חיים ללא כסף


 

 

 

חיים ללא כסף

כמה זמן אתם תוכלו לחיות בלי פרוטה בכיס, ללא כרטיסי אשראי, שוברי קניה, המחאות ואמצעי תשלום אחרים? ברור שלא הרבה זמן. במיוחד בעיר, איפה שבנוסף צריך לשלם עבור שירותים שונים, לשלם שכר דירה, נסיעות וגם לקנות אוכל. המשימה של לחיות לפחות כמה חודשים ללא שום כסף נראית בכלל בלתי אפשרית, אבל לא עבור היידמרי שוומר בת 69 מגרמניה, שסירבה להשתמש בכסף במשך 15 שנה וטוענת שכך הרבה יותר טוב לחיות.

הסיפור המדהים התחיל לפני 22 שנה, כאשר היא התגרשה מבעלה ועברה עם הילדים לעיר דורטמונד. הדבר הראשון בו היא הבחינה זה שבמקום מגורים החדש, יש מספר גדול של אנשים חסרי בית. זה זיעזע אותה כל כך, שהאישה הרחמנית החליטה לעשות משהו. היא תמיד האמינה שהומלסים לא ממש זקוקים לכסף, כי הם יבזבזו אותו על דברים לא חיוניים כמו משקאות אלכוהוליים או סמים, ולא על בגדים חמים או אוכל. לכן המורה החליטה לפתוח חנות, שתפעל על העיקרון של "תן וקח".


זו הייתה חנות יוצאת דופן במובן המודרני. בחנות כל אחד היה יכול למכור חפצים או מיומנויות עבור חפצים ושירותים של אנשים אחרים, ללא עלות נוספת, אלא פשוט סחר חליפין.  במהלך כל הזמן של עבודת החנות, לקופה לא נכנסה אפילו אגורה. בגדים ישנים יכלו להימכר תמורת כלי מטבח, רכב יד שניה להחליף בשירותי אינסטלציה וכו'. אפשר היה לחשוב, שהרעיון המעניין באמת ימשוך את תשומת לבם של חסרי בית רבים. אבל הומלסים אמרו לה שאישה במעמד הבינוני לא יכולה להבין אותם, כי היא לא הייתה במצב בו הם נמצאים.


עם זאת, במקום קהל היעד של חסרי הבית, התחילו להגיע לחנות מובטלים וגמלאים של העיר, אשר כעבור כמה חודשים כל כך התאהבו בחנות, שניסו כפי יכולתם לחיות ללא כסף. כאשר היא הסתכלה על האנשים המאושרים, המורה חשבה שגם היא צריכה לנסות סגנון חיים כזה. לאחר שניסתה לחיות בלי כסף, היא נכנסה לזה, וחיה כך במשך 15 השנים האחרונות. אתם תגידו שזה בלתי אפשרי, אך הדוגמה החיה לפניכם. האישה הזאת הצליחה להישאר פעילה בחברה, לעזור לאחרים לחיות בעיר בלי לבזבז אגורה אחת.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> חיים ללא כסף