Monowi - עיר של תושב אחד


 

 

 

Monowi - עיר של תושב אחד


רבים נוסעים לארה"ב מכל מני סיבות. חלק רוצים לראות את הקניונים, בעוד שאחרים רוצים להצטלם ליד "פסל החירות", ואחרים ממהרים להגיע לעיר של המזל – לאס וגאס.


אבל מעטים יודעים שבארצות הברית, יש עיר בה חי רק תושב אחד. כדי להגיע לעיר הזו, צריך לנסוע עד לנברסקה. כל אחד באיזור מכיר את העיר, וכל אחד יוכל לכוון אתכם אליה.

בעיר חיה אישה אחת בלבד – אלזי איילר בת ה-77. שם היא בעלת הבית של הפאב המקומי, הבעלים של הספרייה (שהיא ירשה מבעלה), וגם - ראש העיר.

שיא הפריחה של העיר הייתה בשנות השלושים, כאשר חיו בה כ- 150 איש. מאוחר יותר, הם התפזרו בערים השכנות והגדולות. בסוף שנות התשעים, הזוג איילר נותר התושבים היחידים שנשארו בעיר.


לאחר מותו של בעלה, אלזי נותרה לגמרי לבד. בכל שנה היא משלמת מסים לעצמה עבור תחזוקה של ארבעה פנסי רחוב ומנהלת את הפאב המקומי, אליו לפעמים באים אנשים שעוברים באיזור. המעמד של ההתיישבות והתפקיד של ראש העיר נותנים לה את הרישיון לייצר אלכוהול "בייתי" – אותו היא מוכרת בפאב שלה.


האישה לא מתכוונת לוותר. למרות שכולם נטשו את העיר, היא מנסה לשמור על הסדר והניקיון באיזור. באופן מפתיע, בספריה המקומית שמכילה אוסף נרחב של 5 אלף ספרים, יש קוראים מן הערים והכפרים הקרובים. וזה נותן לה תקווה כי יום אחד אנשים יחזרו לשם.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> Monowi - עיר של תושב אחד