ההמצאות הישנות החריגות ביותר


 

 

 

ההמצאות הישנות החריגות ביותר


השנים שבין שתי מלחמות העולם היו מלאים במדע, תקווה ודברים כמו: נא"פ, נאציזם, זיקוק, חדשנות, וכו'. ההתפתחות המהירה של המדע הובילה ליצירתו של נשק גרעיני, הרעיון של בניית הקומוניזם לא הצליח, והנאציזם, טבע בדם של הקורבנות שלו.


אבל בשנות ה-1920 בזכות ההתלהבות היצירתית של הממציאים, יצאו לאור הדברים הרגילים כמו גלאי שקר, רמזורים, מסטיקים ופניצילין.


בשנות ה-30 הופיעו מנוע סילון, מסוק, שקיות תה, נייר דבק, עט כדורי ומכונת צילום הראשונה.


אבל יש גם דברים שנשכחו, דברים מבריקים ומטופשים בבת אחת. על רקע של מטמורפוזות גלובליות בעולם, נותרו כמעט ללא תשומת לב הרבה דברים נחמדים. האנשים חשבו על העתיד והמציאו ...


הרשו לנו להפתיע אתכם בהמצאות של התקופה המפתיעה הזאת.


כובע-רדיו


ההמצאה הזו – זה אב טיפוס של ווקמנים. האמריקאים לוקחים את הקרדיט על המצאה זו, אבל בהיסטוריה מוזכר מהנדס מסוים מברלין. כפי שכתוב בפרסומת, מכשיר ה-"רדיוכובע" נוח מאוד, כי אתם יכולים להקשיב (וגם לתת לאחרים להקשיב) לדרשת יום ראשון, מבלי לעזוב את מגרש הגולף. נס הטכנולוגי הזה הופיע בתחילת שנת 1931. בזמננו, הכובה יהיה אקטואלי אולי לאוהדי ה- «Radiohead».

יש במוזיאון דוגמה נוספת של "כובערדיו", כנראה של תקופה שלאחר המלחמה.  אפשרות אחרת, אחרי המלחמה, כנראה. היוצר – ויקטור היופליך:

הקרוואן המתרחב


באמריקה, אנשים רבים חיים חיי נוודות, ונעים ממקום למקום בקרוואנים. במהלך השנים, משפחות של הנוודים גדלות, הדברים נאגרים והמקום שבקרוואן כבר לא מספיק. בשנת 1934 מהנדס צרפתי בנה קרוואן מתרחב.

פסנתר לשוכבים


נבנה בבריטניה בשנת 1935. באותן השנים, הביקוש להתקנים אלו היה גדול, בגלל השכיחות של פוליו.

משקפיים לקריאה במיטה


40% מהאנשים לא יכולים להירדם אם לא קוראים ספר או מגזין לפני השינה. אבל קריאה בשכיבה יכולה לגרום לבעיות צוואר. כדי לשמור על הבריאות של אוהדי הספרים, בשנת 1936 הבריטים המציאו משקפיים לקריאה בשכיבה.

אם תסובבו את הפריזמה שעל המשקפיים ב-180 מעלות – תוכלו לקרוא בכלי תחבורה ציבורית הומה אדם.

ז'קט עם חימום


זהו חלק של המדים של שוטרי כיוון תנועה אמריקאיים, שהציעו בשנת 1932. הז'קט מופעל על ידי חשמל, אליו השוטר מתחבר (מהעמוד שלידו השוטר עומד).

עיתון מתוך הרדיו


לא היה גבול לפנטזיה של המהנדסים של שנות 1930. המהנדסים היו בטוחים שבעתיד, בו אנחנו נמצאים היום, הכל יהיה בדיוק כפי שהם חזו. בשנת 1938, ילדים אמריקאים מניו יורק קיבלו "בפקס" את העיתון "האלקטרוני" הראשון בעולם:

לאחר מכן הופיעו במכירה מכשירי רדיו משולבים עם פקס. אם רוצים – שומעים חדשות או קוראים חדשות.

עגלת תינוק למקרה לוחמה כימית


בשנת 1938, הבריטים באמת ובתמים האמינו שבמוקדם או במאוחר, יפלוש היטלר או סטאלין ל"אימפריה" שלהם, וינסו להחניק את כולם בגז.  לכן, הומצאה עגלה אטומה לטיולים על קרקע מזוהמת. למרבה המזל, לא היה שום גז, והמכשיר אינו נכנס לייצור.

סירה ליחיד


סירת גומי מתנפחת לאלו שאוהבים להתבודד, מצוידת במגפיים. בסירה יכול להיכנס רק אדם אחד. זוהי המצאה הולנדית של שנת 1910 המאוחרות. זה דבר באמת מעשי מאוד.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> ההמצאות הישנות החריגות ביותר