כיצד דיקור באוזן עוזר להפחתת משקל


 

כיצד דיקור באוזן עוזר להפחתת משקל 

טיפים להרזיה נכונה מהרפואה הסינית

ניתן לסווג את השמנת היתר ל- 2 סוגים עיקריים:

1. השמנה שכיחה אשר לא קשורה לשום מחלה.
2. השמנה נדירה שקשורה לבעיות בבלוטת התריס או בלוטות אנדוקריניות אחרות. (בלוטה אנדוקרינית זו בלוטה של הפרשה פנימית) למשל: נשים יכולות לעלות במשקל בזמן הריון ובתקופה של גיל המעבר.

הרפואה הסינית מטפלת בשני סוגי ההשמנה. כמובן שכאשר קיימת בעיה בבלוטת התריס יש לטפל קודם כל בבלוטה מכיוון שהרזייה רגילה לא תעזור במקרה זה.

המשקל הנורמלי נקבע ביחס לגובה שלנו וגם לרצון ספציפי של האדם כיצד הוא רוצה להראות. השמנת יתר היא הבעיה בעולם המערבי וגם בישראל. על רקע זה התפתחה בעולם תעשיית ענק שמטרתה "לעזור" לנו לרזות. משקל עודף נובע מעודף שומן. תעמדו בחדר אמבטיה מול המראה ותעשו כמה קפיצות. אם יש לכם קפלים שיתנדנדו בזמן הקפיצה אז יש לכם שומן מיותר!

השומן המיותר הוא לרוב תוצאה של :

1. אכילה מופרזת - כלומר צריך לדעת מתי לעצור לאכול.
2. תוצאה של צריכת מזון שמכיל יותר קלוריות משהגוף שלנו דורש לתפקוד התקין שלו ביום יום. כך השומן מצטבר ומצטבר לאורך השנים.
3. חוסר פעילות גופנית.
4. קיים גם גורם תורשתי. כלומר הילד יכול לרשת מההורה את כמות תאי השומן, הגדולה מהממוצע. מספר תאי השומן יכול לגדול עד גיל 20 והוא יכול לגדול כתוצאה מאכילת יתר בילדות. ילד שמן עלול לגדול למבוגר שמן.
5. אנו משמינים גם בגלל ש תאי השומן מתרחבים בגלל הצטברות יתר של השומנים בהם.
6. משקל האדם עולה גם עם הזדקנות. בנשים יותר מגברים.
7. משקל עודף בא לפעמים עכב הפרעות נפשיות. שימוש בתרופות הרגעה או בתרופות נגד דיכאון יכולים להגביר את התאבון.

מקומות ההשמנה העיקריים הם: אצל נשים יש נטיה להעלות משקל בישבן ובחזה, גברים נוטים להעלות כרס.

למה זה קורה: עם הגיל הפעילות הגופנית שלנו הולכת וקטנה והרגלי האכילה לא משתנים. אכילת יתר היא כנראה לרוב בעיה של הרגל כמו למשל עישון סיגריות. כמו שבמהלך טיפול אנו נותנים תמיכה לאלה שרוצים להיגמל מעישון, ניתן לתת תמיכה לאנשים שברצונם להיגמל מאכילת יתר. להיות שמן פרוש הדבר להכניס את עצמך לקבוצת סיכון של מחלות רבות כגון בעיות כלי דם כגון יתר לחץ דם, טרשת עורקים, בעיות של מפרקי הברכיים וקרסוליים, סוכרת, קוצר נשימה ועוד.

דיאטות בזק, תרופות הרזייה, אבקות חלבונים למיניהם כל אלה הם מוצרים של תעשיית ההרזיה, עולים הרבה כסף וברוב רובם של המקרים משפיעים לפרק זמן קצר בלבד. הם לא מקנים לנו הרגלי אכילה נכונים. הם גורמים להרעבה, החלשת הגוף שלנו והופכים אותנו לאנשים עצבניים ובלתי מאוזנים. רק טיפול מאוזן כמו דיקור יכול להועיל באמת להרזיה.

הפתרון: מחזקים את מערכת העיכול

במסגרת טיפולי הרזיה קיימים שני מסלולים עיקריים:
 
א. מסלול מושלם:
1. טיפול על ידי מיני מחטים באוזן להפחתת תאבון ולהרגעה.
2. טיפול לחיזוק מערכת העיכול על ידי דיקור כללי של מחטים סיניות. (בעל מערכת עיכול חזקה שולט על מערכת העיכול שלו. מערכת העיכול החלשה שולטת על האדם.)
3. לימוד טכניקה של הרפיה להפגת מתחים ולחץ.
4. אפשרות לקבלת מרשם צמחי מרפא סיניים, תוספות מזון והומאופתיה.
5. תפריט לדוגמה.

ב. מסלול רגיל:
1. טיפול על ידי מיני מחטים באוזן להפחתת תאבון ולהרגעה.
2. אפשרות לקבלת מרשם צמחי מרפא סיניים, תוספות מזון והומאופתיה.
3. תפריט לדוגמה.

איך עובדות המחטים:
המחטים באוזן יעזרו לכם להרגיש תחושת שובע כבר אחרי אכילת כמות קטנה של האוכל. במהלך הדיאטה, תחושת השובע תגיעה אחרי אכילת כמויות מזון הולכות וקטנות. המחט היא מיני-מחט אשר מחדירים לאפרכסת של אוזן שמאל. לאחר תקופה של שבועיים מוציאים את המחט ומחדירים מחט חדשה לאוזן ימין, גם כן לתקופה של שבועיים. בינתיים הנקודה הפעילה שאחראית על הפחתת התאבון באוזן שמאל "נחה". אחר כך מוציאים את המחט מאוזן ימין ומחדירים מחט חדשה לאוזן שמאל. המחט באוזן מכוסה על ידי פלסטר. מומלץ להדק את המחט עם האצבעות, פעמיים ביום. ניתן להתרחץ, לשחות ולבצע כל פעילות גופנית עם המחט, ללא הגבלה.

במסגרת המסלול המושלם מקבל המטופל טיפול לחיזוק מערכת העיכול על ידי דיקור כללי. מערכת עיכול בריאה וחזקה הינה ערובה לחילוף חומרים תקין, אשר יאפשר הרזייה ושמירה על המשקל לאורך שנים, בריאות וכושר גופני, מצב רוח משופר ועוד. לטיפול במחטים סגולות ריפוי נפלאות. המחטים יכולות לחזק את האדם, להרגיע מתח ועצבנות, להפיג כאבים ועוד. לטיפול במחטים אין תופעות לוואי. המחטים סטריליות וחד פעמיות. הן דקות כמו חוט השערה. המחטים לא פוגעות ברקמות הגוף אלה רק מזיזות אותן ולכן אין דם וכאב בזמן הדיקור.

כל מטופל רשאי לקבוע לעצמו את משך הטיפול, בהתאם לתוצאות, אך בדרך כלל הטיפול נמשך כ-3 חודשים. לנשים: לפני המחזור החודשי יש האטה בהפחתת התאבון.

בחמשת הימים הראשונים של הדיאטה אין לאכול כל דבר חמוץ ועגבניות. בתקופה זו יש לאכול מוצרים שינטרלו את חומציות בקיבה ויפעילו את המחט באוזן. מטופל שסובל מחומציות יתר בקיבה אמור להרגיש את פעילות המחט רק כעבור 5 ימים. מטופלים עם חומציות קיבה תקינה אמורים להרגיש הפחתת תאבון והרגשת שובע מוקדמת יום או יומיים לאחר קביעת המחט באוזן. בכל מקרה המחטים הן רק כלי עזר להפחתת התאבון וירידה במשקל תלויה בהרגלי אכילה בריאים וביצוע פעילות גופנית.
 
סודות ההרזיה הבריאה

1. צמצום אכילת לחם - לא יותר מפרוסה אחד או שתיים בבוקר של לחם קל. לא אוכלים לחם, פיתות ודברי מאפה אחרים במשך היום.

2. להפריד בין פחמימות וחלבון מן החי בארוחת הצהריים - יום בשר ללא פחמימות, יום פחמימות ללא בשר, בתוספת סלטים טריים.

3. שתייה מרובה של מים, תה צמחים, תה ירוק, מיצי ירקות, עשב חיטה ופירות עשירי סיבים. שתיית מיצים עתירי תאית מחזקים את מערכת העיכול. הסיבים מתנפחים בקיבה ויוצרים הרגשת שובע, מעודדים תנועתיות המעיים, מורידים רמת כולסטרול בדם ואת סכנת הסרטן במערכת העיכול.

4. שימוש נרחב בתוספת תאית (כגון סובין) למרקים.

5. קביעת מועד של ארוחה "מפסקת" כל יום בשעה 6 בערב. אחרי שעה 6 מותרים רק פירות או מיצים.

6. פעילות גופנית - חובה, במיוחד לאלה שכבר ניסו בעבר לרזות ולאנשים שהירידה במשקל שלהם נעצרת למרות הדיאטה. העוצמה של הפעילות הגופנית תלויה בגיל, מצב הבריאות וכוח הרצון של האדם. פעילות גופנית זו בראש ובראשונה הליכה מאומצת, שחייה ותרגילים עם מכשירים.

7. שעות שינה מספיקות.

8. אוכלים לאט ולועסים היטב.

9. אכילה בזמנים קבועים (בשום פנים לא "חוטפים").

תוספת תזונתית לחודש ימים הראשונים:
כפית של אבקת פולן בכוס מים פושרים בבוקר וכפית בצהרים על קיבה ריקה.
כמוסה של אסידופילוס איכותי 3 פעמים ביום על קיבה ריקה

רשימת ירקות ופירות המותרים: חסה, כרוב, כרובית, מלפפון, עגבנייה (ללא מיץ רק החלק הבשרני), שום, בצל, פטרוזיליה, שמיר, פלפל ירוק ואדום, שומר, סלרי, קולורבי, סלק, קישואים, תרד, אספרגוס, דלורית, ארטישוק, ברוקולי, צנון, צנונית. תפוחי עץ לא חמוצים, אגסים, פרות יער טריים, אפרסק, נקטרינה, אבטיח, מלון (כל הפירות חייבים להיות בשלים ולא בוסר).
פטריות מכל הסוגים.
מאכלים אסורים - כל סוגי הקטניות והירקות אשר מחוץ לרשימה הנ"ל. לימון, רסק עגבניות, פירות יבשים בסוכר, שימורי פרות מתוקים, כל מזון מטוגן על בסיס שמן, דברי מאפה שלא דלי קלוריות, סוכר ודבש, אלכוהול מכל סוג. משקאות ממותקים כגון קולה או ספרייט.

כדי להצליח עלינו לאמץ ולקיים הרגלי אכילה בריאים ולבצע פעילות גופנית כדי להוריד משקל יתר ולשמור על המשקל האופטימלי. יש לשמור על כך באופן עקבי ומוחלט. רצוי לצמצם כמות הארוחות ל – 3 בלבד, אך למי שמתקשה יש "דרך מילוט" ע"י הוספת ארוחת ביניים, ארוחת מנחה וארוחת לילה כפי שזה מופיע בתפריט לדוגמה.

רפאל רוזנסקי, מומחה לרפואה סינית

 



מקור הכתבה: http://www.rafaclinic.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> כיצד דיקור באוזן עוזר להפחתת משקל