי החוק האוסטרלי, ואסור לצוד אותם מאז שנת 1974. המומחים טוענים, שזו הסיבה לריבוי התקפות אנשים על ידי התנינים. בדרך כלל התקפות תנין באוסטרליה מתרחשות בחופי הטריטוריה הצפונית - באתרים פופולריים כגון קווינסלנד וסביב העיר דארווין. במהלך 25 השנים האחרונות היו יותר מ- 10 מקרי מוות.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עשרת החופים המסוכנים ביותר בעולם