עובדות על עצלנות



 

 

 

עובדות על עצלנות

 

1. אין זה סוד, שלמרות שהעצלנות נחשבת ל-"אמא של החטאים" - כמעט כולם בכל זאת עצלנים. מעת לעת, מה שנקרא "הבטלנות הבריאה" מופיעה ב- 100% מהאוכלוסייה ללא הבדל בין מעמד כלכלי, חברתי או גיל.

2. אפשר לשייך לסימפטומים העיקריים של עצלנות את "תסמונת הדוב", כלומר, האנשים כאילו נכנסים לתרדמת, ולא משנה מה היום או השעה. תקופות של שינה נמשכות בין 12 שעות ל- 15 ימים.

3. בגלל עצלנות, דרווין, צ'רצ'ל, פיקאסו, ואפילו איינשטיין אף פעם לא היו אהובים על המורים שלהם. את איינשטיין בכלל חשבו לעצלן וקשה הבנה.

4. עצלנות במקום העבודה, בדרך כלל מתרחשת כאשר המשימות של הבוס נראות חסרות תועלת בעיני העובד. או כאשר העבודה לא מעניינת לעובדים.

5. התקפי עצלנות יכולים להיות עונתיים. עצלנות כזו מופיעה בדרך כלל באביב. הגורם לעצלנות עונתית יכול להיות מחסור בוויטמינים וכד'.

6. בנוסף לעצלנות עונתית, יש עצלנות יומית. אפשר לחלק את כל בני האדם ל- "ינשופים" ו "העפרונים", ולכל אחד מהם יש את שעות העצלנות משלהם ביממה.

7. עם זאת, כל זה היו תופעות של "עצלנות בריאה". אבל יכולה להיות סיבה אחרת לכך שאתם לא רוצים לעשות כלום – זוהי מחלה, או יותר נכון חוסר של מלטונין בגוף.

8. מתברר שנשים פי 4 יותר עצלניות מגברים. לטפל בעצלנות מציעים להן בעזרת דיאטה מיוחדת, אשר מעודדת את ייצור המלטונין.

9. החוקרים גילו, שעצלנות טובה לבריאות. לעשות מעט ככל שאפשר - הרבה יותר בריא לגוף מאשר להתיש אותו. עם זאת, המדענים אינם מתנגדים לפעילות גופנית מתונה, כגון הליכה שקטה. במיוחד זה מתייחס לאנשים בגיל העמידה ומעלה, אשר אמורים להיות חסכוניים יותר בבזבוז האנרגיה.

10. אגב, עצלנות יכולה לבוא כתוצאה מעומס יתר, או יכולה לנבוע מסיבות רפואיות, כגון רמת סוכר נמוכה בדם, בעיות לב או כלי דם. אם אתם חווים עייפות כרונית, תתיעצו עם נוירולוג.

11. המדענים מאוסטרליה, גם מאמינים שעצלות – זה לא חטא, אלא סוג של מחלה, אשר קוראים לה "תסמונת חוסר מוטיבציה". זה פוגע בכל אדם חמישי בעולם ומתאפיין באדישות בלתי נשלטת.

12. לדברי הפסיכולוגים, הסיבה העיקרית לעצלות זה רגשות שליליים: פחד, אשמה, רוגז. רק על ידי הבנת הסיבה, נוכל להתגבר עם העצלנות. במילים אחרות – לא צריך להתנגד לעצלנות – צריך להימנע ממנה.

סיווג של עצלנים:

עצלן חלש.
העצלות מופיעה בגלל חולשה פיזית של האדם. במקרה הזה, ההאשמות והויכוחים לא יועילו. איך שאומרים – אי אפשר לקפוץ מעל הראש. אדם חייב לחזק את גופו. אפשר להשתמש בוויטמינים. יועילו גם ריצה, התעמלות, יוגה, שחייה. וגם, למרבה הפלא, העצלן הזה צריך פשוט שינה טובה.

עצלן משועמם.
זהו אדם, שלא רוצה לעשות את העבודה בגלל שהיא משעממת. עבודה לא מעניינת, אנשים שמשעממים אותו - כל אלה מחריפים את העצלנות. אבל עם סוג הזה של עצלות ניתן להילחם בקלות. רק צריך אומץ להודות שזה לא "שלך" ולהתחיל לעשות את מה שאתה רוצה. ואז, עצלות תיעלם.

עצלן לא מאורגן.
האדם מתעצלן ולא יכול להיכנס לקצב הנכון. עצלנות כזו היא מסוכנת ביותר, וכאן יכולה לעזור רק הכרחה בכוח. כל בוקר תתחילו בשאלה: "מה אני צריך לעשות היום?" וכמובן, לפעול כמתוכנן. חשוב לא להתעכב על כישלונות. ואל תשכחו להלל את עצמכם על הניצחונות.

העצלן הממציאן.
הודות לעצלנים האלו – החיים שלנו פשוטים יותר. לעצלן לא היה כוח ורצון לנקות – והוא המציא שואב האבק. או לא היה כוח לרחוץ חיתולי בד – והוא המציא חיתולים חד פעמיים. אז אולי גם אתם מתוך עצלנות תוכלו להמציא משהו שישמש את האנושות? אז, אם אתם עצלנים - זה לא אומר שאתם לא תועילו לחברה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עובדות על עצלנות