איך לבחור משקפי שמש


 

 

 

איך לבחור משקפי שמש

חומר:

החומר ממנו עשויות העדשות במשקפיים - צריך להיות הקריטריון החשוב ביותר בבחירת משקפי שמש, וזה משום שהבריאות הרבה יותר חשובה מהסגנון.

לרוב, עדשות זכוכית נחשבות לטובות יותר: הן לא רק מספקות הגנה טובה מפני קרינה אולטרה סגולה, אלא גם מעוותות פחות מעדשות הפלסטיק. בנוסף, הזכוכית עמידה יותר מפני שריטות. אבל לכל דבר יש גם חסרונות, והחסרונות של עדשות זכוכית - זה השבריריות שלהם והמשקל. עם זאת, פלסטיק באיכות גבוהה יכול להיות תחליף טוב לזכוכית. כדי שתהיה הגנה מפני הפרעות מזיקות, בייצור של עדשות פלסטיק מוסיפים חומרים מיוחדים, וגם מצפים אותם בשכבה מיוחדת. משקפי שמש עשויים מחומר זה קלים יותר.


בעת בחירת המשקפיים, חשוב לשים לב לסימון שלהם. «UV-A» ו- «UV-B» מציגים את אחוז רמת ההגנה מפני קרינה אולטרה סגולה. לפי הסטנדרטים האירופיים, משקפי שמש מחולקים לחמש קבוצות.
קבוצת אפס – משקפיים שקופות, שיגנו על העיניים רק מפני קרינה אולטרה סגולה (UV), שפורצת דרך העננים במזג אוויר מעונן (80-100% אור עוברים).
הקבוצה הראשונה – משקפיים שמיועדים לשמש לא פעילה (43-80%).
הקבוצה השנייה - בשביל מזג האוויר הקיצי האירופאי (18-43%)
הקבוצה השלישית – כאשר השמש בקיץ פעילה מאוד (8-18%).
הקבוצה הרביעית - בשביל בילוי בים או בסקי, מקום בו יש בשתקפות של השמש משטח מים או שלג (3-8%). בגלל השקיפות המועטת, המשקפיים האלה לא מומלצים בנהיגה.

נקודה חשובה נוספת בבחירת המשקיים – זה גודל העדשות. תזכרו, שמשקפי שמש צריכים להגן לא רק על העין עצמה, אלא גם על העור העדין שסביב העיניים – כך יהיו הרבה פחות קמטים באזור.

אם אתם הולכים לקנות משקפי שמש בשוק, תזכקו שהדברים הצבעוניים האלו, יכולים במקרה הטוב להשלים את ה"לוק", אך לא להגן מפני השמש. האישון, שמכוסה בעדשות כאלה, מרומה על ידי היעדר של אור השמש, ובמקום תגובה טבעית לאור השמש (כיווץ האישון) תהיה לו תגובה הפיכה – האישון יתרחב ויתן להיכנס לכל סוגי הקרינה.

צבע:

בחירת צבע של משקפי שמש, תלויה בהעדפות האישיות שלכם. אבל חוץ מזה, טוב לדעת איך גוונים שונים משפיעים על תפיסת העולם.

אחרי הכל, בשביל להעלות את מצב הרוח - לא מספיק ללבוש משקפיים ורודים. להפך, הגוון הזה לא מיטיב עם המצב הנפשי.

הכי אופטימלים הם גוונים של אפור כהה וירוק כהה: בראשון, העברת הצבעים הכי מותאמים למציאות, והמשקפיים עם הגוון השני יגרמו לעיניים שלכם להתעייף פחות, ויש להם סינון מקסימלי של קרניים מזיקות.

בשום מקרה לא מומלצות עדשות אדומות - כי הן מעוותות את הצבע, וזה משפיע על היתמצאות על פני השטח.

משקפיים בצבע צהוב או כתום טובים בזמן שהשמש לא חזקה במיוחד, ובנוסף הם נותנים אפקט מעניין במזג אוויר מעונן: הכל מסביב נראה יותר חמים ושמח. אבל, לבילוי בים הם לא מתאימים.

 

ועוד כמה דברים חשובים, שכדאי לשקול בעת בחירת משקפי שמש. משקפי שמש עם אפקט מראה, נועדו לשמש עם השתקפויות בים או בשלג. עדשות, שכהות יותק בחלק העליון ובהירות בתחתון - יגנו רק מפני השמש הגבוהה. אבל במשקפיים מסוג זה העיניים יתעייפו מהר, לכן רצוי שצבע המשקפיים יהיה אחיד.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> איך לבחור משקפי שמש