עובדות מעניינות על הונאה


 

 

 

עובדות מעניינות על הונאה

 

- נוכלים יוזמתיים פעם הצליחו להשכיר את הבית הלבן. את הבית הלבן קיבל לשימושו הפרטי חקלאי, לתקופה של 99 שנים עבור רק 100 אלף דולר. זה קרה בשנת 1925.

- בשנת 1925, נוכל אחד קרא בעיתון של פריז שמגדל האייפל נמצא במצב נורא, ואנשי העיר שוקלים להסיר אותו. רסקאל מיד לקח חדר מפואר במלון, לשם הזמין חמישה סוחרים גדולים של גרוטאות מתכת. את המגדל קנה איש עסקים מהפרובינציות, שהודה בזה רק בשלב הרבה יותר מאוחר - הוא התבייש.

- להונאה מוצלחת אפשר להוסיף גם את המעשה של קורנליוס קרוק, שבהיותו יושב בכלא, כתב ופרסם את הספר "תפוחים ירוקים", אשר הפך לרב מכר. מאוחר יותר התגלה שהרומן מורכב כולו מקטעים מיצירותיו של ג'ק לונדון, מארק טוויין, ה.ג'.וולס וסופרים מפורסמים אחרים.

- בתחילת שנות ה -90, אמריקאי מאופר ולבוש כמו מייקל ג'קסון, עשה קניות לעתים קרובות בחנויות, וביקש מהם לשלוח את החשבון לביתו של ג'קסון. במקביל באנגליה, שני אחים במשך 5 שנים, נסעו ברולס רויס שכור, והציגו את עצמם כבני המשפחה של משפחת המלוכה.

- זייפנים מצויים גם בקרב מדענים. לדוגמה, מדען אחד גילה במהלך החפירות את ה-"חוליה החסרה" של האבולוציה האנושית. זו הייתה סנסציה! אך כעבור 50 שנה, בדיקה קפדנית אישרה שיש בעיה בגולגולת. וליתר דיוק - אל הגולגולת של האדם הוצמדה לסת של קוף.

- להיסטוריה של הפריז, נכנסה גם אישה בשם אוולין לייל. היא נעצרה כאשר התחתנה בפעם ה-44. היא "חיה בעושר ואושר" עם בעליה רק לילה אחד, ובבוקר היא כל פעם נעלמה עם המתנות ועם החסכונות.

- ההונאה המוזיקלית המפורסמת ביותר הייתה הדואט «מילי ונילי». זה היה צמד זמרים מגרמניה, מאוד פופולרי בשנות ה -80. הנערים הצליח אפילו לזכות בגראמי. אבל איכשהו במהלך ההופעות החיות ב-MTV, פתאום התברר שהחבר'ה לא רק לא יודעים לשיר, אלא יש להם היעדר מוחלט של חוש מוזיקלי. את כל השירים שלהם ביצעו זמרים אחרים. נגד «מילי ונילי» הוצגו 26 תביעות אשר ריקנו את כיסיהם.

- פעם אחת, שתי חברות בנייה נפלו קרבנות להונאה שהציעה לשחזר את הקולוסיאום. כל אחת מהחברות הציעה שוחד ל-"נציגים של ממשלת איטליה" כדי לקבל את החוזה, וכמובן נפלו בפח.

- משטרת צרפת מעריכה, שאת הלובר ניסו למכור בחלקים או בשלמותו לפחות 18 פעמים.

- לאחד הנוכלים הגדולים ביותר בעולם קוראים פרנק אבג-ניל. במשך מעל ל-5 שנים הוא שדד בנקים. ובמקביל עבד כטייס בחברת התעופה "פאן אמריקן", מה שאיפשר לו לנוע בחופשיות ברחבי העולם. בתור אדם ללא השכלה גבוהה, הוא זייף תעודה מאוניברסיטת הארוורד, הצליח לעבור את הבחינות ולקבל עבודה במשרדו של היועץ המשפטי הממשלתי בלואיזיאנה. במהלך חמש השנים, פרנק הרוויח 2.5 מיליון דולר. אגב, כיום הוא עובד כיועץ לזיהוי הונאה בחברה אמריקאית גדולה.

- שיא בהונאה דרך האינטרנט נמצא בבעלות האקרים רוסים. הם קיבלו גישה לחשבונות של בנק סקנדינבי, וגנבו כ- 1,1 מיליון דולר.

- אחד הנוכלים המתוחכמים ביותר היה הרוזן קליוסטרו, ששיכנע את האריסטוקרטים של לונדון שהוא בן 1800 שנה. עבור "שיקוי הנעורים" שלו, האריסטוקרטים שילמו הון. לפני מותו הוא התוודה, שהוא מכר את השתן שלו.

- להונאה הגדולה ביותר של המאה ה -20, נחשבת הנחיתה של ארמסטרונג על הירח. זו לא עובדה שלא הייתה נחיתה על הירח. אך עובדה וודאית שהסרט הדוקומנטרי צולם לא בירח, אלא במדבר נוואדה.

- בניו יורק, רמאי אחד מכר פעם את פסל החירות! קנה אותו איש עסקים מאוסטרליה, אשר הנוכל גילה לו בסוד, שממשלת ארצות הברית מתכננת להרחיב את המזח, והפסל מאוד מפריע לזה. אגב, זה מקרה נדיר שבו הרמאי נתפס, והוא אפילו קיבל חמש שנות מאסר. אבל לאחר מכן הוא חי בעושר בלוס אנג'לס.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עובדות מעניינות על הונאה