אילו פרחים מתאימים לגינה


 

אילו פרחים מתאימים לגינה

ישנם שלל זנים של פרחים לגינה המתאימים לאקלים הישראלי. במאמר זה נסביר על החלוקה של פרחים לגינה לעונתיים ורב שנתיים, בהמשך נפרט כמה מן הזנים הנפוצים מכל סוג.  

פרחים עונתיים



מחזור החיים של פרחים עונתיים נמשך חודשים ספורים בלבד. לאחר קמילת הפריחה ימות הצמח כולו ולא ישוב עוד לפרוח. פרחים לגינה מסוג זה יש לשתול לקראת התקופה בה יגיעו לשיא התפתחותם.
פרחים עונתיים מתאימים לתנאי מזג אוויר האופייניים לעונה מסוימת. הכרחי שיקבלו את כמות המים לה הם זקוקים, כך גם לגבי כמות אור שמש ותנאי לחות. ניתן לחלק פרחים לגינה עונתיים לכאלה הפורחים בקיץ וכאלה הפורחים בחורף.

פריחתם של פרחים עונתיים רבים היא מרשימה ומרהיבה ועשויה להחזיק מעמד זמן רב לאורך העונה החביבה עליהם. עוד סיבה התורמת לפופולאריות של פרחים לגינה מזנים עונתיים היא העובדה כי מחיריהם נוטים להיות זולים וכך ניתן לרכוש כמות גדולה וליפות את הגינה כמעט "בן רגע".

פרחים לגינה מזנים עונתיים

זנים פופולאריים של פרחים עונתיים הם :
פרחים לגינה מזנים עונתיים המתאימים לחורף – לוע הארי שפריחתו צבעונית ונמשכת זמן רב (לעיתים אפילו לתוך הקיץ).
ציפורן החתול שפריחתם בצבע כתום עז או צהוב. גודטיה שפריחתה ורודה ויש לשותלה רק מחודש דצמבר והלאה.
מימול שפריחתו מנומרת בשלל צבעים ומתאים במיוחד לסלים ואדניות. מנתור מאפיר שפריחתו הססגונית ניחנת בניחוח נעים ועדין. 

פרחים לגינה מזנים עונתיים המתאימים לקיץ – וינקה שפריחתה לבנה, ורודה או סגולה. פרחים אלה חובבים אור שמש ויש למקמם כך שיזכו לשמש ישירה במשך רוב שעות היום.
גומפאנה שלה פריחה ממושכת של פרחים קטנים ואדומים המתאימים היטב למסלעות. חמנית – הכוונה לחמנית מתורבתת שלה מגוון תתי זנים כגון נמוכים, גבוהים ועוד. קוראופסיס החובב שמש מלאה ופריחתו כתומה צהובה הנמשכת לאורך הקיץ כולו. כרוכלית שפריחתה כחולה או ורודה.
   
פרחים לגינה מזנים רב שנתיים

פרחים רב שנתיים יפרחו כבר בעונה הראשונה לשתילתם. לאחר קמילת הפרחים כדאי לגזום את הצמח הנותר וכך לעודדו להמשיך ולהתפתח ולפרוח שוב בעונה הבאה. בדומה לפרחים עונתיים כל זן של פרחים רב שנתיים מתאים לעונה מסוימת. פרחים רב שנתיים, אם הם מטופלים נכון, יפרחו שוב ושוב בעונה המתאימה להם במשך שנים רבות.
כדאי לשלב פרחים לגינה מזנים רב שנתיים הפורחים בעונות שונות וכך להבטיח פריחה לאורך השנה כולה. חשוב למקם כל זן כך שיזכה לתנאים הדרושים לו מבחינת אור שמש, כמות מים, הגנה ממזג אויר סוער, סוג קרקע ועוד. מומלץ להתייעץ עם בעלי ידע בנושא לצורך מיקום נכון.

בארץ ישנם פרחים לגינה מזנים רב שנתיים רבים כגון :
מרווה שפריחתה בצבעי סגול ונמשכת מן האביב, דרך הקיץ כולו ועד תחילת הסתיו.
לוונדר שפריחתו אף היא סגולה ועשויה להמשיך באופן רצוף לאורך השנה כולה. לובליה שפריחתה נמשכת מן החורף ועד תחילת הקיץ. ורבנה שפריחתה אדומה ונמשכת מן האביב ועד לסתיו.

השוואת מחירי פרחים בכל הארץ!!

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> אילו פרחים מתאימים לגינה